To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] kilka problemów : gaśnie,obroty,biegi

LuxiMan - 13-08-2014, 22:18

GutFenix
Jak poznać czy ecu jest zepsute? i gdzie ten sterownik się znajduję,żeby go sprawdzić?
U mnie z ssaniem jest w porządku odpalam 1,5 tysiąca trzyma potem silnik się nagrzewa temperatura rośnie i spada tak jak powinno do około 1000 ,ale nie trzyma tych obrotów stabilnie tylko skaczą między 800 a 1000 przez co czuć jak samochód się "trzęsie , drży" tak to nazwe :)

mateelv:
Czyli jednak tą metode trzeba robić? Jak dokładnie wygląda to u Ciebie bo nie moge znaleźć odpowiedniego tematu,a na prawdę się cykam żeby mi nie oszalał po tym odłączeniu.

eve1988
Ze sprawdzeniem oleju w skrzyni wszystko już rozumiem - na dniach to sprawdze :)

Właśnie o to chodzi że przy czyszczeniu przepustnicy i krokowca aku nie było odłączane. Temu się właśnie wolę upewnić czy na pewno mam go odłączać? bo jak pisał mateelv że też musi uczyć autko tą specjalną metodą bo obroty mi świrują więc już sam nie wiem co zrobić.

Ps. Czyszczenie krokowca polega tylko na jego czyszczeniu szmatką z brudu? Czy jeszcze czegoś używacie?

Fajkocewki ,przewody i świece - również już wiadome jak więc postaram się to zobaczyć.
Dzięki za link z przepływomierzem i z tym czym go przeczyscic.

Co do regulowania zaworów -"NIGDY w ZYCIU" :D

mateelv - 13-08-2014, 22:51

Przetlumaczone:
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
Kiedy temperatura osiagnie 85 lub wiecej przelacz stacyjke w pozycje ON
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnatrz jest 20 lub wiecej i gdy klimatyzajca chodzila caly czas mozna pominac krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przelaczy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik moze sie samoistnie zatrzymac. W tym wypadku wyczysc przepustnice i powtorz
krok (1) i kazdy nastepny

-------------------------

To rzekoma instrukcja. Do niej się stosuję. Mam Cari 1.6 16v. Być może przejechanie się 20km też działa tak samo (tak było w Cinquecento, które przez krótką chwilę posiadałem, po podłączeniu wystarczyło go przeciągnąć taką dróżkę raz delikatnie, raz ostro).
Kiedyś po podłączeniu akumulatora w Cari (przy jakiejś doraźnej pracy go odłączałem, już nie pamiętam o co chodziło) zaczął mi się dławić. Hamowanie, zmiana biegów i inne podobne równały się z telepaniem auta z powodu spadku obrotów. Włączenie klimy już w ogóle rzucało mi Miśką na prawo i na lewo :P Pamiętam, że przejechanie drogi 55km do Łodzi nie pomagało (nauczony przykładem Fiacika myślałem, że tak samo jest i tu). Zaczałem zastanawiać się czy coś z przepustnicą i innymi cudami jest nie tak. Okazało się, że nauka obrotów wszystko załatwiła. W skrócie: 10 minut luźnej pracy, 10 minut wszystko na max. Po czym biorę go na przejażdżkę-przepalankę i wszystko chodzi idealnie.

Aha i ja do tej drugiej tury, czyli włączania wszystkiego, uruchamiam naprawdę wszystko. Światła, radio, przeciwmgłowe, podgrzewanie szyby, klima max, oświetlenie wnętrza itp.

eve1988 - 14-08-2014, 20:01

LuxiMan, Przepustnice i krokowiec twoj kolega czyscil nie uzywajac zadnego środka chemicznego? Tak na sucho?
Jesli tak to zrobil to nie dokladnie.

Slyszalem ze w niektorych 1.6 nauke obrotów sie stosuje, ja akurat nie musze. Z ciekawosci kilka razy probowalem przeprowadzic nauke obrotow a efekt byl taki jak bym jej wcale nie robil.

