To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Ralliart SB 2.0 TC-SST kilka drobnych pytań.

SirLancerlot - 03-10-2014, 21:22

RalfPi napisał/a:
dużo pali,
a jakie odcinki jeździsz? Krótki, długie?
Często odpalasz/jeździsz na zimnym czy może rano wyjeżdzasz z garażu - takie rzeczy są ważne..
Bo jak jeździsz w korkach o 8'ej 5km, to takie spalanie jest normalne..
Czy trasa to dla Ciebie równo 120km/h czy może 100-160 ze średnią 120km/h?


Raczej krótkie...takie do 10 km. Nie mam garażu więc raczej często jest zimny- z tym, że nadal to spalanie nie powinno takie być. Na trasie jechałem w przedziale 120-150.

Zastanawia mnie co może być przyczyną takiego spalania w prawie 3 letnim samochodzie.

RalfPi - 03-10-2014, 21:53

No to faktycznie dużo jak na taki silnik. Ja jeżdżę w mieście odcinki po 12km (trochę w korkach co mi zabiera jakieś 20-30min).
Czy wszystko miałeś wymieniane na czas (inaczej, czy sam wymieniłeś, bo z tego co pamiętam, to kupiłeś używkę..)?
Może jakiś filtr np. powietrza, może kwestia oleju, może coś nie tak jest z softem, a może koła masz nie napompowane jak należy :idea: .. Nie jestem mechanikiem, więc to tyle okiem laika..

rysiul - 03-10-2014, 21:54

Masz silnik z małą, zwinną turbiną która doładowuje silnik już od dosyć niskich obrotów. Tzw. turbo dziura jest mała i nie można jej wykorzystać żeby ekonomicznie turlać się po drodze.
W praktyce oznacza to że silnik potrafi spalić dużo niezależnie jak byś się nie starał.
Pomijam fakt że na odcinkach do 10 km to zwykły lancer 1.8 spali w mieście 10l/100km, wiec trudno żeby tu było lepiej.
Mitsubishi nigdy nie słynęło z ekonomicznych silników, no może z wyjątkiem GDI ale zarzucili tę technologię.

Tutaj test auta i spalanie jakie podali jest zbliżone do Twojego
http://www.v10.pl/Mitsubi...test,40406.html

RalfPi - 04-10-2014, 08:39

Ale ta turbinka za dużo się nie napracuje, jeżeli nie przyspiesza Nasz kolega SirLancerlot.
To tak samo jakby powiedzieć, że diesel pali dużo, bo ma turbinę...

Za Mitsubishi :
RALLIART
W mieście lit/100km 13.9
Poza miastem lit/100km 8.1
Średnie lit/100km 10.2
SPORTBACK 1.8 143HP
W mieście lit/100km 10.5
Poza miastem lit/100km 6.4
Średnie lit/100km 7.8

Więc średnio Ralliart powienien palić około 2-2.5l więcej przy normalnej jeździe...
Za autocentrum Nasz Lancer 1.8 ma średnie spalanie 9l (co dla cyklu 80/20 (stricte miasto)) jest realnym wynikiem.
Jeżeli twój Ralliart pali więcej jak 12l/100km przy normalnej jeździe.. to znaczy, że coś jest nie halo. I w mojej opinii coś jest nie tak!
PS Jakie jest ciśnienie w oponach ? Nie grzeją Ci się felgi albo klocki podczas jazdy (jakoś nadmiarowo, tak, że felga jest gorąca)?

sla - 04-10-2014, 08:50

Jeżeli producent pisze że pali 13,9 to może palić i 16 i nie widzę w tym nic nadzwyczajnego.
Mój Lancer 2,0 w korkach i na krótkich trasach palił spokojnie 12l . Kupiłeś paliwożerne auto a kombinujesz jak koń pod górę.

RalfPi - 04-10-2014, 09:33

sla - facet jedzie normalnie 120-140.. i pali mu 12l - czy to jest normalne?
A spalanie w mieście przy emeryckiej jeździe 16l/100km??
Coś jest nie tak!

rysiul - 04-10-2014, 10:54

RalfPi napisał/a:
Coś jest nie tak!

Sprawdzić stan techniczny auta nigdy nie zaszkodzi.
Jeśli hamulce będą są ok to myślę że warto podłączyć się pod kompa i tam może coś będzie widać.

sla - 04-10-2014, 13:37

RalfPi napisał/a:
sla - facet jedzie normalnie 120-140.. i pali mu 12l - czy to jest normalne?
A spalanie w mieście przy emeryckiej jeździe 16l/100km??
Coś jest nie tak!

