Carisma - Techniczne - Wymiana całego wahacza czy tylko sworznia?
plecho1 - 14-04-2014, 22:27
Jeśli jest bez gwintu i nakrętki, to w zwrotnicy powinna być śruba ściskająca czpień sworznia jeśli byłby z nakrętką, to od strony przegubu wyraźnie powinno być widać nakrętkę na klucz 17 lub 19.
radek8622 - 14-04-2014, 22:53
jak miałem cari także latał mi sworzeń więc postanowiłem wprasować nowy.Gniazdo nie było rozjechane więc nowy ładnie wszedł i nie latał (kupiłem ashika) ale po przejechaniu zaledwie 2 tys. znowu się obluzował być może najechałem na jakąś dziurę i to było przyczyną. Wiec przy okazji zmiany tłumiku poprosiłem aby przyłapali mi go spawem w 4 punktach i tak załatwiłem sprawę że sworzeń siedział i nie latał.Nie wiam jak później patrzą na przeglądzie na to ale ja nie miałem z tym problemu.Ogólnie jeśli wymieniasz sworzeń to lepiej go przyłap punktowo.
Kris1980_147 - 15-04-2014, 10:19
Dla potomnych, w Cari 2002 1,6 103 KM występuje sworzeń wahacza na wcisk.
Kupiłem MOOG MI-BJ-8860 własnie taki za 76,80 zł w IC, koszt wymiany to 60 zł.
Teraz wkońcu cisza. Wcześniej zanim się za niego zabrałem wymieniłem łączniki stabilizatora z przodu i końcówki drążka kierowniczego. Niestety miesiąc temu po wymianie końcówek drążka kierowniczego ustawiona była zbieżność, a dzisiaj po wymianie sworznia wahacza, zauważyłem że kierownica jest skręcona lekko w prawo i chyba czeka mnie ponownie ustawienie zbieżności
Na razie zrobiłem kilka km więc pojeżdżę trochę i zobaczę jak się autko spisuje.
plecho1 - 15-04-2014, 11:06
Ustawienie się zmieniło bo było ustawiane na wyrobionym sworzniu, pewnie różnica niewielka ale warto poprawić.
Kris1980_147 - 15-04-2014, 17:43
Zrobiłem dzisiaj jeszcze jakieś 80km, kierownica lekko przekrzywiona w prawo, auto po puszczeniu kierownicy jedzie prosto, nie ściąga, przy hamowaniu też wszystko ok.
W przyszłym tygodniu pojadę jeszcze raz na zbieżność
Dzięki wszystkim za porady
|
|
|