To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - montaż dziennych LED

plecho1 - 19-01-2015, 21:20

Jeśli w komplecie masz ten schemat to trzeba według niego podłączyć. Ja dodatkowo pokusił bym się o dołożenie przekaźnika przez którego styki puścił bym zasilający na moduł dziennych a cewkę tego przekaźnika zasilił bym z przewodu kontrolki ładowania idącego do alternatora, masa tej cewki oczywiście do masy auta. Taka modyfikacja spowodowała by zapalanie się dziennych po odpaleniu auta.
diament20 - 19-01-2015, 21:24

zawsze ci bardziej doświadczeni pozwolą tym mniej doświadczonym w temacie pozyskać jakąś wiedzę :idea: do samodzielnego działania choć w nieznacznym stopniu. :) dzięki wszystkim za zaangażowanie i zapraszam do kontynuacji jeśli uważacie, że można i jest potrzeba. Pozdrawiam.

[ Dodano: 19-01-2015, 21:30 ]
plecho1, cenna uwaga !! bo w przeciwnym razie zaświecą się już w momencie przekręcenia stacyjki, a właśnie tak jak proponujesz to faktycznie opóźni ten moment zaświecenia do chwili po uruchomieniu.

plecho1 - 19-01-2015, 21:38

Do swego auta zrobiłem taki moduł, części kosztowały około 10zł.

diament20 - 19-01-2015, 21:40

plecho1, a może właśnie "+" po zapłonie od początku wziąć właśnie z tego miejsca co proponujesz:
zasilił bym z przewodu kontrolki ładowania idącego do alternatora, masa tej cewki oczywiście do masy auta. Taka modyfikacja spowodowała by zapalanie się dziennych po odpaleniu auta.[/quote]

i wtedy moglibyśmy pominąć ten dodatkowy przekaźnik o którym wspominasz. Jak sądzisz?

plecho1 - 19-01-2015, 21:43

Raczej z tego przewodu lepiej wziąć tylko sterowanie aby nie uszkodzić układu prostowniczego alternatora. Cewka przekaźnika ma o wiele mniejszą moc niż światła dzienne. Przekaźnik taki to koszt około 5zł.
diament20 - 19-01-2015, 21:48

a co sądzisz gdyby może "+" po zapłonie pozyskać z pompy paliwowej?
plecho1 - 19-01-2015, 21:57

Jeśli jest do tego dostęp w komorze silnika to czego nie, można też, jak już wcześniej pisałem, z włącznika świateł cofania. Czy do jednego czy drugiego obwodu podłączenie odbiornika o mocy około 10W na pewno nic nie zmieni.
KsiadzRobak - 20-01-2015, 08:00

diament20 napisał/a:
literką E np. E11
kraj przeznaczenia, Polska to E20
diament20 napisał/a:
"DRL"
skrót od Daytime Run Light (albo coś w tym stylu)
milo - 20-01-2015, 15:21

diament20 napisał/a:
milo, jakbyś coś miał to rzuć mi na maila:

Poszło :D
Zamieszczam schemat świateł dziennych

tokyo - 20-01-2015, 22:53

Witam
Jezeli zakladacie swiatla do colta w miejsce halogenow mozecie podpiac sie pod linie halogenow. Wtedy pinem meskim z wyj przekaznika wchodzicie w gniazdo przekaznikowe halogenow wew auta w skrzynce bezpiecznikowej, wej poprzez bezpiecznik do pompy paliwa ( kabel w progu czarny z ciemnym niebieskim), masa do blachy plus odpalania przekaznika do postojowki w progu( kabel zielony z bialym lub zielony z pomaranczowym) - i dziala. Przekaznik tak musi byc podlaczony aby po podaniu na wej + z pompy przeplywalo zasilanie w kierunku wej gniazda przekaznika halogenow. Po zal postojowek rozwieralo przekaznik, a co za tym idzie wyl LEDy.

diament20 - 27-01-2015, 01:15

Jest i działa tak jak podpowiedział mi jeden z kolegów podłączyłem +po zapłonie ze światła wstecznego, a w zasadzie to z wtyczki na skrzyni biegów (co uwolniło mnie od przeciskania się do wnętrza Colcika).reszta jak wcześniej dyskutowaliśmy masa (wiadomo) i plusik z postojowych na zasilanie przekaźnika wyłączającego dzienne po włączeniu postojowych.Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group