W mieście zakorkowanym to jazda zawsze jest emerycka. Spalenie ma raptem o 2 litry większe niż podaje producent, nie widzę w tym nic nienormalnego szczerze mówiąc.
Ale niech sprawdza.

mjsystem - 04-10-2014, 13:43

RalfPi napisał/a:
Poza miastem lit/100km 6.4

:mrgreen:
Sorki, Rafał, ale uśmiałem się :mrgreen:
To co podaje producent to warunki laboratoryjne. W rzeczywistości jest tak:
U mnie(żeby nie było)
miasto: 9-11
trasa 8 -9
średnia wg komputera od początku 9.8
Nie ma się co oszukiwać.

RalfPi - 04-10-2014, 15:43

Dobrze, że poprawiam humor :P AUTOCENTRUM uśrednia nasze wszystkie wyniki i te 9,1l/100km można przyjąć za średnią (z powiedzmy 100 odpowiedzi).
Ty masz spalanie 9.8, a ja mam około 10l LPG+trochę Pb (realnie 8.5-9l) - więc ile może spalić taki Ralliart przy emeryckiej jeździe??

mjsystem - 04-10-2014, 15:45

RalfPi napisał/a:
Dobrze, że poprawiam humor AUTOCENTRUM uśrednia nasze wszystkie wyniki i te 9,1l/100km można przyjąć za średnią (z powiedzmy 100 odpowiedzi).
Ty masz spalanie 9.8, a ja mam około 10l LPG+trochę Pb (realnie 8.5-9l) - więc ile może spalić taki Ralliart przy emeryckiej jeździe??

Jak mówi mój kolega: tyle ile wlejesz :wink: Ale na pewno dużo. :)

krzychu - 05-10-2014, 16:09

Odkąd zacząłem się zastanawiać dlaczego u mnie klocki wytrzymują tyle ile tarcze (w sensie tarcze i tak nie zużyte tylko skrzywione :twisted: ) zaobserwowałem sporo ciekawostek na drodze. Np. ja potrafię nie dotknąć hamulca na dystansie 10km, a ten przedemną co chwila miga mi światłami stop. I nawet pomijam tych szybkich i wściekłych co gnają na złamanie. Mówię o takim co 10km zrobi w identycznym czasie co ja (bo przede mną cały czas). Jak myślicie jak kształtuje się spalanie (skoro część energii kinetycznej zamieniana jest w ciepło na hamulcach, a potem trzeba tą samą energię dostarczyć z paliwa aby utrzymać prędkość) oraz jak kształtuje się zużycie okładzin hamulcowych. Polecam zwrócić uwagę na drodze na swoje zachowanie i innych. Można sporo drobnych nawyków wyeliminować i spalanie spada o 1 litr. Trochę przewidywanie, trochę wciśnięcia biegu niżej zamiast dotknięcie hamulca, patrzenia trochę dalej niż tylko auto przed nami itd itp.
RalfPi - 05-10-2014, 17:43

Właśnie miałem napisać Sławkowi, dlaczego jemu spala 9.8Pb, a mi 10LPG ;)
mjsystem - 05-10-2014, 19:14

RalfPi napisał/a:
Właśnie miałem napisać Sławkowi, dlaczego jemu spala 9.8Pb, a mi 10LPG

Bo ja Rafałku mieszkam w miejscu, gdzie nie ma się gdzie w mieście rozpędzić, same ronda, skrzyżowania, światła, przejścia dla pieszych, korki itp. :wink:

MaciekCi - 05-10-2014, 20:23

rysiul napisał/a:

Pomijam fakt że na odcinkach do 10 km to zwykły lancer 1.8 spali w mieście 10l/100km, wiec trudno żeby tu było lepiej.


Potwierdzam, mam do pracy 12km i jak jadę na 7:00 to udaje mi się bić rekordy (6.8L/100km rekord), kiedy w mieście są totalne pustki. Jadąc jazdą nieemerycką robi się z tego 8.0L/100km (mimo, że wciąż pusto). Natomiast po 15:00 (wracając) nigdy nie udało mi się zejść niżej niż 10L/100km, przeważnie jest to 12L/100km - korki konkretne. Wobec czego, średnia w mieście zawsze jest na poziomie 9-10L / 100km.

Lancer potrafi wciągnąć, kolejny niechlubny rekord to 55L zajechane w 340km (trasa) ... Zwykłym 1.8, więc jak się bardzo chce ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group