O zaworach pozniej jesli to co napisalismy nie przyniesie efektu :)

Lpg sekwencja? Czy cos prostrzego?

remi - 15-08-2014, 09:39

kiedyś (ale teraz tego nie mogę znaleźć) wyczytałem coś o tym, że parownik może być źle zamontowany, objawia się to właśnie gaśnięciem auta podczas zawracania i hamowania. Teraz nie pamiętam, ale chodziło chyba o to, że jeżeli jest zamontowany równolegle do chłodnicy, to jest źle - ale może też być na odwrót, nie pamiętam. Chodziło o to, że podczas zawracania w jedną stronę i hamowania nie dochodzi gaz do silnika i silnik gaśnie. Wiem, że było to opisane gdzieś na tym forum. Podjedz do jakiegoś rozsądnego gazownika i popytaj...nic nie kosztuje.
Masz prędkościomierz na linkę czy elektroniczny? bo jak na linkę, to w liczniku jest czujnik prędkości, jeśli on się posypie, to auto przy dojeżdżaniu do świateł może gasnąć. Dzieje się to w momencie wciśnięcia sprzęgła.
Co do tulejek wybieraka, to sam to ogarniesz w 20 min. Potrzebne chyba dwa klucze 12, jakiś kanał, najazdy, albo dwa kołki, które podstawisz pod auto żebyś pod nie wszedł. Przed założeniem wyczyść wszystko papierem ściernym, a składając nasmaruj smarem.
Co do smarowania, to szkoły są różne, ale przekonałem się, że po nasmarowaniu tulejki wytrzymują duuużo dłużej.

plecho1 - 15-08-2014, 21:22

Sposób montażu reduktora miał znaczenie przy instalacji LPG I i II generacji, Przy sekwencji nie ma to znaczenia. Ważne jedynie aby reduktor się nie zapowietrzał i przez co nie zamarzał.
LuxiMan - 19-09-2014, 17:21

Witam Panowie ostatnio mnie troche nie było z racji po prostu braku czasu.

mateelv

Dzięki za instrukcje "nauki obrotów carismy" na pewno się przyda. Jeszcze raz szacuneczek =)

eve1988

Dokładnie przeczyścił go na sucho zwykłą suchą szmatką i odrobiną benzyny na koniec. Więc źle? Czym dokładnie to trzeba zrobić?
LPG zwykły nie sekwencja.

remi

Dzieje się to na benznynie i gazie że auto gaśnie.Dopiero jest dobrze jak silnik osiągnie temperatura powyżej 3,4 kresek wtedy ta usterka mija. Więc te ustawienie parownika ma znaczenie?
Elektronicznie pokazuje przebieg samochodu i dystans A i B.
Co do tulejek wybieraka: Czy da się jakoś samodzielnie sprawdzić czy na pewno trzeba je zmienić ? Widać coś po nich?

plecho1
- nie posiadam sekwencji więc montaż reduktora może mieć tu jakieś znaczenie z gaśnięciem autka?

D4mi4no - 09-10-2014, 22:16

Panowie mam podobny problem z obrotami. Odpalam rano silnik i gasnie, ssanie nie dziala, jak pochodzi troche wskazowka od temperatury ruszy sie za pierwsza biala kreske to silnik nie gasnie tylko chodzi na niskich obrotach typu 400. Auto kupilem od wojka, sprawdzana byla przepustnica, przeplywomierz, silniczek krokowy byl wymieniany i nic. Auto z pewnego zrodla mozna powiedziec ze od 1 wlasciciela przebieg 113tkm. Przyzwyczailem sie do tego juz ale w koncu chcialbym to zrobic, wydaje mi sie, ze moze ECU trzeba wymienic bo co mozna jeszcze sprawdzic samemu bez urzycia mechanikow. Acha czy w ogole jest jakis sposob aby sprawdzic ECU ?? Dodam jeszcze, ze auto bylo w serwisie mitsubishi i tego nie ogarneli, podkrecili obroty i na zimnym silniku bylo dobrze ale po nagrzaniu wolne obroty byly rzedu 2200 i spowrotem zmniejszyli.
plecho1 - 10-10-2014, 05:57

LuxiMan, więc jaka masz instalację? Jeśli III generacji, to też to nie powinno mieć znaczenia ale jeśli I lub II, to już tak. W przypadku I i II może też mieć znaczenie wlot powietrza do filtra powietrza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group