To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - Konserwacja podwozia

mkm - 22-10-2014, 21:47

Każda firma ma pełna gamę do konserwacji.
Tectyl Valvoline-a widzi to tak:
http://www.tectyl.fi/uploads/hyfjurdo99.gif

Całość tu - translator z fińskiego daje radę, a produkty mozna sprawdzac na polskiej stronie Valvo. (Boll też ma podobne pogrupowanie)

http://www.tectyl.fi/12_vuoden_takuu.htm

Rockstone - 23-10-2014, 09:28

Jeśli już jest rdza, to niektórzy starzy mechanicy robią samodzielnie miksturę ze starego oleju, smaru i Bóg wie co jeszcze, grzeją ją i takie gorące "coś" wlewają w progi. Zabezpiecza skutecznie :)


Dokładnie tak jak mówisz, nie wiem czy pamiętacie taki odcinek w "samochód marzeń kup i zrób" ze starym trabantem, w którym to właściciel powlewał kombinacje oleju i wosku w profile zamknięte i świetnie zakonserwował tym podwozie kilkudziesięcioletnie, że aż Klimek był zdziwiony ;P

adaśko - 03-11-2014, 12:01

ja niedawno zabezpieczyłem całe podwozie w chevrolecie tzw.barankiem firmy APP a co do firmy BOLL to kolega na forum chevroleta robił konserwacje produktami tej firmy i jej nie poleca.Jeśli chodzi o profile zamknięte to ja używałem fluidolu firmy CHEMA a na rdze to czyszczenie do zera i malowanie farbą o nazwie CORINA i zobaczymy jak to będzie wyglądało:)
apg2312 - 03-11-2014, 12:43

adaśko napisał/a:
ja niedawno zabezpieczyłem całe podwozie w chevrolecie tzw.barankiem firmy APP a co do firmy BOLL to kolega na forum chevroleta robił konserwacje produktami tej firmy i jej nie poleca.

Bo wbrew pozorom, konserwację podwozia też trzeba umieć zrobić :P I NA PEWNO nie robi się jej barankiem !!!!
Ale nie mam zamiaru polemizować z dziwnymi opiniami, typu "kolega szwagra żony wujka" coś zrobił i mu nie wyszło. Ja osobiście i wielu znanych mi mechaników stosowało produkty BOLLa, i nie było żadnych problemów.
Zresztą, uważasz, że produktu innych firm aż tak składem różnią się od BOLLa ?
Żeby nie było nieporozumień - nie bronię/nie reklamuję BOLLa, nie uważam, że ma najlepsze wyroby ani też nie wieszam psów na konkurencyjnych firmach.
Ale też nie chciałbym, żeby zrobiła się następna wojenka typu :
"jaka przeglądarka internetowa jest najlepsza"
czy
"jaka marka oleju jest najlepsza"
bo do tego w takim tempie zacznie zmierzać ten wątek, jak zaczniemy się spierać na temat wad i zalet produktów różnych firm, i dodatkowo przywoływać opinie zamieszczone gdzieś na necie przez nikomu bliżej nie znanych "kolegów" ;)

adaśko - 10-11-2014, 20:28

ja też tam nie mam zamiaru chwalić żadnej z firm po prostu napisałem to co wiem a barankiem już nie jedno autko zabezpieczałem nawet poloneza i podłoga była bez śladów rdzy a karoserię już dawno ruda zjadła więc raczej dobrze zabezpieczyłem.
thefirm - 08-11-2016, 15:28

Dziś podczas przeglądu zajrzałem pod spód i ładnie to nie wygląda...
Robił/zlecał ktoś z Was w Carismie podwozie?
Jaki efekt?
Warto było?
Jakichś środków najlepiej użyć?
Dzięki za konkretne info

Marcino - 08-11-2016, 17:01

Zajrzyj tu.. na wątek o konserwacji podwozia w galancie.
http://forum.mitsumaniaki...43395&start=600

Ja robie Nuxudolem 900 + 700 w profile.W nadkola można by dać Nouxudol 1600 albo Jako baranek na doł progów do zamalowania ja akurat wziałem APP 210 2+1.
Moża całościowo teź Valvoline lub APP.
Jak są rdzawe miejsca to trzeba wczesniej zabezpieczyć - reaktywny+ akryl, lub coś podobnego na rdzę i na to dopiero konserwacja. Inni polecają epoxyd - ale to raczej na czystą blachę.

Experymentalnie cały tył zrobiłem farbą Elastometal - i na to dałem grubą warstwę Nouxudola 900.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group