Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Akumulator już zużyty czy to ładowanie ?
dexter1992 - 23-10-2014, 14:35
Dziś kupiłem przewody. Pomyślałem a co mi tam zaryzykuję. Peiying ZLA0411. Przekrój zasilania to 6,7 mm2. Skończyłem przed chwilą. Podpiąłem wszystko włączam i wzmacniacz nic się nie wyłącza. Pięknie to gra. Kręciłem na full radio i wszystko git Wrzucę Centrę 65 Ah. Bezpiecznik w zestawie był na stronie pisze, że 60A wiec dałem go przy akumulatorze.
Taki zestaw kupiłem w sklepie Inel w Piotrkowie.
Przewody
[ Dodano: 23-10-2014, 15:20 ]
A ładowanie jak włączyłem światła, halogeny, szybę, nawiew 12,60. Coś tu nie domaga. Nie wiem jaki jest altek w Cari seryjnie ale myślę nad wymianą na 90A.
apg2312 - 23-10-2014, 17:00
W mojej 1.8 seryjnie jest zamontowany alternator 90A (wyciągałem, więc wiem), i jak na moje cztery oczy jest on ciut za słaby...
MichciuGT - 23-10-2014, 18:46
Ciesze się że zasilanie u Ciebie dobrze już działa
a u mnie jest 100A z aku 80Ah eurobateria czy coś o podobnej nazwie z popularnego portalu aukcyjnego za 200zł
to jest aku jeszcze starego typu z korkami, ale to dla mnie lepiej bo lubię zaglądać i dbać o samochód... no i przy bezobsługowych lepiej jak jest ładowanie w ok. 14V a nie tak jak u mnie 14,5 V bo przy wyższym napięciu szybciej wyparowuje woda z elektrolitu
apg2312
masz 4 oczy? :O druga para to mechanik czy znajomy?
rasiak1980 - 23-10-2014, 18:52
pewnie okulary 90A powinno starczyć do tego akumulator 70Ah i kondensator jakiej mocy masz wzmacniacz?
dexter1992 - 23-10-2014, 19:09
Ja nie wrzucałem kondensatora bo nie było potrzeby. Wzmacniacz Pyle 290W.
apg2312 - 23-10-2014, 19:14
rasiak1980 napisał/a: | pewnie okulary 90A powinno starczyć do tego akumulator 70Ah i kondensator jakiej mocy masz wzmacniacz? |
Dokładnie, miałem na myśli patrzałki
W mojej Cari alternator 90A i aku 72Ah Bosch S4 to niestety czasami jest ciut mało, szczególnie przy włączonej większej ilości odbiorników prądu. Zwykły jakiś LG puszczony ciut głośniej, i płyta CD potrafi się "zawiesić"
MichciuGT napisał/a: | a u mnie jest 100A z aku 80Ah |
Widać japońscy inżynierowie też doszli do takich wniosków, i starali się coś poprawić.
dexter1992 - 23-10-2014, 19:19
Skutki pracy mocnego alta z słabym aku widziałem kiedyś tam jak "jeb*o" Ale nie u mnie
Jak wstawiać większy altek to od razu aku do tego dość dobry. Na razie mi wystarcza taki jaki jest i może zmienię sam aku.
[ Dodano: 23-10-2014, 19:21 ]
Tu jest do wyrwania 100A ale do tego musiał bym aku dać z 74 Ah
Tylko czy z GDI podjedzie ?
[URL=allegro.pl/alternator-mitsubishi-carisma-1-8gdi-99r-100a-i4687666707.html]Altek[/URL]
wichura1 - 26-10-2014, 22:27
apg2312 napisał/a: |
Dokładnie, miałem na myśli patrzałki
W mojej Cari alternator 90A i aku 72Ah Bosch S4 to niestety czasami jest ciut mało, szczególnie przy włączonej większej ilości odbiorników prądu. Zwykły jakiś LG puszczony ciut głośniej, i płyta CD potrafi się "zawiesić" |
Niech zgadnę masz klimatyzację automatyczną? On skoro ma 70A alternator nie ma automatycznej, więc ma znacznie mniejsze obciążenie i 20A w zapasie. Może zamontować, taki na jaki ja ostatnio wymieniłem. BOSCH 0123 315 018 (MD327551) 14V 95A.
apg2312 - 27-10-2014, 02:32
wichura1 napisał/a: | Niech zgadnę masz klimatyzację automatyczną? |
Nie zgadłeś. Zwykła.
MichciuGT - 27-10-2014, 07:06
apg2312 czytaj dokładnie
akumulator 80Ah kupiłem na wyrost bo w takiej cenie warto
oryginalnie powinien być coś ok. 70Ah, a wcześniej miałem aku ok. 55 Ah który 2 lata przejeździł w polonezie i po 2 latach jeżdżenia w Cari w zimę niedomagał, przez co jak się chciało przejechać po 3-4 dniach od ostatniego odpalenia to tylko można było kontrolki sobie podziwiać
i jeszcze jedno, u mnie jest klimatronik :]
KsiadzRobak - 27-10-2014, 08:35
taki duży akumulator do silnika 1.8 jest niepotrzebny - będzie niedoładowany i w efekcie szybciej ulegnie zasiarczeniu, ergo nie posłuży za długo (wyjątkiem jest sytuacja, gdy robi się długie trasy, po min. kilkadziesiąt km dziennie)
kiedyś do 1.8 montowało się 45Ah do 60Ah (zależnie od ilości dodatkowych odbiorników prądu oraz prądu alternatora)
z ciekawostek rozmawiałem tydzień temu z kolegą, który zawodowo naprawia rozruszniki i alternatory i mówił, że coraz więcej dostaje do naprawy alternatorów 140A
wichura1 - 27-10-2014, 08:38
MichciuGT, sprawdzałeś w CAPS-ie jaki powinieneś mieć alternator? Do mojego 1.6 z klimatyzacją automatyczną są podane tylko 2 alternatory:
- BOSCH 90A MD327551 (0 123 315 018) 14V 95A
- BOSCH 90A MD353869 (0 124 325 010) 14V 90A
plecho1 - 27-10-2014, 08:43
Teść w Vectrze B 1.8 miał akumulator 55 Ah chyba Varty i wytrzymał 7 lat tak że raczej nie ma co przesadzać jeśli ładowanie jest OK. Często w autach w których zbyt szybko pada akumulator jest problem z główną masą przez co napięcie ładowania spada o 1 - 1,5V i tyle już wystarczy aby alternator nie mógł wystarczająco doładować akumulatora szczególnie jak auto pokonuje krótkie odcinki. Na krótkie odcinki najlepsze auto elektryczne
wichura1 - 27-10-2014, 09:11
Akumulator musi być odpowiednio dobrany do akumulatora i obciążenia odbiornikami. U mnie jest alternator 95A (fabrycznie 90A), akumulator 60Ah (fabrycznie 62Ah). Z ważniejszych odbiorników klima automatyczna, ogrzewane fotele, radio max 100W (bez wzmacniacza dodatkowego), nawigacja, odtwarzacz multimedialny (pobór prądu jak w laptopie). Takie obciążenie nie przerasta możliwości alternatora i akumulator jest naładowany. Mój poprzedni alternator wysiadł, ale to mogła być awaria spowodowana wiekiem w końcu miał 15 lat.
MichciuGT - 27-10-2014, 15:15
wichura1, czym jest CAPS? i dokładnie w którym miejscu mogę znaleźć informacje jaki powinien być u mnie alternator?
|
|
|