Pajero II - [3.5 V6] zaświecił się abs
moj.skarb - 16-10-2014, 09:02
ten czujnik abs to da się rozpiąć gdzieś przy kole , czy gdzieś dalej?
zbyszekm2 - 16-10-2014, 11:47
na ramie za wahaczem jest kostka do rozpięcia.
moj.skarb - 08-12-2014, 22:40
no dobra w końcu miałem trochę czasu i dostałem się do tych czujników a oto co udało mi się zmierzyć ( pomiar na nieruchomych kołach)
prawy przód -932Ω
lewy przód-893
prawy tył- 1640
lewy tył-1655
czy to oznacza że czujniki są dobre , czy muszę wykonac pomiar na kołach ruchomych?
co dalej...............?
CE miga mi błąd 41 (miga kontrolka CE a nie abs)
kontrolka abs świeci ciągle , chociaż około 2 tyg. temu podczas jazdy zgasła aż dojechałem do domu, na drugi dzięń zaświeciła się i do tej pory
rozebrałem dziś jedno koło tylne, czujnik trochę w rdzy i koło foniczne wyglądają tak.
nie widać tam błota ale nie wiem jak reszta
piotr277 - 09-12-2014, 10:38
Lampka Check Engine, która mruga oznacza problem z silnikiem i nie ma związku z ABS. Kod 41 wg tabeli kodów "mitsubishi trouble codes" to "Injector(s) fault". Ale to już pewnie wiesz.
Co do ABS to rezystancje powinny być tak jak w tabeli:
Czyli z tego co pomierzyłeś lewy przód może mieć za małą (<900 Ohm). No ale lepiej wszystko dokładnie wyczyścić, sprawdzić czy wszystkie zęby wieńca są całe, itd.
moj.skarb - 09-12-2014, 23:39
_________________
[ Dodano: 09-12-2014, 23:44 ]
Cytat: | Co do ABS to rezystancje powinny być tak jak w tabeli: |
a gdzie ta tabela????
wiesz może jak się dostac do sterownika, podobno gdzieś w nadkolu lewym, szukałem na forum ale niewiele znalazłem, dużo rozbierania?????
rozbiore jeszcze przednie koła może tam jakieś błotko się dostało
piotr277 - 10-12-2014, 13:51
Teraz powinna być widoczna.
moj.skarb - 12-12-2014, 22:01
panowie koła posprawdzane, koła foniczne bez błota , wszystkie zęby są, poczyszczone , przedmuchane . Rezystencje na czujnikach takie jak pisałem wcześniej ( po czyszczeniu czujnik LP pokazuje mi wartośc 907Ω, więc mieści się w tabeli) przy kręceniu kołami wartości zmieniają się, wytwarzają również napięcie . Czujniki nie wyszczerbione więc wydaje się że czujniki można wykluczyć.
Jak dostać się do sterownika w nadkolu????ktoś rozbierał ? nie chciałbym czegoś połamać.
Które to nadkole? Co mogę jeszcze sam sprawdzić ? pompę -jak ?
KTOŚ POMOŻE?????????????????????????????????????
piotr277 - 14-12-2014, 12:18
W moim (SWB) sterownik jest na tylnym prawym nadkolu. Jest trochę upierdliwy dostęp, bo trzeba zdemontować cały ten gigantyczny plastik (a się ciągnie przez prawie cały samochód - jedna część).
Możesz jeszcze sprawdzić rezystancję czujnika przyspieszenia - G sensor (wartości w tabeli). Dostęp łatwy - montowany w tunelu środkowym - trzeba zdemontować plastik i podłokietnik.
moj.skarb - 15-12-2014, 17:48
dobrałem się do tego g sensora ale tam trzeba sprawdzić napięcie , na kostce są trzy wyjścia, jak to zrobić? trzeba wypiąć ten czujnik i sprawdzać na kostce czy na zapiętym?
apg2312 - 15-12-2014, 17:58
Moment, bo nie rozumiem. Próbowałeś wymigać błędy, i mrugała TYLKO kontrolka CE ? A kontrolka ABS cały czas świeci, i nie mruga ? Szczerze, to trochę dziwna sytuacja. Bo bez wiedzy, jakie błędy pokazuje ABS to jest cały czas loteria.
moj.skarb - 15-12-2014, 22:27
no właśnie miga tylko ce dlatego trzeba szukać na piechotę, a wogle istnieje jakiś soft do tego modelu który pokaże błędy abs czy tylko wymruganie?
gdzieś znalazłem na forum że świecąca cały czas kontrolka abs ( przy wymruganiu błędów) może być objawem braku zasilania sterownika .....
apg2312 - 15-12-2014, 23:01
A ja mam pytanie - nie obraź się, jeśli wyda Ci się naiwne.
Sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki ? Wiesz, ja mam Carismę, nie Pajero, to ciut inna konstrukcja w końcu. Ale w Cari są wg rozpiski :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=2424
3 różne bezpieczniki związane z ABS-em. 2 w skrzynce w kabinie i 1 w komorze silnika.
moj.skarb - 15-12-2014, 23:45
podobnie jest w pajero,sprawdziłem, poza tym kiedyś jeden jedyny raz podczas jazdy kontrolka abs zgasła aby następnego dnia znów się zapalić. Myslę że przy spalonym bezpieczniku tego by nie było
apg2312 - 15-12-2014, 23:56
To przychodzi mi na myśl tylko to, że jednak trzeba podpiąć auto pod komputer. Kody CE wymrugasz zworką samodzielnie, kody ABS wyjdą tylko na komputerze - szukając na necie przeczytałem o takich wypadkach.
Ale to akurat było forum Opla, więc nie dam głowy, czy w Misiu jest tak samo.
Masz może możliwość sprawdzenia auta na komputerze ?
moj.skarb - 16-12-2014, 00:08
gdzieś się pewnie znajdzie, tak swoją drogą to takie diagnozowanie przy pomocy forum to niezła frajda, trochę czasochłonne a zima za pasem
|
|
|