Carisma - Techniczne - wymiana oleju z półsyntetycznego na pełen syntetyk
wichura1 - 17-12-2014, 09:34
Pytanie po co przepłacać, skoro półsyntetyczny Mobil Super 2000 X1 10W-40 ma specyfikację jakościową API SL, a producent zalecał fabrycznie API SG. O 3 klasy wyżej, olej się rozwijał, a silnik nie. Najgorszy półsytentyk jest lepszy, niż najlepszy syntetyk z 2000 roku. Ja używam Mobil Super 2000 X1 10W-40 i pomimo 225.000km na liczniku samochód jest dynamiczny i oszczędny, jak niektórzy słyszeli mój rekord spalania podczas ECO rajdu to 3.88l/100km z pełnym zbiornikiem i 3 osobami na pokładzie.
Poniżej zamieszczam dane ze strony:http://adwa.pl/index.php/...akociowe-wg-api
API SG Olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych. (przestarzała)
API SH Specyfikacja wprowadzona w 1993r. Podwyższono wymogi dotyczące odporności na utlenianie oraz ochronę przeciw korozji. (przestarzała)
API SJ Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa. (obowiązująca)
API SL Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa. (obowiązująca)
apg2312 - 17-12-2014, 11:23
Hmmm...niby w sumie masz rację, że przepłacać nie warto. Ale też IMHO nie ma sensu przesadnie oszczędzać. To, że ktoś w bieżącym użytkowaniu nie widzi/nie słyszy/nie czuje różnicy przy zastosowaniu "gorszego" oleju, to wcale nie oznacza, że silnik tej różnicy nie odczuwa lub w jakimś tam przedziale czasowo/kilometrowym nie odczuje.
Tak całkiem na marginesie - wiem, że cena produktu niekoniecznie jest wyznacznikiem jakości. Ale aż z ciekawości zerknąłem do sklepu internetowego Lucart.pl
I tu wychodzi dość śmiesznie :
półsyntetyczny Mobil Super 2000 X1 10W-40 API SL/SJ/CF cena za 5 litrów 85 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-125.html
mineralny CASTROL GTX 15W40 API SL/CF cena za 5 litrów 87 zł
http://sklep.lucart.pl/ca...40-5l-p-21.html
Wiem, to w ogóle inna firma, inna technologia, inna marża, ale czyżby ten olej mineralny Castrola był lepszy, niż półsyntetyk Mobila ? Specyfikację jakościową spełniają tą samą.
A serio, to uważasz, że kwota którą się zaoszczędzi lejąc semi zamiast syntetyka (nawet HC) jest w dłuższym przedziale czasowym (lub kilometrowym) warta oszczędzania ?
CASTROL EDGE TD 5W40 5L API SM/CF cena za 5 litrów 125 zł
http://sklep.lucart.pl/ca...40-5l-p-15.html
MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 API SM/SL/SJ/CF cena za 5 litrów 105 zł
http://sklep.lucart.pl/mo...0-5l-p-131.html
SHELL HELIX ULTRA 5W40 API SM/CF cena za 5 litrów 118 zł
http://sklep.lucart.pl/sh...0-5l-p-186.html
TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 5W40 API SM/CF cena za 5 litrów 87 zł
http://sklep.lucart.pl/to...0-5l-p-200.html
sebek7667 - 26-04-2017, 06:36 Temat postu: [Cari 1.6] Wymiana oleju Witam chcę się poradzić czy można zmienić olej półsyntetyk mobil 1 10w40 na syntetyk shell 10w60 zapala mi się kontrolka oleju na rozgrzanym silniku i niskich obrotach olej ostatnio wymieniony był 2 lata temu ?
Hugo - 26-04-2017, 07:41
sebek7667 napisał/a: | Witam chcę się poradzić czy można zmienić olej półsyntetyk mobil 1 10w40 na syntetyk shell 10w60 | Można. Nic się nie stanie z silnikiem, może co najwyżej lepiej pracować, ale lepszy byłby olej 5W30 lub 5W40, chyba, że chcesz katować tą Cari na torze.
raigy66 - 30-04-2017, 09:54
To może ja coś napiszę. Otóż posiadam Cari II DID 02r. Autko kupiłem od kolesia, który jeździł nią 6 lat. Brykał na 10w40 Castrol. Ja po kupnie zalałem LM 10w40 Leichtlauf. Jedyny przeciek jaki miałem to z simmeringu między wałem a skrzynią. Po pół roku wymieniłem wszystkie filtry na ori łącznie z filtrem oleju, który ori jest 2,5 raza większy niż tandetny filtron. Zastosowałem płukankę Penrite z cynkiem. Olej zalałem 5w40 SPECOL. Wyciek spod silnika znikł. Olej ten cechuje się znakomitymi właściwościami. Narazie na tym oleju zrobiłem ok400-450km. I dalej jest czysty na bagnecie. Pozdrawiam.
MichciuGT - 30-04-2017, 10:50
raigy66 napisał/a: | Po pół roku wymieniłem wszystkie filtry na ori łącznie z filtrem oleju, który ori jest 2,5 raza większy niż tandetny filtron. |
Wybacz, ale gratulacje oceniania jakości filtrów po wielkości zamiennika który dobrał Ci sprzedawca, jeśli chcesz mieć jak najbardziej zbliżony wielkościowo filtr oleju, to musisz zmierzyć wymiary oryginału, gwint i doprać odpowiedni, często sprzedawcy ufają jedynie temu co mają w systemie i mogą się mylić, dlatego dobrze jest mieć wymiary oryginalnego jaki chcesz mieć zamontowany.
No i na jakość produktu składa się wiele czynników, jak to z czego jest zbudowany, jak i z jaką dokładnością został wykonany.
raigy66 - 30-04-2017, 11:20
Filtr sam dobierałem po numerze OEM. O coś takiego.
http://sklep.gezet.pl/pl/...tar-M851139/855
|
|
|