[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Silnik gasnie zaraz po odpaleniu
jacek11 - 04-12-2014, 22:15
Rozumiem,że nie znasz historii tego silnika? Powinieneś wymienić kompletny rozrząd.
fimezis - 04-12-2014, 22:48
Nie znam. Czyli to o czym pisze to jest kolo od pompy wody ? Ile moze srednio kosztowac komplet rozrzadu z pompa ?
milo - 05-12-2014, 15:10
fimezis napisał/a: | Wieniac pompe wody i caly rozrząd ? |
Lepiej wymienić jeszcze jak masz odgłosy niepokojące to na pewno
fimezis - 06-12-2014, 12:32
Czy mozeez mi napisac ktora nakretka na pompie zmniejszyc te obroty ? Poniewaz jezeli dobrze widzialem to tam sa dwie. I w ktora strone krecic zeby zmniejszyc ? Nic tym przestawianiem nie pogorsze ?
jacek11 - 06-12-2014, 13:36
Reguluj śrubą od termostatu woskowego.Z tego co pamiętam,to musisz ją wkręcić.Z resztą sam zobaczysz efekty
Spokojnie możesz tam regulować.Nic się nie stanie.
Pozdro
milo - 06-12-2014, 14:56
fimezis napisał/a: | Czy mozeez mi napisac ktora nakretka na pompie zmniejszyc te obroty ? |
Na termostacie wykręcasz około 1 obr- będzie lepiej palił na zimnym kat wtrysku
Drugą śrubę ta co idzie do podnoszenia cięgna gazu wykręcasz podnoszą się obroty wkręcasz obniżają się na zimnym można podregulować i ważne żeby na gorącym silniku luz między cięgnem L a cięgnem gazu musi być około 1 cm tak przykładowo na zimnym odwrotnie czyli gaz podniesiony
fimezis - 07-12-2014, 18:47
Niebieska śrubę ta co idzie do termostatu mam zaplombowana. Nie chce tego ruszac bo na zimnym na razie pali na strzala. Więc musze wkrecic ta oznaczona przy dzwigni na zielono ? Wtedy bedzie oddalona od ciegna gazu i nie bedzie tak zwiekszac obrotow ? Ciegno L o ktorym piszesz to ta dzwigienka ktora popycha dzwignia od gazu tak ? Sorry, ze tak dopytuje, ale jeszcze nie znam tego smochodu i nie chce czegos zepsuc.
jacek11 - 07-12-2014, 18:56
To jest śruba regulacji wolnych obrotów.Z tego co pisałeś,po nagrzaniu silnik pracuje poprawnie.Regulacja nią nic nie da.
milo - 07-12-2014, 18:58
fimezis napisał/a: | musze wkrecic ta oznaczona przy dzwigni na zielono ? Wtedy bedzie oddalona od ciegna gazu i nie bedzie tak zwiekszac obrotow ? |
Tak trzeba zrobić , tylko aby nie były za niskie obroty na zimnym
fimezis napisał/a: | Ciegno L o ktorym piszesz to ta dzwigienka ktora popycha dzwignia od gazu tak ? |
Tak
[ Dodano: 07-12-2014, 19:03 ]
jacek11 napisał/a: | To jest śruba regulacji wolnych obrotów |
Od wolnych obrotów jest śruba po drugiej stronie taka sama jak zaznaczona strzałka na czerwono
jacek11 napisał/a: | po nagrzaniu silnik pracuje poprawnie.Regulacja nią nic nie da. |
Własnie że da termostat woskowy ma za zadanie na zimnym podnieść obroty i kąt wtrysku po rozgrzaniu nawet nie dotyka dzwigni gazu
fimezis - 07-12-2014, 19:03
Dzieki, zaraz ide sprawdzic.
[ Dodano: 07-12-2014, 20:16 ]
Udało sie Wkreciłem o okolo dwa obroty. Czy powinno tak być, że po odpaleniu sa przez chwile normalne obroty. A po okolo 10-20 sekundach wchodzi na wyższe ? Czy powinny zwiekszyc sie od razu ? Mozliwe tez ze przy dokrecaniu odepchnałem ta dzwigienkę i została już w takiej pozycji i sie nie cofnał termostat i dlatego były normalne obroty ? Dodam, że wszedł na obroty do 1200, czy sa wystarczające ? Nie za małe, nie za wysokie ? Zapewne przy mrozach zwiększą sie bardziej. Jaka powinna byc graniczna wartosc, tak aby nie zaszkodziło dla silnika zbyt wysokie krecenie na zimnym.
milo - 07-12-2014, 20:33
fimezis napisał/a: | Dodam, że wszedł na obroty do 1200, czy sa wystarczające ? Nie za małe, nie za wysokie ? |
Powinno być około 1000 obr i powoli spadać do własciwych w zimie dłużej to trwa
Po jakim czasie spadają do właściwych obr
fimezis - 07-12-2014, 20:48
Szybko spadają, około 2 minut. To w takim razie musze zmniejszyc jeszcze jeżeli ma byc okolo tysiaca. A obroty minimalne mam tak jakby troche ponad 900. To zapewne też są odrobine za wysokie ?
milo - 07-12-2014, 21:04
Jak zmniejszysz to na zimnym przy uruchomieniu mogą być za niskie ale można spróbować
fimezis napisał/a: | A obroty minimalne mam tak jakby troche ponad 900. To zapewne też są odrobine za wysokie ? |
Powinny być około 850 obr na rozgrzanym
fimezis - 09-12-2014, 12:21
Dalej jest problem. Po odpaleniu ciagle przelacza sie przekaźnik swiec az sie nagrzeje troche. A obroty w ogóle juz nie wzrastaja. Tylko dodatkowo silnik wpada w lekkie wibracje jak zalacza sie przekaznik. Co z tym zrobic ?
milo - 09-12-2014, 14:52
fimezis napisał/a: | Po odpaleniu ciagle przelacza sie przekaźnik swiec az sie nagrzeje troche |
Tak ma być świece grzeją około 3 minut
fimezis napisał/a: | A obroty w ogóle juz nie wzrastaja. Tylko dodatkowo silnik wpada w lekkie wibracje jak zalacza sie przekaznik. Co z tym zrobic ? |
To normalne lepiej nich będą trochę wyższe niż mieć masaż w postaci wibracji
Jak podkręcisz nie wiele do granicy normalnej prędkości obrotowej nie powinno nic sie stać
|
|
|