Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Wymiana wahaczy tył - banan i prosty + zbieżność.
nytsug - 05-11-2014, 20:50
Dzisiaj w sklepie właśnie gość mi powiedział, że od strony koła do banana idzie sztywna tuleja, a od strony budy idzie ta sama co do wahacza dolnego od strony koła. U mnie na bananie jest odwrotnie, ale chyba wprasuję sobie takie same na wahacz dolny i do banana przy kole - pływające. Dzięki za odpowiedź.
Jaro1974 - 05-11-2014, 21:06
Od strony koła idą pływające a od budy idą sztywne. Nie wiem jaką ty masz wersję bo ja mam sport i u mnie właśnie tak jest jak napisałem. Ale sądzę że i u Ciebie też tak jest. Jak byś mi podał vin na PW to mogę Ci to sprawdzić.
nytsug - 05-11-2014, 21:14
Słuchaj na samochodzie mam właśnie tak, że te pływające idą po zewnątrz wszystkie czyli od koła, a gość ze sklepu twierdzi, że banan i krótki tuleje mają od strony budy, a dolny ma tylko od koła. Będę wdzięczny za sprawdzenie - VIN poszedł na PW
Jaro1974 - 05-11-2014, 21:36
Odpowiedź już poleciała
nytsug - 10-11-2014, 18:13
Wymieniłem u siebie dwa wahacze przednie na jakieś zamienniki SKF, ale może trochę wytrzymają oraz 2 drążki tylne proste od zbieżności FEBEST (śruby od zbieżności urwane dwie), tuleje pływające bananów od strony kół NTY, tuleje pływające wahaczy dolnych od strony kół NTY. Samochód jest o wiele sztywniejszy szczególnie w zakrętach, no i cichszy przez nowe tuleje. Dałem radę za pomocą swojego przyrządu do wyciągania tulei i nie musiałem wahaczy wykręcać z auta, robiłem wszystko na samochodzie. Zbieżność na razie ustawiłem na swoim przyrządzie, a wahaczy dolnych nie przerabiałem po fabryce żeby i na nich mieć regulację, koła stoją prosto więc odpuściłem. Koszt powyższych części 420zł + robota własna:)
qba1983 - 10-11-2014, 22:24
kolego bądź tak miły i pokaż na zdjęciu to urządzonko do ściągania tuleii na aucie.
nytsug - 12-11-2014, 22:14
Kolego ja zrobiłem na szybko tuleje o średnicy prawie idealnej jak tuleje w Outku czyli ciut mniej jak 40mm te po prawej stronie na zdjęciu i dodatkowo 2 tuleje o średnicy większej jako zderzak od drugiej strony. Na końcach dwa płaskowniki no i śruba w środek fi 12. Śrubę musisz mieć mocniejszą np. 8.8 bo zaraz Ci gwint zje. W niedalekiej przyszłości chcę sobie zrobić siłownik i pompę zakupić ręczną i będzie praska:) ale teraz też dało radę.
qba1983 - 12-11-2014, 22:29
no tok proste sprytne rozwiązanie... myslalem ze jeszcze cos ciekawszego wymysliłeś.
jedyny problem to znalesc tulejki o odpowiednich rozmiarach, no i ten plaskownik tez musi byc niczego sobie.
nytsug - 12-11-2014, 23:08
To jest najprostsza prowizorka, ale działająca. Największym problemem są śruby i ich wytrzymałość, bo przy tych tulejkach fi 12 to max i najlepiej byłoby mieć taką z drobnym gwintem żeby skok był mały to wtedy lepiej trzyma, ja miałem zwykłe i tylko dwie zepsułem:)
qba1983 - 12-11-2014, 23:21
hmm.. mój ojciec 20lat temu zajmował się obróbką skrawaniem wiec śrubek wszelkiego rodzaju jest u mnie pod dostatkiem, ale jakos... przynajmniej jak robiłem swoją honde nigdy nie mogłem dobrać tulejki. może przy miśku będzie łatwiej.
nytsug - 22-12-2014, 17:14
Jeszcze mam jedno pytanie. Zbieżność kół przednich ustawia się na końcówkach drążków ale czy przednie koła mają regulację kąta pochylenia? I jeśli tak to gdzie - przy amorkach na górze przy kielichu?
miron - 02-01-2015, 19:50
Witam. Koledzy macie zdjęcie tej sruby mimosrodowej. Tzn. w którym miejscu jest założona? Tnie mi oponę z przodu.
nytsug - 02-01-2015, 21:51
Śruba mimośrodowa jest na wahaczach tylnych. Jak Ci tnie oponę z przodu to być może masz źle ustawioną zbieżność, np. po wymianie końcówek drążków kierowniczych.
miron - 02-01-2015, 22:09
To kąt pochylenia L 1,20
nytsug - 03-01-2015, 00:45
No właśnie ja też nie wiem gdzie w Outku reguluje się kąt pochylenia kół przednich. Wydaje mi się, że regulacja może być na amorze przy kielichu, na wahaczach nie ma na pewno, więc zostaje gdzieś na górze.
|
|
|