To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Tanie autko "robocze"

madź - 02-04-2014, 08:35

Co myślicie o Audi 80 B3 1.8S?
Sąsiad kupił nowsze Audi i chce za osiemdziesiątke dwa tysiące. Samochód nie ma grama rdzy. :shock:

Sunderland86 - 02-04-2014, 09:40

madź napisał/a:
Co myślicie o Audi 80 B3 1.8S?
Sąsiad kupił nowsze Audi i chce za osiemdziesiątke dwa tysiące. Samochód nie ma grama rdzy. :shock:


To wiekowe auto więc siłą rzeczy będzie wymagał pewnych inwestycji.

mjsystem - 02-04-2014, 09:55

madź napisał/a:
Co myślicie o Audi 80 B3 1.8S?
Sąsiad kupił nowsze Audi i chce za osiemdziesiątke dwa tysiące. Samochód nie ma grama rdzy

To gruba ocynkowana blacha. Rdzy nie będzie. Lakier też solidny. Wnętrze na poziomie. Silnik sprawdzony od lat, lubi gaz.
Oczywiście zgadzam się z przedmówcą, ale części nie są drogie, więc utrzymanie sprawności technicznej nie jest problemem. Niestety nadal kradną te auta więc trzeba zabezpieczyć.

Sunderland86 - 02-04-2014, 10:13

mjsystem napisał/a:
To gruba ocynkowana blacha. Rdzy nie będzie.


Owszem, o ile nie było żadnej przygody.

cns80 - 02-04-2014, 12:21

madź napisał/a:
Co myślicie o Audi 80 B3 1.8S?
Masa + opór powietrza + opór toczenia = spalanie. Do tego cały czas na bogatej mieszance póki się nie zagrzeje (czyli na dystansie 3,5 km tak gdzieś przez pół roku).
Wszystko będzie droższe w utrzymaniu.

Jeśli naprawdę chcesz roboczy, mały samochód do miasta to nawet nie kombinuj żeby wychodzić poza segmenty A i B.

krzychu - 02-04-2014, 12:35

cns80 napisał/a:
Jeśli naprawdę chcesz roboczy, mały samochód do miasta to nawet nie kombinuj żeby wychodzić poza segmenty A i B.


No chyba, że to Audi jest z miarę pewnej ręki.... To w tej kwocie moim zdaniem nie do przecenienia, a ryzyko kupienia trupa i skarbonki warto minimalizować...

Morfi - 02-04-2014, 12:47

Krzych ma racje w tej cenie stan pojazdu najważniejszy.
Bo oszczędności lpg vs pb będą marginalne przy kosztach utrzymania.

cns80 - 02-04-2014, 13:09

krzychu napisał/a:
cns80 napisał/a:
Jeśli naprawdę chcesz roboczy, mały samochód do miasta to nawet nie kombinuj żeby wychodzić poza segmenty A i B.


No chyba, że to Audi jest z miarę pewnej ręki....
I co ? Od tego spadnie mu spalanie na ssaniu ? :rolleyes:
Pewny to on może być, a i tak jutro może mu się rozlecieć rozrząd albo paść głowica. Z resztą w salonowej nówce także. Stan jest bardzo ważny, ale jak mam to utrzymywac to bym się zastanowił.
Też ma do kupienia piękną limuzynę na wypasie za psie pieniądze, ale jakoś nie specjalnie uśmiecha mi się jej tankowanie i wymiana oleju (V6 diesel).

krzychu - 02-04-2014, 13:13

Nie demonizuj znowu pojemności 1,8....

Druga sprawa to lepiej kupić mniej palące (przebieg 200km/miesiąc to jest pół baku? Ile zaoszczędzisz?). A będziesz się zastanawiał czy rano odpali, a do tego będzie go jadła rdza gdzie popatrzysz... Dla mnie wybór jest prosty szukam czegoś pewnego, a nie tego co mało pali.

cns80 - 02-04-2014, 14:07

krzychu napisał/a:
Nie demonizuj znowu pojemności 1,8....
No w porównaniu z 0,8 to jednak jest spora róznica. I w paliwie i w oleju i w cenach części.
krzychu napisał/a:
A będziesz się zastanawiał czy rano odpali,
Przy samochodzie z lat 80-90 nawet w idealnym stanie i tak się będziesz zastanawiał, bo tam wszystko ma prawo paść więc nie ma różnicy czy to 80-ka czy cienklak. Różnica jest tylko w masie jaką trzeba zepchnąć z jezdni :)
krzychu napisał/a:
Dla mnie wybór jest prosty szukam czegoś pewnego, a nie tego co mało pali.
Może dla Ciebie. Dla koleżanki chyba nie skoro szuka auta z LPG więc pewnie każdy grosz się liczy.

