To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C12A 1.5] Lancer 1.5 Glx 1988 \ c12a \ spalanie?!

Hugo - 16-02-2007, 12:12

Mam jeden pomysł: regulacja instalacji. Byłem kilka dni temu Daihatsu na regulacji i po niej spalanie gwałtownie spadło. Wcześniej nawet nie dotykałem instalki i sam z siebie zaczął pić więcej :roll:
michal_g84 - 16-02-2007, 12:15

to chyba pojadę tam gdzie mi zakładali gaz i dam im do wyregulowania, może się coś poprawi zobaczymy.
wojmi1 - 16-02-2007, 18:18

to niestety jest mozliwe moj lancer 4 wd 4g37 1,8 litra na gazniku pali ok10 l/100 lpg---
---- ale ty masz auto na wtrysku nie na gazniku michal_g84,
wieksze spalanie jest mozliwe bo silnik jest bardziej obciazony - masa samochodu
jedz na regulacje gazu -na analizator , bardzo wazna jest kwestja kabli i regulacji na benzynie - powinien ci palic w granicach 7 /100km
1 ustaw luz zaworowy
--- wymien kable w/n i swiece
2 ustaw zaplon przy zmasowionym pinie ecu ok+6 stopni
3 wyczysc i wyreguluj przepustnice - obroty jalowe
4 sprawdz lambde
5 jedz na analizator
----- to na benzynie
sprawdz ile zre po regulacji ale nie na 1 litrze benzyny tylko na 15 litrach
gaz :
jedz na regulacje z analizatorem

Hugo - 16-02-2007, 19:32

wojmi1 napisał/a:
to niestety jest mozliwe moj lancer 4 wd 4g37 1,8 litra na gazniku pali ok10 l/100 lpg---
Tak, ale Ty masz 1.8 a on michal_g84 1.3
wojmi1 napisał/a:
ale ty masz auto na wtrysku nie na gazniku michal_g84,
Na gaźniku sterowanym elektronicznie (ECU, lambda itd.).
wojmi1 - 16-02-2007, 19:40

Hugo, tam dalej bylo
wojmi1 napisał/a:
wieksze spalanie jest mozliwe bo silnik jest bardziej obciazony - masa samochodu

Hugo napisał/a:
Na gaźniku sterowanym elektronicznie (ECU, lambda itd.).

masz pewnie racje ale mi sie wydaje ze 12 zaworowka ma wtrysk

Hugo - 16-02-2007, 20:30

wojmi1 napisał/a:
masz pewnie racje ale mi sie wydaje ze 12 zaworowka ma wtrysk
Teraz sam nie jestem pewien, ale chyba w Coltach C5x były gaźniki. Dopiero w nastepnej generacji CAO był wtrysk.
josie - 16-02-2007, 23:06

Hugo napisał/a:
Teraz sam nie jestem pewien, ale chyba w Coltach C5x były gaźniki. Dopiero w nastepnej generacji CAO był wtrysk.


W C50 i lancerach z tych lat na gaźniku jeździły tylko 1,3 - niezależnie czy 8V czy 12V.
1,5 oba były na wtrysku (8V i 12V)

michal_g84 - 17-02-2007, 02:18

jakby ktoś nie był pewny że mój lancerek jest na gaźniku przedstawiam dowód:


Hugo - 17-02-2007, 08:46

josie napisał/a:
1,5 oba były na wtrysku (8V i 12V)
To wiem, miałem na myśli tylko 1.3
Serek - 17-02-2007, 14:10

Cytat:
po drugie gaźnik nie ma nic wspólnego ze zużyciem LPG


Ma, oj ma.

Hugo - 17-02-2007, 15:47

Serek napisał/a:
Ma, oj ma.
Ciekawe co?
Serek - 17-02-2007, 18:54

Ta sama zasada co przy benzynie. Owszem, inny rodzaj paliwa ale mino to kondycja gaźnika przekłada się na zużycie LPG.
Hugo - 17-02-2007, 20:47

Serek napisał/a:
Ta sama zasada co przy benzynie
Na benzynie dobra kondycja (nazwijmy to) gaźnika jest podstawą, ale LPG to zupełnie co innego. LPG dawkowane jest przez zawór na wężach (jak go dokręcisz to dostaje mniej gazu, a jak odkręcisz to więcej). Dalej LPG dostaje się do miksera i swobodnie "przelatuje" przez przepustnicę w gaźniku do kolektora ssącego i dalej przez zawory do komór spalania (pomija wszelkie dysze itp.). Tak mi tłumaczono.

[ Dodano: 17-02-2007, 20:49 ]
Wtedy gaźnik miałby się nijak do poziomu spalania. Ba po małych przeróbkach nawet byłby niepotrzebny :D

Serek - 18-02-2007, 10:26

Powiem tak: dopóki u mnie (gaźnik podciśnieniowy, elektroniczny) autko hulało na benzynie to i na gazie jeździł znośnie. Obecnie po awarii pompy paliwowej i zastoju pracy gaźnika, instalacja gazowa ledwo napędza to auto. Nawet regulacje na analizatorze nie są w stanie poprawić sytuacji. Dodatkowo każdy z mechaników pokręcił sobie jedną z kilku śrubek przy gaźniku i w tej chwili nie mogę dojść do ładu z silnikiem. O spalaniu już nie wspomnę.
W związku z czym jest to fakt a nie teoria.

wojmi1 - 19-02-2007, 19:04

Serek, masz racje jakby sie dalo pewnie bym go wyrwal /gaznik/ musi byc bo zapewnia sterowanie iloscia zassanego smrodu /gaz z powietrzem/
1 zrob se dobrze na benzynie wyreguluj z litrazuj itd
2 pamietaj o ukladzie w/n kable aparat swiece cewka
3 zrob regulacje zaworow zaplonu
Opisze jak ja reguluje swojego potwora - czerwonego
1 spuszczam olej z parownika sruba z manetka na dole wymiennika
2 reguluje mu sruba na wymienniku wolne obroty na cieplym by byly w zakresie 1000
3 przymykam srube na portkach tak by prawa gardziel pomocnicz miala ok 2-3 obroty otwarcia
4 stabilizuje obroty sruba lewa glowna ok 6-7obrotow gardziel gaznika
5 ruszam i sprawdzam jak sie zbiera i jaka ma max szybkosc i staje co 5km i reguluje
6 jezeli jest mulowaty przyspieszam zaplon wracam do pkt 2
7 jezeli niechce pokonac 135km/h odkrecam mu conieco gazu i znow regulacja wonych
8 jezeli chce mu na koniec podciagnac obroty na zimnym uzywam pokretla od strony kabiny biale przy gazniku - wolne obroty benzyna - chociaz zazwyczaj i tak na zimnym lekko musze naciskam pedal gazu
9 przy tych regulacjach sucham silnika by go nie zaglodzic uboga mieszanka
JEZELI NAWET COS POKRECILEM TO DLATEGO ZE CZERWONY STOI I JEST PODDAWANY LIFTINGOWI EPIDJAMEM - I DAWNO SOBIE GO NIE ODPALAL :biggrin: EM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group