To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Zależność turbiny od automatycznej skrzyni biegów ??

piotr277 - 14-04-2014, 09:18

jawaldek napisał/a:
Szukam, szukam i natknąłem się na coś takiego http://allegro.pl/k14-kab...4038043519.html ciekawe czy zagada/porozmawia z moim Miśkiem- w opisie jest że pogadają sobie.

ELM327 nie gada z miśkiem. Przynajmniej z moim :)
Diagnostykę silnika (ale tylko silnika) udało mi się zrobić przy użyciu evoscana i przerobionego kabelka kkl.

Rander - 16-04-2014, 00:02

piotr277 napisał/a:
jawaldek napisał/a:
Szukam, szukam i natknąłem się na coś takiego http://allegro.pl/k14-kab...4038043519.html ciekawe czy zagada/porozmawia z moim Miśkiem- w opisie jest że pogadają sobie.

ELM327 nie gada z miśkiem. Przynajmniej z moim :)
Diagnostykę silnika (ale tylko silnika) udało mi się zrobić przy użyciu evoscana i przerobionego kabelka kkl.


Właśnie też miałem odpisać Waldkowi, że:
- chodziło mi nie o LM tylko ELM327
- Misiek nie gada w OBD-2

Link: https://www.scantool.net/...hp?topic=2466.0

Być może amerykańskie wersje po roku 1998 by zagadały.

Zresztą, co można z Miśka przeczytać? We Freelanderze czytałem chyba ponad 30 parametrów, zaś w Miśku przecież nawet do silnika bym się nie dobrał ;)

Piotrku, mówisz o programie EvoScan, przejściówce OBD-2/USB (czyli VAG KKL) i przepięciu kabli, by pasowały do Miśka?

Możesz rozwinąć temat?

piotr277 - 16-04-2014, 11:29

Rander napisał/a:
Piotrku, mówisz o programie EvoScan, przejściówce OBD-2/USB (czyli VAG KKL) i przepięciu kabli, by pasowały do Miśka?

Możesz rozwinąć temat?


Tak. Potrzebny jest kabelek typu VAG-KKL na USB/COM (jak kto woli) np. taki: http://viaken.pl/pl/vag-u...-niebieski.html
oraz program Evoscan - można znaleźć gdzieś linki na forum.
Jedyna modyfikacja kabelka polega na tym aby zmostkować linię 1 z 4 we wtyku OBD2 (czyli identycznie jak w procedurze "wymrygiwania" kodów lampką check engine). Dopiero wtedy można połączyć się z ECU z naszego komputera. Ja swój kabel przerobiłem dodając przełącznik który zwiera/rozwiera ten mostek - kabel wykorzystuję także do diagnostyki webasto (a może i przyda się do czegoś jeszcze innego?) i nie chciałem go tak "nieodwracalnie" modyfikować,
Do jakich parametrów jest dostęp z evoscana? np. TPS, obroty, coolant temp, intake temp, korekty króto i długo terminowe, lambda, itd. Można też odczytać kody błędów i je skasować. Fajną opcją jest też rejestracja parametrów w osi czasu i rysowanie przebiegów.
Przyznam się, że nie miałem jeszcze wystarczająco czasu aby wszystkie parametry sprawdzić dokładnie.
Podejrzewam też, że działa to tylko z silnikami benzynowymi. Ale to tylko moje podejrzenie - nie sprawdzałem.

jawaldek - 16-04-2014, 14:04

tomek5 no no masz ciekawą bibliotekę :) przydatną bibliotekę. piotr277 Rander jakim szyfrem piszecie :wink: bo już chyba łatwiej jest rozczytać chińskie chałupki :wink: Taaa jest to język komputerowców :? jakąś instrukcję obsługi do czytania ?
Rander - 16-04-2014, 14:56

jawaldek napisał/a:
tomek5 no no masz ciekawą bibliotekę :) przydatną bibliotekę. piotr277 Rander jakim szyfrem piszecie :wink: bo już chyba łatwiej jest rozczytać chińskie chałupki :wink: Taaa jest to język komputerowców :? jakąś instrukcję obsługi do czytania ?


Wiesz, my sobie tak gadamy, udając, że się znamy na temacie ;)

Instrukcji nie potrzeba. Może niebawem będę z dziewczynami przejeżdżał koło Ciebie, to Ci pokaże, o co chodzi. Bo przecież wiesz, że zwykle mam przy sobie różne ciekawe druciki ;)

piotr277 - 16-04-2014, 20:24

Waldku, ta metoda jeet dość prosta ale daje dobre efekty bo pozwala obserwować sygnały z czujników w trakcie pracy i w ruchu. Ale tak jak mówiłem: sprawdzałem tylko w swoim.
Jestem ciekaw czy uda się połączyć z ECU diesla. Natomiast nie należy się zbyt szybko poddawać, kiedy program nie chce się połączyć za pierwszym razem - jest dość kapryśny.

jawaldek - 16-04-2014, 23:13

tomek5 napisał/a:
Sprawdzałeś błędy kontrolką A/T ?
Cienki :oops: jestem w tym temacie :oops: Czekam na konsylium znajomego, ale pogoda i inne czynniki jak na razie nie pozwalają :( no i może Rander zawita to podpowie :)
lukas 78 - 16-04-2014, 23:42

piotr277 napisał/a:
Waldku, ta metoda jeet dość prosta ale daje dobre efekty bo pozwala obserwować sygnały z czujników w trakcie pracy i w ruchu. Ale tak jak mówiłem: sprawdzałem tylko w swoim.
Jestem ciekaw czy uda się połączyć z ECU diesla. Natomiast nie należy się zbyt szybko poddawać, kiedy program nie chce się połączyć za pierwszym razem - jest dość kapryśny.

w dieslu z mechaniczną pompą to sobie można sprawdzić czujnik temperatury wolne obroty i ładowanie jeżeli chodzi o silnik :wink:

piotr277 - 17-04-2014, 09:10

lukas 78, pewnie tak. Ale jeśli dało by się sprawdzić np. TPS to już coś - szczególnie w automacie.
lukas 78 - 17-04-2014, 22:26

tps po odpięciu wtyczki łatwo sprawdzisz miernikiem to zwykły potencjometr jest :wink:
piotr277 - 18-04-2014, 10:33

lukas 78, prawda. Ale podczas jazdy nie sprawdzisz ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group