To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Chcę kupić Pinin'a - awaryjność GDI - SuperSelect (SS4)

romek atomek - 21-01-2015, 15:25

plecho1 napisał/a:
romek atomek napisał/a:
oliwa zalewa trzecią święcę więc muszę ruszyć rozrząd i kupić uszczelkę

Jeśli to podobna konstrukcja jak w Carismie to nie będzie tak proste bo do tego trzeba będzie zdejmować część głowicy trzymającą wałki rozrządu bo to właśnie tam przecieka.

wiem, wałki muszą zostać zdemontowane + nowy pasek koniecznie ... ale jak to ruszę to wymieniłbym od razu popychacze... a jak już tam będę to i panewki pewnie .. ...a to suma kosztów się robi już konkretna .. a robić na pół żeby wyciek uszczelnić ? - trzeba zdemontować kolektor dolotowy a tam tych rureczek jest troszkę... - jak wiesz jak to robić i robiłeś to już 2x to 2 godziny masz z bani na sam demontaż ..

jak zalałem płukankę to jestem po trzeciej wymianie oleju na 5 tys km i jeszcze jest syf nie oliwa.. więc jak ten syf zgrubnie poszedł na panewki to tam jest co robić ..


Także jako kolega lordgross będzie chciał GDI - to moje zdanie jest takie - gdyby je produkowali i sprzedawali - bez wahania kupiłbym nowego - jak dbasz tak masz ..

plecho1 - 21-01-2015, 16:35

To że masz czarny olej to nie zasługa nagromadzonego syfu w silniku a specyfiki pracy tego silnika i nie pozbędziesz się tego zreszta jak i podobnie jest w dieslach.
dareqq - 21-01-2015, 17:11

Dlatego mpi :) !
lordgross - 23-01-2015, 08:01

Dzięki za udzielenie się w wątku.

romek atomek/cezare - tak, przeczytałem wszystkie Twoje posty, był to jeden z powodów założenia tego wątku :) Dzięki za fotorelacje!

Zanim jeszcze trafiłem na forum juz słyszałem złe opinie o GDI (od mojego mechanika), ale pomyślałem "nie może być przecież tak źle", myliłem się ... ;)

Wiem, że Vitara dużo bardziej spartańska, dlatego Pinin tak bardzo mi się podoba!

Jeszcze raz dzięki wszystkim za wypowiedzi...

p.s. Obecnie jestem dopiero na sprzedaży auta, ale ... kupię Pinina MPI 5d! :)

romek atomek - 23-01-2015, 16:21

lordgross napisał/a:


p.s. Obecnie jestem dopiero na sprzedaży auta, ale ... kupię Pinina MPI 5d! :)


dobry wybór ;) - ja 3D kupiłem, bo jest 10cm krótszy od Opla Corsy ;) a niestety centrum miasta jest tak zawalone furami że parkuję tam, gdzie inni się nie mieszczą LUB nie wjadą ;) .

shagger - 25-01-2015, 21:01

romek atomek napisał/a:
tu przed kupmnem ..
https://www.dropbox.com/s...UzWiDIMfxa?dl=0

tak masz obecnie - czyli jakby nie wiele się zmieniło

https://www.dropbox.com/s...144305.jpg?dl=0

ale tak było ;)


tu jak Ci się woda będzie lała to przez zgrzewy blach na dachu
https://www.dropbox.com/s...QkPp8x1pga?dl=0
spokojnie się zorientujesz bo ci zamoknie podsufitka.. i poleci pod dywanik ..
drugie miejsce to z pod klapy ..
ps - mi kazali kupić szybę - z wymianą i wycieraczkami - 450 pln ;) . ale to nei to - radość z nowej szyby bezcenna

tu sobie zrobisz blacharkę ...
https://www.dropbox.com/s...IOVcoCC2ia?dl=0
bo będzie jak ser szwajcar.. chyba że z podłudnia włoch - bo mój był z włoch - ale .. z północy xD


