Sigma/Diamante Techniczne - problem przy 140km/h wyje jakby sygnał z tira
Anonymous - 01-04-2007, 14:33
Ok. ja sprawdze u siebie tuleje bo wiem ze ostatnio wymieniałem z prawej strony to zobacze ta z lewej moze już też do wymiany sie nadaje.
POZDRAWIAM !!!
Anonymous - 13-04-2007, 18:41
mam ten sam problem w diamante (szyby bez ramek bo ponoc sa z ramkami)wyje powyzej 140 ale nie zawsze , wydaje mi sie ze to zly styk szyby z uszczelka.pozdrawiam
Anonymous - 16-04-2007, 13:15
Dokładnie tak samo jak u mnie nawet jak zaczyna wyć to docisne lekko szybe ręką to przestaje.
Anonymous - 28-07-2007, 09:57
Witam !
Chciałbym wrócić do problemu gdyż po ustawieniu zbieżności wymianie opon dodam że łączniki wahacza, tuleje wahacza są ok. Przegląd przeszła i dokładnie było sprawdzane całe zawieszenie, diagnosta nie stwierdził żadnych usterek wszystko jest wporządku, a on dalej wyje przzy tych prdędkościach - Diagnosta sugeruje że drgania mogą być przenoszone na lewą stronę, zostaje wię wymiana prawego łożyska gdyż lewe było wymienione ( bez potrzeby) Może to wskazywać na łożysko gdyż przy nagłym ruchu kierownicą na ułamek sekundy przestaje wyć.
Gdyby ktoś mógł jeszcze coś zasugerować
Pozdrawiam
Zajc3w - 21-03-2009, 20:45
I co to było??
Bo mi wyje od 160 do 180 potem cichnie i powyżej 190 jest cisza(o ile to wycie silnika ciszą nazwać można ) z tym ze zaczyna przy 160 na prawej stronie, przy 170 dochodzi lewa i potem od 180 cichnie. Zbieżność ustawiana 2 tygodnie temu.....
P.S w dzisiejszym teście na Autobanie wyciągnął 195 km/h(GPS 195 na budziku 220 ) uwzględniając mikser 38-40 mm w dolocie to chyba nienajgorzej....
Anonymous - 21-03-2009, 21:11
Nie wiem co jest - bo dalej tak jest tyle tylko że teraz nie mogę jeździć tak szybko bo na mojej drodze na odcinku 18km jest 12 świateł a wieczorem czarna vectra nieoznakowana pilnuje tych światełek abyś przypadkiem jak jest pusto na czerwonym nie przejechał mimo że droga zachęca bo to nowy asfalt. Łukasz 12 twierdził jadąc że to jakieś wibracje bo jak trzymasz gaz to trwają a jak weźmiesz nogę z gazu to przestaje. Myślę jeszcze o zmianie łożysk w alternatorze bo już nie wiem co jeszcze nie było u mnie wymieniane.
Aha a zbieżność to nie jest na pewno. U mnie też jest ok. Coś wytwarza drgania u mnie akurat z lewej strony. Łożysko jak już pisałem w kole wymieniałem i bez potrzeby.
Jeśli chodzi o Twoje osiągi na gazie to spoko też zbliżone miałem na swoim jak miałem mikser na blosie jest prawie jak na pb tylko gaz u nas kiepskiej jakości i zaraz robi się czarny nalot na prowadnicy blosa i klapka wolniej opada zamykając gaz co powoduje że czasem strzeli, i po paru tankowaniach znowu czyszczenie,ale dzisiaj zmieniłem stacje więc zobaczę jak będzie.
Jak coś będzie się działo u mnie w sprawie tego wycia to dam znać
Zajc3w - 21-03-2009, 21:55
Może przegub?? Jak ściągasz nogę za gazu to go odciążasz???? mi zdejmowanie nogi z gazu nie pomagało. Zastanawiam się jaki wpływ na sztywność zderzaka ma zdjęcie nakładki - może on wpadał w wibracje??
VirMan - 21-03-2009, 23:53
a ja wiem ,że jesli dociskasz drzwi albo coś , i czujesz ze dzwiek dochodzi z drzwi to na 90% rezonans od szybkosci .. drgania powietrza powodują wibracje i przy odpowiednichpredksciach poprostu masz rezonans , czasem to opony , casem silnik ,czasem powietrze. jak sie przejade , to moge ci powiedziec , bo u siebie wyczailem i usunalem to.
