To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Błąd nr 11

Stach - 09-06-2014, 16:28

No niestety z pewnych rzeczy tej pracy nie dostałem między innymi z powodu zamieszkania ale to za długa historia bla bla :P

Do sedna wracając . Sondę będę wymieniać w środę i mam pytanie. Po wymianie odpinać aku żeby się komp zresetował czy to nie ma znaczenia ...? Ps dzięki jeszcze raz za wszelkie rady :D

plecho1 - 09-06-2014, 18:11

Komputer oczywiście warto zresetować więc odłączaj klemę.
Stach - 11-06-2014, 20:13

Sonda wymieniona. Kompa jeszcze nie resetowalem. Dodam ze już jest dużo dużo lepiej. Muła nie ma silnik żwawo znów przyspiesza. Mam nadzieję ze przyda się komuś ten temat ;-) dzięki jeszcze raz za pomoc :-)

Mały edit.
Za ustawienie zaworów i czyszczenie przepustnicy powiedział mi 80zł czy to dobra cena? Według mnie ok a wy jak myślicie?

plecho1 - 11-06-2014, 20:30

Cena raczej nie wygórowana.
eve1988 - 11-06-2014, 21:30

dobra cena. ja te czynnosci robilem sam. jesli masz zapał i jesli umiesz trzymac klucz w reku to sam bys sobie z tym poradzil bo to proste.
plecho1 - 11-06-2014, 21:59

Tu na 8 stronie masz podane wartości dla luzu zaworowego ustawianego na zimnym silniku http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=105
Stach - 11-06-2014, 23:49

Auto po resecie ;-) co by nie było nie gdi ale coś w rodzaju nauki obrotów robiłem. Nie wiem czy w zwykłym 1.6ma to sens ale w moim bez tego cari gaśnie i nic. Już tak miałem ze nawet przejechanie 100km też nic nie dało. Dopiero taka metoda. Nie wiem może to coś w tym jest ze w zwykłym 1.6to działa. Pewnie ze mam jakieś zdolności manualne :-P może poradzę sobie ;-) dzięki za wskazówki :-D teraz carisma już wróciła do życia . Po czyszczeniu i ustawieniu zaworów już będę w pełni szczęśliwy :-D
plecho1 - 12-06-2014, 05:47

U brejdaka w Carismie 1.6 z roku 2000 też nauka jest potrzebna, u mnie chyba nie, bo kilka razy odpinałem kompa i auto nigdy nie miało problemów z wolnymi obrotami.
eve1988 - 12-06-2014, 08:31

pewnie zauwarzysz ze sporo sie zmieni po czyszczeniu przepustnicy i regulacji zaworów.
zrób sam a my w odpowiednim temacie pomożemy ;)

Stach - 13-06-2014, 17:04

To może jakieś wskazówki odnośnie czyszczenia itp :-P ? A widziałem gdzieś na forum dane odnośnie ustawienia zaworów to sobie jakoś może poradzę :-P
robertdg - 13-06-2014, 17:14

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59919
eve1988 - 13-06-2014, 17:44

To zmien nazwe tematu zeby bałaganu nie robic.


Ja znam dwa sposoby na przepustnice: dokladne czyszczenie i bardzo dokladne czyszczenie :)
Dokladny to taki gdzie zdejmujesz trąbe słonia z przepustnicy, i środkiem w spreyu cos typu carbo cleaner lub zwyklą benzyna ekstrakcyjna i szmatką czyscisz wewnętrzne scianki przepustnicy i uchylną łopatke. Bez żadnych ostrych narzedzi!
Jeszcze jedno, warto zatkac otwory by-pasów ktore bedą widoczne po zdjęciu trąby slonia bo naleci syfu do krokowca.
szacowany czas pracy: 10min
sposob bardzo dokładny:
1. odkręcasz 2 przewody ukladu chlodzenia od by-pasu podgrzewania przepustnicy.
2. odpinasz 2 kostki, jedna od krokowca druga od Czujnika TPS.
3. na koniec odpinasz 3 przewody podciśnienia z przepustnicy
4. odkręcasz 4 śruby mocujące przepustnicę z tego co pamietam klucz 13.
5. Teraz delikatnie ją ściągasz bo może uda ci się uratować uszczelkę przepustnicy, jak nie to kupujesz nową uszczelkę.
6. Gdy przepustnice masz już w rękach to wyciągasz z niej krokowca i dokaladnie ją kąpiesz w wyżej wspomnianym preparacie w sprayu psiukasz we wszystkie kanał. Zresztą bedziesz widział gdzie jest czarny osad wewnątrz.
7. Składasz w odwrotnej kolejności.

Mała uwaga, gdy juz bedziesz mial przepustnice w rekach nie kręć żadnymi śrubkami w niej bo ją rozregulujesz! (SAS,TPS, fixed SAS)
Druga mała uwaga nową uszczelkę dobrze jest czymś przykleic, ja robiłem to zwykłym towotem.
czas pracy: ok 1.5 godziny
Jeszcze reset ECU żeby nauczył się jeździc na czystej przepustnicy.
Ufff.... to tyle ;)

U mnie pierwszą odczuwalną różnicą po czyszczeniu, było to że lekko dotknąłem gaz a już się wkręcał na obroty.

Stach - 18-06-2014, 07:47

Nie nazwy myślę ze nie ma co zmieniać bo komuś się trafi błąd o tym numerze i szybko sobie będzie mógł znaleźć ;-) a tak od razu zapytam. Co może być jeszcze przyczyną ze autko jak zimne to troszkę szarpie. Nie dużoale przy zmianie już na drugi bieg czuć wyraźnie i na pierwszym też lekko szarpie . Ale jak już po chwili się zagrzeje to jest ok. Świece wymienione 20tys temu . Przewodów nie wymieniałem to może ich wina ?
eve1988 - 18-06-2014, 08:02

to pewnie wina przewodow, lub fajkocewek.
po zmroku spryskaj je woda i zobacz czy iskry po nich nie skaczą.
jak bys wymienial to nie bierz czegos z budżetowki, wszyscy polecaja ngk.

adrian3232 - 18-06-2014, 09:56

Dodam jeszcze do tematu że też mi kiedyś wyskoczył błąd nr.11 i nie była to sonda. Jeżeli układ wydechowy przed sondą jest gdzieś nieszczelny (najczęściej na łaczniku elastycznym) to sonda będzie miała inny skład spalin i check będzię się świecił. Warto sprawdzić zanim się zainwestuje w nową sondę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group