To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E57A 2.0D] Silnik gasnie zaraz po odpaleniu

jacek11 - 04-12-2014, 22:15

Rozumiem,że nie znasz historii tego silnika? Powinieneś wymienić kompletny rozrząd.
fimezis - 04-12-2014, 22:48

Nie znam. Czyli to o czym pisze to jest kolo od pompy wody ? Ile moze srednio kosztowac komplet rozrzadu z pompa ?
milo - 05-12-2014, 15:10

fimezis napisał/a:
Wieniac pompe wody i caly rozrząd ?

Lepiej wymienić jeszcze jak masz odgłosy niepokojące to na pewno

fimezis - 06-12-2014, 12:32

Czy mozeez mi napisac ktora nakretka na pompie zmniejszyc te obroty ? Poniewaz jezeli dobrze widzialem to tam sa dwie. I w ktora strone krecic zeby zmniejszyc ? Nic tym przestawianiem nie pogorsze ?
jacek11 - 06-12-2014, 13:36

Reguluj śrubą od termostatu woskowego.Z tego co pamiętam,to musisz ją wkręcić.Z resztą sam zobaczysz efekty :wink:
Spokojnie możesz tam regulować.Nic się nie stanie.

Pozdro :)

milo - 06-12-2014, 14:56

fimezis napisał/a:
Czy mozeez mi napisac ktora nakretka na pompie zmniejszyc te obroty ?

Na termostacie wykręcasz około 1 obr- będzie lepiej palił na zimnym kat wtrysku
Drugą śrubę ta co idzie do podnoszenia cięgna gazu wykręcasz podnoszą się obroty wkręcasz obniżają się na zimnym można podregulować i ważne żeby na gorącym silniku luz między cięgnem L a cięgnem gazu musi być około 1 cm tak przykładowo na zimnym odwrotnie czyli gaz podniesiony

fimezis - 07-12-2014, 18:47

Niebieska śrubę ta co idzie do termostatu mam zaplombowana. Nie chce tego ruszac bo na zimnym na razie pali na strzala. Więc musze wkrecic ta oznaczona przy dzwigni na zielono ? Wtedy bedzie oddalona od ciegna gazu i nie bedzie tak zwiekszac obrotow ? Ciegno L o ktorym piszesz to ta dzwigienka ktora popycha dzwignia od gazu tak ? Sorry, ze tak dopytuje, ale jeszcze nie znam tego smochodu i nie chce czegos zepsuc.

jacek11 - 07-12-2014, 18:56

To jest śruba regulacji wolnych obrotów.Z tego co pisałeś,po nagrzaniu silnik pracuje poprawnie.Regulacja nią nic nie da.
milo - 07-12-2014, 18:58

fimezis napisał/a:
musze wkrecic ta oznaczona przy dzwigni na zielono ? Wtedy bedzie oddalona od ciegna gazu i nie bedzie tak zwiekszac obrotow ?

Tak trzeba zrobić , tylko aby nie były za niskie obroty na zimnym
fimezis napisał/a:
Ciegno L o ktorym piszesz to ta dzwigienka ktora popycha dzwignia od gazu tak ?

Tak

[ Dodano: 07-12-2014, 19:03 ]
jacek11 napisał/a:
To jest śruba regulacji wolnych obrotów

Od wolnych obrotów jest śruba po drugiej stronie taka sama jak zaznaczona strzałka na czerwono
jacek11 napisał/a:
po nagrzaniu silnik pracuje poprawnie.Regulacja nią nic nie da.

Własnie że da :mrgreen: termostat woskowy ma za zadanie na zimnym podnieść obroty i kąt wtrysku po rozgrzaniu nawet nie dotyka dzwigni gazu :mrgreen:

fimezis - 07-12-2014, 19:03

Dzieki, zaraz ide sprawdzic.

[ Dodano: 07-12-2014, 20:16 ]
Udało sie :) Wkreciłem o okolo dwa obroty. Czy powinno tak być, że po odpaleniu sa przez chwile normalne obroty. A po okolo 10-20 sekundach wchodzi na wyższe ? Czy powinny zwiekszyc sie od razu ? Mozliwe tez ze przy dokrecaniu odepchnałem ta dzwigienkę i została już w takiej pozycji i sie nie cofnał termostat i dlatego były normalne obroty ? Dodam, że wszedł na obroty do 1200, czy sa wystarczające ? Nie za małe, nie za wysokie ? Zapewne przy mrozach zwiększą sie bardziej. Jaka powinna byc graniczna wartosc, tak aby nie zaszkodziło dla silnika zbyt wysokie krecenie na zimnym.

milo - 07-12-2014, 20:33

fimezis napisał/a:
Dodam, że wszedł na obroty do 1200, czy sa wystarczające ? Nie za małe, nie za wysokie ?

Powinno być około 1000 obr i powoli spadać do własciwych w zimie dłużej to trwa
Po jakim czasie spadają do właściwych obr :?:

fimezis - 07-12-2014, 20:48

Szybko spadają, około 2 minut. To w takim razie musze zmniejszyc jeszcze jeżeli ma byc okolo tysiaca. A obroty minimalne mam tak jakby troche ponad 900. To zapewne też są odrobine za wysokie ?
milo - 07-12-2014, 21:04

Jak zmniejszysz to na zimnym przy uruchomieniu mogą być za niskie ale można spróbować
fimezis napisał/a:
A obroty minimalne mam tak jakby troche ponad 900. To zapewne też są odrobine za wysokie ?

Powinny być około 850 obr na rozgrzanym

fimezis - 09-12-2014, 12:21

Dalej jest problem. Po odpaleniu ciagle przelacza sie przekaźnik swiec az sie nagrzeje troche. A obroty w ogóle juz nie wzrastaja. Tylko dodatkowo silnik wpada w lekkie wibracje jak zalacza sie przekaznik. Co z tym zrobic ?
milo - 09-12-2014, 14:52

fimezis napisał/a:
Po odpaleniu ciagle przelacza sie przekaźnik swiec az sie nagrzeje troche

Tak ma być świece grzeją około 3 minut
fimezis napisał/a:
A obroty w ogóle juz nie wzrastaja. Tylko dodatkowo silnik wpada w lekkie wibracje jak zalacza sie przekaznik. Co z tym zrobic ?

To normalne lepiej nich będą trochę wyższe niż mieć masaż w postaci wibracji :wink:
Jak podkręcisz nie wiele do granicy normalnej prędkości obrotowej nie powinno nic sie stać



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group