Anonymous - 22-03-2009, 07:06
syski, widzę ze kolejny temat sie rozwiną i zaraz będziesz kasę wydawał na nie potrzebne rzeczy PO CO!!!!!!!to wycie jest rownierz u mnie już ci kolego mowie co to jest otóż nasze uszczelki drzwiowe już sobie nie radzą po tylu latach nie trzymają tak dobrze podciśnienia jakie się wytwarza w kabinie względem zew., ten świst dobiega z okolic lusterka tu dzież na ramce drzwi w kierunku dachu nie wiem czy zauważyłeś ze częściej tak się dzieje jak na dworze jest wiatr i np masz wiatr boczny do auta a wiec krotko jest to wina uszczelek drzwi , rada może pod spod uszczelki wkleić uszczelkę drzwi wejściowych do domu
druga sprawa LUDZIE NA LITOŚĆ BOSKA JEŚLI MACIE DORADZAĆ A NIE MACIE POJĘCIA TO PO CO MIESZACIE OD KIEDY W SIGMIE USTAWIA SIĘ ZBIEŻNOŚĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zwłaszcza przy wymianie tulei jeśli ktoś jest taki mądry to niech mi powie w którym miejscu wahacza jest ''regulacja''zbieżności bo za chiny tego nie wiem niech mnie ktoś oświeci
lukasz12 - 22-03-2009, 11:25
Ja miałem okazje usłyszeć to wycie. Dla mnie jest to dźwiek czegoś co wpada w rezonans. Nie jest to wycie uszczelek (świst) tylko taki brzęczenie które istotnie brzmi jak klakson w tirze.
Anonymous - 22-03-2009, 11:39
Kolego Kosior serdeczne dzięki za podpowiedź ale już i to także przerabiałem, ale żeby ładnie wyglądało to powiem Ci że nie podkleja się uszczelek drzwiowych takie jak są do domu, tylko kupujesz wężyk igielitowy taki jak do paliwa w innych samochodach typu FSO, nacinasz uszczelkę i używając np. zwykłego mydła w płynie aby nie było oporów,wpychasz wężyk do środka uszczelki - nic nic widać uszczelka mocniej przylega - a efekt!? Wycie z inną częstotliwością bardziej basowe. Jeśli chodzi może o te gumki maskujące przerwę przy zamknięciu drzwi przednich i tylnych, od połowy w górę to można te ładnie wyprofilować za pomocą czarnego silikonu co też mam zrobione. Często one nie wytrzymują czasu bo są cienkie i pękają tworząc jakby taśmę która trzepoce podczas jazdy.
Jeśli chodzi o zbieżność to wymień sobie końcówki drążków kierowniczych i wkręć tak na oko to okaże się że trzeba chyba ustawić zbieżność jak w każdym aucie. Mam nadzieję że się pomyliłeś bo jesteś coś ostatnio rozkojarzony z ustawianiem kątów nachylenia. Natomiast tuleje wahacza czy też sworznie dolne wahacza, jak masz luz to będzie zbierało wewnętrzne lub zewnętrzne połówki opon.(Ej Kosior1975 nie baluj tyle chociaż z drugiej strony jak będziesz dziadkiem to już Ci się nie będzie chciało balować ) Pozdrawiam
Co do podpowiedzi VirMan to opony też wykluczam bo niezależnie czy mam letnie czy zimowe to problem jest a letnie zmieniałem już na nowe.
Panowie dzięki jeszcze raz! Jakby coś komuś przyszło na myśl co to może być byłoby fajnie sprawdzić więc piszcie.
Życzę przyjemności jazdy "Miśkami" (nie mylić tylko z miśkami tymi z CB )
BartekWu - 22-03-2009, 11:46
Ja tylko dodam od siebie że u mnie problem z wyciem występował po wymianie rolek paska wielorowkowego i samego paska. Początkowo wszyscy myśleli że to problem z rolką, ale ostatecznie okazało się że to wina nowego paska - był z jakiegoś nieodpowiedniego materiału i wył przy większych obrotach. Mechanik kupił pasek innego producenta, i problem zniknął.
VirMan - 22-03-2009, 12:47
syski - masz blisko do mnie - wpadnij , to zlokalizujemy to
Anonymous - 22-03-2009, 15:53
Dzienx ! Skorzystam tylko gdzie tu rozwinąć ponad 140 na remontowanej i zatłoczonej 4-ce
Podaj jak możesz tel na pw to się jakoś umówimy, nie wiem tylko jak z pracą u mnie w przyszłym tygodniu 1 czy 2 zmiana.
Jeśli chodzi o pasek wielorowkowy to był zmieniany bez rezultatu.
Zajc3w - 22-03-2009, 16:06
o 1-2 w nocy powinien być luzik najlepiej w dzień świąteczny coby tiry nie snuły się po drodze(czy unas to nie obowiązuje??)
|
|
|