To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] olej do 2.0T

lexus - 30-04-2015, 17:27

A ja proponuję żebyś wlala 4 litry a po kilku godz.zrobić dolewkę u mnie w zasadzie wchodzi 4 L, po nocy sprawdzane, a 1L mam na cały rok na dolewki
staszq2 - 01-05-2015, 13:28

lexus napisał/a:
u mnie w zasadzie wchodzi 4 L

Z tego co widzę to masz inny silnik więc "co ma piernik do wiatraka" :?:

W@sio - 01-05-2015, 14:35

Ja z reguły wlewam na początek 4l, odpalam silnik na chwilę, żeby olej się rozprowadził, czekam około pół godziny i uzupełniam jeszcze 0,4 - 0,5 l
MadziaQ.. - 01-05-2015, 15:59

Dziękuje za odpowiedzi. W takim razie sama sobie zrobię wszystko może będzie działać. zastanawiam się jeszcze co muszę wymienić po zakupie pojazdu (płyny, filtry itp) nie licząc rozrządu ale to może uda mi się znaleźć odpowiedni temat na forum i napisze.
W@sio - 02-05-2015, 15:36

Warto zajrzeć do tylnych hamulców, gdyż ich stan silnie wpływa na jakość hamowania samochodu, warto zmienić oleje w skrzyni, rozdziale napędu i dyfrze...
MadziaQ.. - 02-05-2015, 20:49

W@sio napisał/a:
Warto zajrzeć do tylnych hamulców, gdyż ich stan silnie wpływa na jakość hamowania samochodu, warto zmienić oleje w skrzyni, rozdziale napędu i dyfrze...


ooo dzięki bo jakoś nie mogłam namierzyć tematu co zrobić w pierwszej kolejności po zakupie Turbka. A jakieś paski, kable, świece itp też? Zastanawiam się co jeszcze mogę zrobić aby przez najbliższy rok jeździć i niczym się nie martwić.

W@sio - 02-05-2015, 22:49

świece warto zmienić - odradzam bosch na nowych świecach mój gubił zapłon i denso (rozleciała się u Staszq i silnik do remontu) świece: NGK IGR 6a11. Warto też zmniejszyć szczelinę świec do 0,8 mm. Rozrząd to trzy paski, rolki, pompa wody i ewentualnie hydronapinacz. W
MadziaQ.. - 02-05-2015, 23:14

Czyli mam już sporo wiedzy, muszę wymienić:
kable, świece NGK, pompę wody, hydronapinacz, olej w skrzyni, rozdziale napędu i dyfrze... Pewnie jeszcze coś by się znalazło, na szczęście rozrząd mam już wymieniony.
Mam jeszcze pytanie co do tych rzeczy które muszę wymienić czy są jakieś polecane firmy tych części i olejów które lepiej wsadzić i wlać czy brać cokolwiek co będzie?

krzychu - 03-05-2015, 11:41

W@sio napisał/a:
Rozrząd to trzy paski


na pewno? Może 2 i liczysz dodatkowo pasek osprzętu?

A co do rozrządu to tylko ktoś to patrzy do dokumentacji albo zna 4G63 (ukryty wałek balansowy). Bo inaczej to proszenie się o problemy.

W@sio - 03-05-2015, 12:04

Liczę z paskiem osprzętu ;-) u mnie po 90k km kwalifikowal się do wymiany ;-)
nahar - 03-04-2018, 18:45

Sam sobie daje złotą łopatę.

Ale do rzeczy, w maju będzie rok od zakupu przed Wielkanocą stuknęło 10k, czas powoli pomyśleć o wymianie oleju.

Z karty serwisowej Mitsubishi:
Wymienić olej i filtr silnikowy w modelu Outlander Turbo tylko po przejechaniu pierwszych 7,5 tys. km (wyłącznie 10W30 lub 10W40 do specyfikacji ACEA A3), kolejna wymiana po przejechaniu 15 tys. km i co każde następne 15 tys. km

I taki właśnie wlali w Toyocie, gdzie kupowałem - 10W40 Castrol (jaki dokładnie - nie wiem).

W innych tematach (serwis pozakupowy) polecacie Millersy i Motule 5W40. Ale ja już nie mogę wlać 5W40 bo mam półsyntetyk - tak mnie zawsze uczono.

Czyli pozostaje 10W40 - tylko jaki?

Bzyk_R1 - 03-04-2018, 20:01

nahar, ode mnie dostajesz złotą lupę za to że Ci się chciało szukać i kontynuować temat pomimo awarii szukajki. Postawa godna naśladowania. W imieniu wszystkich modów dziękuję ;-)


Co do Twojego pytania to pamiętaj że to nie polonez. Więc kupuj porządną płukankę z liqui moly te w czarnej puszce, a potem wlewaj 5w40, ja polecam także Liqui Moly 4100 top tech, inni polecają milersa lub motula.

Miku - 04-04-2018, 09:51

Jaki świat szeroki i daleki tyle klas lepkościowych pasuje do tego auta :) )) Wszystko zależy od użytkowania. Sa tacy dla których topem będzie 0W40 a "upalacze" bez 10W60 nie przekroczą progu garażu. Choć fakt jest taki że 5W40 to taki trochę złoty środek jest.

A właśnie, płukanka - czarnej nigdy nie stosowałem. Zawszę tą zwykłą z Liqui Moly. Duża różnica jest ?

Bzyk_R1 - 04-04-2018, 12:12

Ja nie stosuje w O1T żadnych, bo nie widzę takiej potrzeby na razie. Ale na podstawie doświadczeń innych, podobno czarna ma lepsze właściwości.
nahar - 05-04-2018, 18:42

No dobra, po rozkminie kupilem Millersa 5w40 Trident Professional. Myslalem o 5W40 EE Nanotechnology ale przestraszylem sie ze jest C3 czyli ma cos tam mniej popiolow. Do O1T jest wpisany A3 wd instrukcji wiec taki kupilem. Zamiast proponowanej pulkanki takie cudo kupilem Xado

Co z tego wyjdzie zobaczymy, teraz jeszcze filtry musze zamowic. Jak zmienie to dam znac co i jak.

Myslalem o 10W60 ale to juz przesada chyba.

Oleje w mostach co ile zmieniamy? U mnie w czerwcu byl lany nowy olej.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group