To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria tempomatu

robertdg - 08-12-2014, 08:37

No chyba, że gdzieś indziej jeszcze jest przegryziony węzyk, albo deus ex machina rozwiąze sie samo :P
polaff - 08-12-2014, 08:42

robertdg napisał/a:
deus ex machina rozwiąze sie samo
:lol: :mrgreen: też czasem mi się tak marzy :D
krzysztofpak75 - 19-12-2014, 15:53

Chyba znalazłem powód zwiększonego spalania.
Mianowicie alternator ma walnięte łożyska (bynajmniej dość mocno go teraz słychać) , i po dodaniu gazu światła mocniej świecą . Jutro sprawdzę jakie są skoki napięcia , ale mi się wydaje ,że to alternator stawia taki opór i przez to silnik ma ciężej . Chyba że się mylę ??

Pozdro

KsiadzRobak - 19-12-2014, 16:27

krzysztofpak75 napisał/a:
Chyba że się mylę ??
niestety
przygasanie jest dość standardowe, aczkolwiek możliwe do wyeliminowania przez ucięcie kabelka (niektórzy tak robią, jest specjalny temat)
powiem tak - naprawiałem altki od EA w stanie czasem takim, że ręką się nie dało kręcić i nie było żadnego większego spalania
najszybciej pada tylne łożysko - kosztuje ok. 50 zł za koyo

krzysztofpak75 - 20-12-2014, 05:48

Cholewa to muszę szukać dalej, tylko nie wiem gdzie. A tak w ogóle to czy jest możliwa wymiana tego łożyska samodzielnie? Bo tutaj alternatorow nie naprawiają tylko nowy można zamówić za 500 EUR nowy, także dość droga impreza...
KsiadzRobak - 22-12-2014, 08:59

Bez problemu. Nie święci garnki lepią.
zimn - 05-05-2015, 20:32
Temat postu: [EA5A/W 2.5] awaria tempomatu
Wczoraj kiedy "zapałzowałem" tempomat nie dało się go już odpałzować ale kontrolka gasła i się zapalała kiedy wciskałem główny włącznik na manetce. Dzisiaj nie chciała się już zapalić.

Najpierw pomyślałem że to wina zapalonego czeka (wypadający zapłon) i z jego powodu nie działa tempomat ale po wykasowaniu błędów (elm) dalej nie działało. Sprawdziłem bezpieczniki ale wyglądają na ok.

Sprawdziłem wiązkę od wtyczki pod kolumną kierownicy do wtyczki w samej manetce tempomatu i są przejścia. Jutro podmienię manetkę i sprawdzę czy będą jakieś zmiany, wymieniłem też komputer tempomatu i bez zmian.

Mam teraz kilka pytań

- czy kontrolka tempomatu zapali się jak auto stoi
- czy kontrolka zapali się kiedy wciśnięty jest hamulec
- jak spróbować włączyć tempomat na "krótko" , podrobić sygnał z manetki
- gdzie tempomat ma swój bezpiecznik i czy ma jakiś przekaźnik
- czy klakson działa też z wyjętymi kluczykami.
- czy tempomat ma jakieś połączenie z komputerem silnika/skrzyni ?
- czy tempomat mógł złapać jakiś błąd jeśli tak to jak jest on sygnalizowany i jak można go skasować?

Hugo - 05-05-2015, 22:46

zimn napisał/a:
- czy kontrolka tempomatu zapali się jak auto stoi
Tak.
zimn - 06-05-2015, 17:45

jest winowajca:

manetka odmówiła współpracy.
Jeżeli kogoś interesuje to komputer tempomatu jest za radiem łatwo go poznać bo jest przykręcony przodem do kierunku jazdy (naklejką w stronę puszki nawiewu).

Z manetki wychodzą trzy kable, patrząc od strony napisów (tak jak jest przykręcona w kierownicy) górny pin to jeden

wciśnięty włącznik : pomiędzy 1 i 2 jest około 4k ohm
acc/res: pomiędzy 2 i 3 jest 910 ohm
coast/set: pomiędzy 2 i 3 220 ohm
cancel: pomiędzy 2 i 3 0 ohm

kurak80 - 06-08-2016, 16:14

Witam, jak w temacie nie działa mi tempomat.......ostatnio jechałem autostradą i chciałem go zwyczajowo włączyć a tu lipa.....przycisk Criuse obok kiery sie podświetla ale na zegarach już nie pali się kontrolka tempomatu....wężyk podciśnienia idący od "grzybka" sprawdziłem...jest cały nie popękany i się nie zsunął...nic innego podejrzanie nie dynda..chciałem sprawdzić bezpiecznik tempomatu....mam rozpiskę...ale nie mam zaznaczone który który jest od tempomatu...ktoś wie?...dodam że mam problem z lewym czujnikiem abs z przodu bo wywala błąd na kompie i sie swieci abs..czy to może być powiązane??....z góry dziękuje za wszelkie sugestie rozwiązania problemu z tempomatem...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group