To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Skrzypiące zawieszenie gdy jest gorąco

krzysieg - 15-06-2014, 00:46

eve1988 napisał/a:
Ale to smarowanie to mam nadzieje że chwilowe rozwiązanie, do momentu wymiany?
nie życze źle, ale przez sworzeń może się urwać koło.

Chce mieć pewność że to na pewno sworzeń , po za tym nie mam żadnego luzu na sworzniu - byłem na SKP i diagnosta sprawdzał wielokrotnie i powiedział że mogę tak bezpiecznie jeździć . Szarpał za wahacz na wszystkie strony i w końcu ruszając przy sworzniu lekko zaskrzypiało , był zdziwiony bo luzu mu nie wykazało , więc to nie jest 100% pewne że to sworzeń .
Jeśli nie ma luzu - nie jest zużyty , tylko brakuje smaru to też trzeba wymienić ?
Jeśli wyszedł by jakikolwiek luz na SKP to nie bawił bym się w smarowanie nawet jakby wyciszyło .

robertdg - 15-06-2014, 10:17

Jeżeli nie ma smaru to sworzeń kulowy szybciej się zatrze i wyrobi niz taki który pracuje ze smarowaniem, wbrew pozorom ten drobny element przenosi dość duże obciązenia
krzysieg - 15-06-2014, 14:35

Oglądałem ten nowy sworzeń i gwintowany trzpień jest nieruchomy względem dolnej części - gniazda .
Nie wiem jak to działa ?

mechanior - 15-06-2014, 14:56

Ten gwintowany trzpień jest zakończony kulą która siedzi to w obudowie (częsci zewnętrznej)
sworznia.Ta zauważ ma zatoczenie (które siedzi na wcisk w wahaczu) i kanałek powyżej
na segera. Nowego palcami praktycznie nie ruszysz za gwint jest ciasno spasowany.
W aucie występują potęzne sily podczas pracy zawieszenia nieporównywalne do siły
nawet b. silnego gościa więc nie masz prawa rękoma tego ruszyć Hej!

krzysieg - 18-06-2014, 21:54

Mam puszkę ze smarem Orlen greasen STP, jest napisane ze nadaje się do sworzni .
Rozcieńczyłem benzyną ekstrakcyjną i wprowadziłem pod gumę sworznia za pomocą cienkiej rurki i strzykawki . Naradzie jest ok .
8)

mkm - 20-06-2014, 07:30

krzysieg i będzie ok :wink:
Niektóre zamienniki mają smarowniczkę od spodu, żeby nie pracowały "na sucho" :wink:

mechanior napisał/a:
Jamato

Nie chlap bez sensu - zanim coś zamieścisz przeczytaj 2x.
Yamato :roll:

mechanior - 22-06-2014, 09:59

MKM PRZEMYŚL Z TYMI SMAROWNICZKAMI I WYLUZUJ :D
krzysieg - 26-11-2017, 12:22

Minęło sporo czasu od tego smarowania sworznia , nie wymieniałem go .
Nie było zastrzeżeń na przeglądzie do wczoraj , facet powiedział że jest nieprawidłowa zbieżność i znalazł przyczynę - sworzeń wahacza prawego , tego co kiedyś smarowałem .
Mimo to przegląd przeszedł :D
Nadal nie ma żadnych stuków skrzypienia a mimo to jest luz .
Auto jest w Jeleniej a mieszkam we Wrocławiu i tam chce dać do warsztatu , przejade ostrożnie te 115 km mam nadzieje że się nic nie stanie .
W tej samem stacji rok temu robiłem przegląd i nie było żadnych zastrzeżeń , autem przez rok przejechałem zaledwie ok 1000km nie wpadłem w żadną większą dziurę ...
Z tego co czytałem to najlepiej sprawdzić luz przez podniesienie lewarkiem i trzymając koło góra -dół z jednej strony ciągnąć z drugiej naciskać .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group