Pajero Sport - Chwilowe zaniki mocy 2.5
milo - 04-08-2014, 15:23
Marcinchojnacki napisał/a: | Generalnie auto ladnie przyspiesza dopoki sie nie zagrzeje-jak zimne ciagnie do 4 jak cieple staje na 3 tys i koniec |
Sprawdz luz zaworów
zbyszekm2 - 06-08-2014, 08:12
EGR, sterowanie (elektrozawory) EGR i turbiną, Czujniki doładowania.
michoł - 06-08-2014, 09:36
Egr zaślepiony. Czy elektrozawory i czujniki doładowania da się jakoś sprawdzić czy tylko wymiana po kolei i nadzieja że się trafi 'wcześniej'. Widziałem że jeden z czujników kosztuje 1100
U mnie problem wyraźnie ma związek z temperaturą. Jak jest chłodno nic takiego się nie dzieje, jak jest upał są chwilowe braki w mocy. Temperatura na wskaźnikach zawsze idealna, tuż pod połową skali.
Czy jest jakiś czujnik temp. który nie daje wskazań na deskę a ma związek z ustalaniem dawki paliwa ?
milo - 07-08-2014, 15:05
michoł napisał/a: | Czy jest jakiś czujnik temp. który nie daje wskazań na deskę a ma związek z ustalaniem dawki paliwa ? |
Są dwa czujniki jeden komunikuje się z ecu dwu - pinowy i ma wpływ na dawkę paliwa drugi idzie tylko do wskaznika
Oporność czujnika temperatury przy 20 st C -3,25 kohm przy 80 st C -0,30 kohm
Marcinchojnacki - 09-08-2014, 21:15
dobra kilka rzeczy dzisiaj sprawdziełm, pzostaje wg mnie tylko kwestia pompy - może nastawnik w pompie?
turbina pompuje - zmierzone
czujnika doładowania pokazuje prawidłowo - i tak na wszelki wypadek wymieniłem
zawór ciśnienia doładowania wymieniony - nowy
zawór egr wymieniony
egr działa - sprawdzone
gruszka przy turbo i dźwigienka pracują
pedał gazu wskazuje prawidłowe właściwości
podpięta bańka na krótko
diagnostyka zero błędów
raz podczas jak nie chciał isc wyskoczył błąd 49 - błąd ciśnienia doładowania i na tyle.
PRoblem nadal występuję - auta raz na jakiś czas załapie i idzie, natomiast przeważnie jest mół - jak się przekroczy pewną wartość pedałem gazu jakby spadochron się otwierał.
milo - 10-08-2014, 09:35
Marcinchojnacki napisał/a: | auta raz na jakiś czas załapie i idzie, natomiast przeważnie jest mół |
Ustawienie pompy wtryskowej i zawory do sprawdzenia tak profilaktycznie
n_bart - 10-08-2014, 10:35
Cześć. Przyłącze się do dyskusji chociaż jestem laikiem.
W moim P2 występował podobny problem i okazało się że turbina miała luz poprzeczny i przy pewnych obr.przycierało ją i wtedy gubił moc. Po przekroczeniu pewnych obr.wszystko wracało do normy. (Nie pisze jakie to były obr.bo nie pamiętam) . Wiem że jak chwyciłem za wałek to miał luz około 3-4 mm a z tego co się orientuje to powinien być 1-2 mm..
Marcinchojnacki - 10-08-2014, 11:23
turbine wykluczyłem gdyż pompuje, nawet jak auto nie idzie ma ciśnienie, zarówna na zegarze pdopiętym jak i na czujniku ciśnienia doładowania.
Co do zaworów to jakośnie widzę zasadności
Natomiast co do pompy co można sprawdziC??
milo - 10-08-2014, 12:02
Marcinchojnacki napisał/a: | Co do zaworów to jakośnie widzę zasadności |
Rozszerzalność cieplna, może tak być jak sie rozgrzeje zmniejsza sie luz i podpiera zawory
Marcinchojnacki napisał/a: | Natomiast co do pompy co można sprawdziC?? |
Ustawienie zgodnie z manualem za pomocą czujnika zegarowego
michoł - 10-08-2014, 14:38
Marcinchojnacki napisał/a: | raz podczas jak nie chciał isc wyskoczył błąd 49 - błąd ciśnienia doładowania i na tyle. | to jest zastanawiające. Są tam jeszcze elektrozawory sterujące i inne pierdoły ... A czym to sprawdzasz ? w sensie jakim programem interfejsem ?
"jak się przekroczy pewną wartość pedałem gazu jakby spadochron się otwierał" mam dokładnie takie same wrażenia i [drażni] mnie to już starsznie....
Marcinchojnacki - 10-08-2014, 21:31
diagnozowałem cdifem i kts bosh
zaworki egr i ciśnienia doładowania kupiłem nowe
czujnik przy egr i obok filtra paliwa kupiłem w używce
parametry pedała od gazu są do odczytania
część rzeczy można wysterować z cdif;a
jedno jest pewne problem nada wystepuje
[ Dodano: 12-08-2014, 19:39 ]
ktoś ma pomysły, miał podobny problem?
|
|
|