To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Drgania kierownicy powyzej 100km/h

Bizi78 - 24-04-2016, 11:40

Może przeguby :? .
Hugo - 24-04-2016, 11:47

Tarcze hamulcowe mogły się zwichrować jak są kiepskiej jakości.
woxy - 26-04-2016, 12:46

A u mnie zmiana kół na letnie skutecznie wyeliminowały drgania.
Także opony też mają duże znaczenie.

BTTOS - 26-04-2016, 19:10

Hugo napisał/a:
Tarcze hamulcowe mogły się zwichrować jak są kiepskiej jakości.


To możliwe, że od stycznia tarcze się rozwaliły? Wymieniałem na nowe w styczniu właśnie.

Hugo - 26-04-2016, 21:28

Jasne, że możliwe. Jakiej firmy tarcze były zamontowane?
Dudi84 - 26-04-2016, 23:13

BTTOS, jedź do DOBREGO wulkanizatora i niech wyważy Ci jeszcze raz koła i przy okazji przyjrzy się oponom. Trudno znaleźć miejsce gdzie dobrze wyważają, albo gdzie mają dobrze skalibrowane wyważarki...
BTTOS - 09-05-2016, 17:18

Witam.
Byłem w wulkanizacji i okazało się że jedno koło było znacznie niedoważone. Poprawiłem to i problem z drganiami na prostej drodze chyba minął (rozpędziłem się do 140 na krótkim odcinku i muszę zrobić kolejne testy). Pozostało natomiast drganie podczas hamowania. Co jeszcze można sprawdzić, żeby wykluczyć tarcze hamulcowe, które wymieniałem na nowe niedawno (styczeń)?

Hugo - 09-05-2016, 18:30

Sprawdzić bicie tarcz!
BTTOS - 25-02-2017, 09:37

Panowie. Zmagam się jednak z owym problemem już od roku i nadal nie wiem co robić.
Mechanik wymienił mi już 2 razy tarcze - jego diagnoza po jeździe testowej. Problem znikał na jakieś 2-3 miesiące i pojawia się ponownie a obecnie trwa nadal. Podczas ostatniej wymiany tarcz i oględzin stwierdził, że piasta na przodzie jest "skatowana". Jest to możliwe bo wcześniejszy "fachowiec" wymieniał łożysko wybijając je przecinakiem po ciemku w swoim przydomowym "warsztacie". Mój błąd.
Obecny fachmistrz twierdzi że wymiana piasty i łożyska może pomóc. Jednakże jak się okazuje piasty na przód nie ma nigdzie w sprzedaży. Dzwoniłem po hurtowniach, sprawdziłem internet i jedyne piasty na przód są z demobilu na szrocie. Masakra jakaś.
Nie wiem co robić. Zmienić mechanika bo może jest jakaś inna przyczyna może awarii? Kupić piastę na szrocie, czy co? Czy niezbędna jest kolejna wymiana tarcz razem z piastą? Może macie jakieś rady.

apg2312 - 25-02-2017, 10:05

BTTOS napisał/a:
Jednakże jak się okazuje piasty na przód nie ma nigdzie w sprzedaży

A w jakiejś ASO pytałeś ? Tyle, że cena może być zaporowa.

Bizi78 - 25-02-2017, 10:18

Zapytaj Japaneze.
Kontakt znajdziesz na forum lub pod tym samym Nickiem na allegro 8) .
Ewentualnie w Radomiu możesz spytać tutaj:
http://allegro.pl/listing...ga-aut-1-3-0222
Ściąga klamoty ze wschodu tylko trzeba poczekać około miesiąca.

piotras78 - 27-02-2017, 00:21

Dobry wątek, pewnie autor naprawił auto, ale skoro już nie potrzebuje pomocy to po co ma pisać?
b@rto - 01-03-2017, 20:57

Kolego BTTOS - kup piasty ze szrotu, poszukaj tylko takiej aukcji gdzie masz gwarancję rozruchową. Wichrowanie tarcz to jeden z syndromów krzywej piasty, ja też bym na nią stawiał.
Przy następnej wymianie - jeśli chcesz nieco "uciąć" koszty (przy założeniu, że tarcze są lekko zwichrowane) - zanieś do tokarza, zabieli (zdejmie kilka milimetrów metalu), klocki przetrzyj papierem, żeby w miarę wyrównać. Ja wiem, że to brzmi "jak u Wieśka w stodole" - bo i trochę to takie jest, ale działa.

piotras78 - 01-03-2017, 22:35

b@rto napisał/a:
klocki przetrzyj papierem

...

b@rto - 02-03-2017, 15:37

Tak, wiem - to "stodoła". Tylko jak w Peugeocie zwichrowało mi drugie tarcze to średnio mi się uśmiechało kupowanie trzeciego kompletu + oczywiście piasty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group