To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS ALL] Wymiana tuleji wahacza wzdłużnego tył.

pawkomo - 17-06-2015, 20:46

Czy wystarczy podlewarować, zdjąć koło, odkręcić śrubę od sailentblocka-czy wahacz da się opuścić na tyle by wyprasować stary i wprasować nowy?
robertdg - 17-06-2015, 22:26

Da się o ile masz prasę dzieki której zrobisz to bezpiecznie na aucie
konradzik24 - 15-03-2017, 00:10

Podczepię się pod temat :D
Jakiś tydzień temu zauważyłem, że moje autko zaczęło "jeść" tylne opony od wewnątrz :evil: W związku z czym dziś udałem się do mechanika by poradził coś na tę przypadłość (a wiedziałem, że śruby regulacyjne nie były nigdy ruszane). Mechanik zobrazował mi jak to śruby przekręcają się razem z gumowymi tulejami i stwierdził, że do wymiany jest wahacz poprzeczny, prawie wszystkie śruby regulacyjne oraz amortyzatory, gdyż również nie da się ich również odkręcić - jak to określił trzeba wyciąć wszystkie śruby. Problem polega na tym, że ten wahacz poprzeczny ( przykładowy link ) nigdzie nie jest dostępny.
Z kolei tu na forum czytałem o wprasowywaniu tulei - myślicie, że to rozwiązanie sprawdziłoby się również w moim Miśku :?: Nie jest tak, że po wybiciu starej tutei pozostanie większy otwór niż nominalnie ma nowa tuleja :?:

Hugo - 15-03-2017, 08:09

konradzik24 napisał/a:
czytałem o wprasowywaniu tulei - myślicie, że to rozwiązanie sprawdziłoby się również w moim Miśku
Tak.
konradzik24 napisał/a:
ie jest tak, że po wybiciu starej tutei pozostanie większy otwór niż nominalnie ma nowa tuleja
Nie.
konradzik24 - 15-03-2017, 23:12

Hugo, dzięki za szybką odpowiedź :)

Tak się teraz tylko zastanawiam - mieć specjalistyczną prasę i wymienić gumowe tuleje to jedno, ale wyjąć te wahacze z samochodu w momencie, gdy każda śruba się obraca to drugie :P Rozumiem, że i tak trzeba będzie wyciąć te śruby szlifierką w związku z tym czy jak to zrobić aby nie uszkodzić wahacza :?:

Hugo - 16-03-2017, 08:13

Trzeba kombinować i w niektórych przypadksch pomóc sobie zapewne ręcznie brzeszczotem.
zet-em - 16-03-2017, 13:19

konradzik24 napisał/a:
Hugo, dzięki za szybką odpowiedź :)

Tak się teraz tylko zastanawiam - mieć specjalistyczną prasę i wymienić gumowe tuleje to jedno, ale wyjąć te wahacze z samochodu w momencie, gdy każda śruba się obraca to drugie :P Rozumiem, że i tak trzeba będzie wyciąć te śruby szlifierką w związku z tym czy jak to zrobić aby nie uszkodzić wahacza :?:


Trochę wielkie słowo ,,specjalistyczna prasa" - duże imadło z kawałkiem rury o odpowiedniej średnicy zrobi to samo :)

konradzik24 - 28-03-2017, 22:39

Czy może ktoś posiada wiedzę czy wahacz od Space Stara 1.8 GDI albo 1.3 będzie pasował do 1.6 :?:
Hugo - 29-03-2017, 08:08

Cytat:

Czy może ktoś posiada wiedzę czy wahacz od Space Stara 1.8 GDI albo 1.3 będzie pasował do 1.6
Pasuje na 100%. Mało tego, nawet od Carismy pasują wszystkie. Piszę o wahaczach tylnych.
Przednie też pasują, ale były 2 rodzaje sworzni wahaczy, zabezpieczane nakrętką i śrubą poprzeczną (w SS były chyba tylko te drugie).

MichciuGT - 29-03-2017, 10:47

Hugo napisał/a:
Mało tego, nawet od Carismy pasują wszystkie. Piszę o wahaczach tylnych.

Przy czym trzeba pamiętać że np. czop przy zwrotnicy 1.6 ma 26mm, a przy 1.8GDI 28mm o ile dobrze pamiętam, wiem bo kupowałem zawieszenie z 1.6 i nie pasowało do gdi...

konradzik24 - 29-03-2017, 19:09

Zapomniałem jeszcze dodać, że myślałem o tylnym wahaczu poprzecznym trzymającym koło :P Trochę podzwoniłem i w końcu udało mi się kupić z innego Space Stara 1,6 :D

Teraz tylko się zastanawiam jakiego producenta tuleje kupić - Blueprint, Tedgum czy Fabesta :?: Ktoś miał z tymi producentami jakieś złe/dobre doświadczenia :?:

Hugo - 29-03-2017, 19:57

MichciuGT napisał/a:
Przy czym trzeba pamiętać że np. czop przy zwrotnicy 1.6 ma 26mm, a przy 1.8GDI 28mm o ile dobrze pamiętam, wiem bo kupowałem zawieszenie z 1.6 i nie pasowało do gdi...
Masz na myśli przednie zwrotnice? Pisałem o tym wyżej.
konradzik24 napisał/a:
Zapomniałem jeszcze dodać, że myślałem o tylnym wahaczu poprzecznym trzymającym koło
Są identyczne w SS i Carismie.
konradzik24 napisał/a:
Teraz tylko się zastanawiam jakiego producenta tuleje kupić - Blueprint, Tedgum czy Fabesta
Zdecydowanie Blueprint.
konradzik24 - 29-03-2017, 23:25

Hugo, jednak chyba zdecyduję się na jeszcze innego producenta --> YAMATO. Sugerując się przedmiotową AUKCJĄ wychodzi, że właściwymi zamiennikami dla mojego auta są m.in MR403464 oraz J55007AYMT. Natomiast gdy wbijam swoje auto w jakikolwiek konfigurator na stronach motoryzacyjnych sklepów internetowych to wyskakuje, że właściwym nr jest MR102063 albo właśnie J55007AYMT . Idąc tym tropem - skoro w dwóch źródłach - aukcja + sklep internetowe wskazują, że J55007AYMT pasuje to mam nadzieję, że tak jest :P
Bizi78 - 30-03-2017, 07:33

Napisz dokładnie o które tuleje chodzi bo nr. MR102063 dotyczy wahacza wzdłużnego, nr. tulei na schemacie 41387.
W poprzecznym siedzą dwie tuleje o nr. MR102012, nr. 41399 na schemacie.

No chyba, że chodzi o te górne wahacze na schemacie :wink: .

Hugo - 30-03-2017, 09:09

yamato to największy śmieć jaki można kupić. Wolałbym jeździć na zużytych oryginałach. Broń Boże nie kupuj nic z yamato.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group