Żeby nie być gołosłownym:
http://otomoto.pl/peugeot-106-C32725450.html
http://otomoto.pl/peugeot...-C32734055.html
http://allegro.pl/peugeot...4114729037.html
i LPG:
http://otomoto.pl/peugeot-106-C32031347.html
http://otomoto.pl/peugeot-106-C32678399.html

RalfPi - 02-04-2014, 14:20

cns80 napisał/a:



RalfPi napisał/a:
A ja odradzę wszelki Matizy ..
Tia. Grunt to obrać najbardziej skrajny przypadek i na nim budować swoją ideologię. Gratuluję :roll:

Znam dwa przypadki śmiertelne, z Rodzinym przy wypadku w "taczce" - jedno to cienkocienko, a drugi to maluch.
To Tobie nie gratuluję, nie trzeźwego myślenia - ale nie wchodzę z Tobą w dyskusję bo nie warto.

Tak czy siak - odradzam małe samochodzik, co jeżdżą o kropelce, bo przy zderzeniu z czymkolwiek zostaje miazga.
Lepiej dołożyć 1000zł przy zakupie i 10zł miesięcznie na paliwo i jeździć bezpiecznie.

madź - 02-04-2014, 14:42

cns80 napisał/a:
Dla koleżanki chyba nie skoro szuka auta z LPG więc pewnie każdy grosz się liczy.

Owszem. Wystrzelaliśmy się z kasy w ostatnim miesiącu wydając krocie na wymiany w GTO (m.in. rozrząd, sprzęgło, łożyska, itd), do tego felgi, opony, jeszcze na dniach OC. Potrzeba drugiego samochodu przyszła nagle i niespodziewanie. Na początek potrzebne jest coś za grosze, później mogę pomyśleć o jakimś Yarisie 1.0 (który jest fajnym autem, ale w dobrym stanie kosztuje też swoje) czy ciut większym kompakcie.
Pomysł z 106 wydaje się niegłupi. Mąż mi proponował Citroena AX, ale to odstrasza wyglądem. 106 to chyba mechanicznie bardzo podobny samochod, tak?

Sunderland86 - 02-04-2014, 15:01

106 to bliźniak Citroena Saxo bodajże.

Ja rozejrzałbym się za Corsą B, oczywiście opel jak to opel - blacha słaba ale można ustrzelić ciekawy egzemplarz. Wersji silnikowych dużo, optymalny byłby 1.4 ośmiozaworowy, ma bezkolizyjny rozrząd i mało pali. Do miasta w sam raz.

abdul - 02-04-2014, 21:32

ja ostatnio szukalem auta dla zony i znalazlem taka Mazde za 2500zl:
http://allegro.pl/mazda-3...4106659733.html
na liczniku prawie 200000 i caly czas na full syntetyku smiga, narazie jestem baaardzo zadowolony :)

Alfik76 - 14-04-2014, 18:56

Apropo Audi 80 to mogę polecić to autko. Osobiście mam obecnie 22 letnią!! Audi 80 B4 na LPG od 8 lat, czyli od momentu kiedy ją kupiłem.
Raz się zdarzyło tylko przez 8 lat, że kable zawilgotniały i nie odpaliła. Poza drobnymi naprawami sięgającymi parudziesięciu złotych za części musiałem wymienić chłodnicę. Jednak czas i robale :) zrobiły swoje.
Rdzy nie ma co szukać.
Spalanie, 10-12 LPG w mieście.
Niestety co 2-3 lata muszę wymieniać przeguby gumowo-metalowe przy wahaczach,ale to "zasługa" Wrocławia. Chociaż jest coraz lepiej z drogami u nas.

Ogólnie, autko dość duże, wygodne, równie dobrze mi się jeździło Mazdą 626.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group