To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Wyciek oleju z kolektora ssącego

bouli1978 - 29-08-2014, 18:14

Dzisiaj odebrałem autko. Do wymiany uszczelka pod kolektorem, 4 takie pierścienie gumowe. Widziałem części stare. Wszystko czysto, ładnie i przyjemnie. Oczywiście wszystko w ramach gwarancji.
pitloju - 01-09-2014, 09:08

Witam,

mam chyba to samo od jakiegoś czasu, ale niestety auto już po gwarancji.
Czy orientujecie się ile ASO życzy sobię za taką usługę?

Pozdrawiam
pitloju

RalfPi - 01-09-2014, 09:37

czy ktoś może dokładnie opisać czym się objawia taki wyciek?
Laikowi mało mówi "kolektor się trochę poci".. :oops: Może jakieś zdjęcia czy cóś?

bouli1978 - 01-09-2014, 17:35

ściągnij osłonę silnika (prosto do góry), schyl się, popatrz z przodu auta pod kolektor wlotowy i jeśli coś jest nie tak to dokładnie to zobaczysz. Olej na silniku będzie widoczny, a jego ma tam nie być.
lichy - 03-09-2014, 21:30

pitloju napisał/a:
Czy orientujecie się ile ASO życzy sobię za taką usługę?

Już pisałem - 550 PLN

Mika - 23-09-2014, 19:37

Zorro, udało Ci się może rozwiązać ten problem ? O co chodzi z tym zaworem PCV, do czego on służy i gdzie on jest ? Można go zobaczyć podnosząc maskę ?

U mnie po wymianie uszczelek na gwarancji, zawilgocenie wróciło, więc albo to nic nie daje tak jak piszesz albo mnie oszukali i nic nie wymienili.

Zorro - 23-09-2014, 21:03

Witam,

Aby zobaczyć zawór PCV zdejmij osłonę silnika (tę z logo Mitsubishi). Zawór wkręcony jest w pokrywę zaworów na samej górze. Na jego końcówkę nasunięty jest wężyk łączący go z kolektorem dolotowym (przechodzi obok alternatora). Zawór PCV służy do usuwania gazów spalinowych, dostających się podczas pracy do komory korbowej silnika. Jego zasadę działania (najlepiej na rysunku) i poszczególne tryby pracy znajdziesz łatwo w Internecie, jest też w instrukcji serwisowej. W moim przypadku zaskakujące jest wysokie ciśnienie tych gazów (jak w zużytym silniku z przedmuchami na pierścieniach tłokowych), które cały czas ustawiają tłoczek zaworu PCV w skrajnej pozycji. Do tego dochodzi (zmieniające się oczywiście) podciśnienie w kolektorze dolotowym działające na tłoczek zaworu PCV w tym samym kierunku. Jak już pisałem, przy tak dużych przepływach, olej lub jego opary są porywane z silnika i dostają się do kolektora ssącego. Zjawisko to występuje w każdym silniku spalinowym, ale niepokojąca jest tutaj jego skala. Oleju (oparów) wydostaje się na tyle dużo, że nie wszystko dostaje się do komór spalania i część osiada na wewnętrznych ściankach kolektora i kanałach dolotowych głowicy, a następnie wyłazi uszczelnieniami. Spróbuję umieścić separator między zaworem PCV a kolektorem ssącym. O wynikach poinformuję Szanownych Forumowiczów za jakiś czas. Ten problem na szczęście nie powoduje degradacji silnika, ma raczej wymiar „estetyczny”. Lepiej się go pozbyć, ale nie jest powodem do poważnego zmartwienia.

Pozdrawiam

marcowoj - 06-10-2014, 11:07

Czy mógłby ktoś zrobić i zamieścić zdjęcie tego "zapocenia" spod uszczelki kolektora jeżeli ma takowe w swoim samochodzie.
Mika - 07-10-2014, 18:58

W jaki sposób można tu wkleić zdjęcie z dysku?

Mam pytanie, na jakich olejach jeżdżą osoby mające powyższy problem ? Może to nie ma żadnego sensu, ale tak z ciekawości pytam... Millers xf longlife 5w30 C3

Bizi78 - 07-10-2014, 19:26

Mika napisał/a:
W jaki sposób można tu wkleić zdjęcie z dysku?

