Colt - Ogólne - montaż dziennych LED
plecho1 - 19-01-2015, 21:20
Jeśli w komplecie masz ten schemat to trzeba według niego podłączyć. Ja dodatkowo pokusił bym się o dołożenie przekaźnika przez którego styki puścił bym zasilający na moduł dziennych a cewkę tego przekaźnika zasilił bym z przewodu kontrolki ładowania idącego do alternatora, masa tej cewki oczywiście do masy auta. Taka modyfikacja spowodowała by zapalanie się dziennych po odpaleniu auta.
diament20 - 19-01-2015, 21:24
zawsze ci bardziej doświadczeni pozwolą tym mniej doświadczonym w temacie pozyskać jakąś wiedzę do samodzielnego działania choć w nieznacznym stopniu. dzięki wszystkim za zaangażowanie i zapraszam do kontynuacji jeśli uważacie, że można i jest potrzeba. Pozdrawiam.
[ Dodano: 19-01-2015, 21:30 ]
plecho1, cenna uwaga !! bo w przeciwnym razie zaświecą się już w momencie przekręcenia stacyjki, a właśnie tak jak proponujesz to faktycznie opóźni ten moment zaświecenia do chwili po uruchomieniu.
plecho1 - 19-01-2015, 21:38
Do swego auta zrobiłem taki moduł, części kosztowały około 10zł.
diament20 - 19-01-2015, 21:40
plecho1, a może właśnie "+" po zapłonie od początku wziąć właśnie z tego miejsca co proponujesz:
zasilił bym z przewodu kontrolki ładowania idącego do alternatora, masa tej cewki oczywiście do masy auta. Taka modyfikacja spowodowała by zapalanie się dziennych po odpaleniu auta.[/quote]
i wtedy moglibyśmy pominąć ten dodatkowy przekaźnik o którym wspominasz. Jak sądzisz?
plecho1 - 19-01-2015, 21:43
Raczej z tego przewodu lepiej wziąć tylko sterowanie aby nie uszkodzić układu prostowniczego alternatora. Cewka przekaźnika ma o wiele mniejszą moc niż światła dzienne. Przekaźnik taki to koszt około 5zł.
diament20 - 19-01-2015, 21:48
a co sądzisz gdyby może "+" po zapłonie pozyskać z pompy paliwowej?
plecho1 - 19-01-2015, 21:57
Jeśli jest do tego dostęp w komorze silnika to czego nie, można też, jak już wcześniej pisałem, z włącznika świateł cofania. Czy do jednego czy drugiego obwodu podłączenie odbiornika o mocy około 10W na pewno nic nie zmieni.
KsiadzRobak - 20-01-2015, 08:00
diament20 napisał/a: | literką E np. E11 | kraj przeznaczenia, Polska to E20
diament20 napisał/a: | "DRL" | skrót od Daytime Run Light (albo coś w tym stylu)
milo - 20-01-2015, 15:21
diament20 napisał/a: | milo, jakbyś coś miał to rzuć mi na maila: |
Poszło
Zamieszczam schemat świateł dziennych
tokyo - 20-01-2015, 22:53
Witam
Jezeli zakladacie swiatla do colta w miejsce halogenow mozecie podpiac sie pod linie halogenow. Wtedy pinem meskim z wyj przekaznika wchodzicie w gniazdo przekaznikowe halogenow wew auta w skrzynce bezpiecznikowej, wej poprzez bezpiecznik do pompy paliwa ( kabel w progu czarny z ciemnym niebieskim), masa do blachy plus odpalania przekaznika do postojowki w progu( kabel zielony z bialym lub zielony z pomaranczowym) - i dziala. Przekaznik tak musi byc podlaczony aby po podaniu na wej + z pompy przeplywalo zasilanie w kierunku wej gniazda przekaznika halogenow. Po zal postojowek rozwieralo przekaznik, a co za tym idzie wyl LEDy.
diament20 - 27-01-2015, 01:15
Jest i działa tak jak podpowiedział mi jeden z kolegów podłączyłem +po zapłonie ze światła wstecznego, a w zasadzie to z wtyczki na skrzyni biegów (co uwolniło mnie od przeciskania się do wnętrza Colcika).reszta jak wcześniej dyskutowaliśmy masa (wiadomo) i plusik z postojowych na zasilanie przekaźnika wyłączającego dzienne po włączeniu postojowych.Pozdrawiam.
|
|
|