Poprzez linka z hostingu typu: Fotosik, Imageshack , tinypic .....itp :wink: .

Mika - 07-10-2014, 21:18

Ok, w takim razie może zrobie to przez dropboxa... :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11538149/zdj%C4%99cia%20mitsumaniaki/DSCF0894.JPG
-tu widać po prawej stronie śrubę zabrudzoną wyciekiem, blok pod nią też jest brązowo - wilgotny, natomiast śruba środkowa jest sucha

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11538149/zdj%C4%99cia%20mitsumaniaki/DSCF0895.JPG
- tu widać lewą śrubę, od strony alternatora, jest lekkie zawilgocenie...

Tak jak pisałem, po wymianie uszczelek problem powrócił... Jak na razie w trochę mniejszej skali, ale to pewnie kwestia czasu...

Do pytania o OLEJ, dołączam pytanie, czy osoby mające problem z wyciekiem miały wymieniany WARIATOR ? Ja miałem...

[ Dodano: 07-10-2014, 21:21 ]
A tak poza tym, to dzięki Zorro za wyczerpującą odpowiedź powyżej...

Zorro - 12-10-2014, 19:37

Witam,

Ja używam oleju Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40. Nie miałem wymienianego wariatora. Po takiej wymianie upewnij się, czy olej nie wydostaje się również z uszczelnienia pokrywy zaworów.

Pozdrawiam

tutoslaw - 05-11-2014, 08:23

Ja też zauważyłem problem z olejem u siebie, jutro sprawdzę jak to wygląda pod plastikową osłoną - czy cieknie z kolektora czy nie, ale problem chyba mam poważniejszy.

Od wymiany przejechałem 2000km i dolałem w sumie 1 litr (na wymianie wlali 4) Dolewam i po kilkuset kilometrach widać, ze jest mniej..
Teraz jest nieco wiecęj niż było po wymianie. Czy w takim tempie może znikać przez kolektor?
Sytuacja jest dla mnie dziwna, bo auto nie dymi na niebiesko - przynajmniej na razie tego nie zauważyłem, pod autem nigdy nie ma ani kropli żadnego płynu, pod maską (ale bez ściągania pokrywy plastikowej) tęz czysto. Wydaje mi się, że moc również ma jak trzeba - nie mam porównania do innego 1.5, ale każdy kto prowadził moje auto mówi, ze fajnie się wkręca i ciągnie jak na taki silnik...

marcowoj - 23-02-2015, 09:03

Byłem na drugim przeglądzie gwarancyjnym ( 25 000 km ) na liczniku, w ramach uwag właściciela kazałem sprawdzić czy nie ma pocenia z pod kolektora ssącego. Sprawdzono był ślad po oleju. Ślad został wyczyszczony i mam się zgłosić za miesiąc lub dwa jeżeli olej znowu się pojawi to od razu wymienią uszczelkę w ramach gwarancji. Widziałem trochę niedowierzanie co do tego pocenia bo padła sugestia, że może to rozlany olej podczas poprzedniej wymiany :) .
lichy - 23-02-2015, 16:38

tutoslaw napisał/a:
Teraz jest nieco wiecęj niż było po wymianie. Czy w takim tempie może znikać przez kolektor?
Sytuacja jest dla mnie dziwna, bo auto nie dymi na niebiesko - przynajmniej na razie tego nie zauważyłem, pod autem nigdy nie ma ani kropli żadnego płynu, pod maską (ale bez ściągania pokrywy plastikowej) tęz czysto. Wydaje mi się, że moc również ma jak trzeba - nie mam porównania do innego 1.5, ale każdy kto prowadził moje auto mówi, ze fajnie się wkręca i ciągnie jak na taki silnik...

Mi też ubywało oleju po pierwszej wymianie / w drugim i trzecim roku eksploatacji - używałem wtedy oleju Fuchs Titan GT1 PRO C-3 5W-30.
Po trzecim roku zmieniłem olej na Shell Helix Ultra 5W-40 i jak na razie problemy się skończyły - ubytek od wymiany do wymiany prawie niezauważalny.
Pisałem o tym tutaj



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group