tu sobie zregenerujesz pompę ..
https://www.dropbox.com/s...2NGQC084aa?dl=0


tu o EGRZe - bo jak GDI to zabity będzie na bank
https://www.dropbox.com/s...hEJ_PvmKwa?dl=0
ale nie martw się - parę godzin i sobie spokojnie zrobisz - bo Mitsu w kolektorze zrobiło maleńkie otworki na wpust spalin z EGR'a one nie mają prawa się nie zatkać bo są maciupeńkie... https://www.dropbox.com/s...144648.jpg?dl=0 więc wcześniej zabije się dolot pod przepustnicą niż sam EGR ;)

fajne auto - dużo trzeba mieć wolnego czasu xD - grunt to cierpliwość, i dobre narzędzia ..
a wg badań nowych WHO można pić 4pak dziennie lub butelke wina - i nie ma to wpływu na zdrowie.. http://nauka.newsweek.pl/...y,355457,1.html

na pierwszy ogień oleje w mostach skrzyni płyn wspomagania hamulcowy
calość zawieszenia wszystkie tuleje drążki u mnie 2 nowe wahacze świece rozrząd filtry
i już nie masz 4k pln blacharka 2,5 tys opony 1,9k pln bo w końcu AT
rura do baku 580 pompa paliwa w baku 200 filtr 85 w baku
chłodnica 500 - cewki zależy jak trafisz - ja trafiłem tanio bo po 150tys siadają bo muszą. nowe ca 250 pln sztuka chińczyki .. fajnie przeczyścić układ paliwowy - liquid molly maszyna 170 pln ;) .

obecnie świeci mi się check engine - oliwa zalewa trzecią święcę więc muszę ruszyć rozrząd i kupić uszczelkę.. nie liczę pierdół jak przełącznik lusterek czy drobne detale lampa do tyłu etc .. bo to grosze .. zregenerowałem też alternator - bo już siadało ładowanie i falował napięciem ..

i jak już wszystko ogarniesz - to się zdziwisz, że do suzuki vitara czy jeepa czy landrovera będzie dużo części do offroad'u w różnych typach gramatur i cen - a do pinina kup zderzak choćby offroadowy ;) .. ja kupiłem na razie halogeny hella 3000 i od 4 mies szukam wspornika bo na zderzaku się ich nie powiesi... ;)

z kupnem Pinina jest jak z decyzją o małżeństwie - cokolwiek nie zrobisz - będziesz żałował ;) ale... da się kochać.. to taka miłość przekorna = pomimo


Dawno mnie tu nie było - w końcu juz nie mam pinina ale myślę sobie wejdę - co mi tam!
Po tym co tu widzę to Pinin którego kupiłeś był w sporo gorszym stanie niz mój - u mnie nie było żadnych problemów z silnikiem, blacha jak na pinina też była lepsza nie najgorsza-lepsza niż u Ciebie, były owszem problemy ale je ogarnąłem. Zajęło mi to ponad pół roku i po prostu Pinin mnie zmęczył ale do rzeczy - Ty si e nie poddajesz!!! i chwała Ci za to!
Lecz zamiast zmieniać nicka forumowego zmień auto bo Cię wykończy!
Ja na przykład poszedłem tak jak planowałem w Forestera 2,0 XT automat i muszę przyznać że to prawdziwe mistrzostwo :mrgreen:

19 - 25-01-2015, 21:23

Ja cały czas walczę i mam nadzieję, że mi się uda doprowadzić pinina do dobrego stanu, a zostało mi chyba nie wiele... Tak jak pisał romek atomek to auto ma coś w sobie, że nawet jak się psuje to i tak nie chcesz go sprzedać...
MirekEm - 07-02-2015, 05:34

he he forester
:D
najgorsze auto jakie miałem, bezradny serwis, psuło się co chwila w końcu padł silnik przy 113556 km,
tak Diesel ale to akurat nie był największy problem tego auta.

sprzedałem kupiłem Mazdę 6 2,5 litra w automacie i benzynie a do tego Pinina 1,8 GDi dolozyłem do niego 5000 na rózne remonty a to tyle co do forestera dokładałem co trzy miesiace.

I nie taki GDI straszny jak się go odda do kogoś kto sie na nim zna a nie tylko o nim "słyszał że"

plecho1 - 07-02-2015, 07:00

Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach.
romek atomek - 07-02-2015, 17:56

MirekEm napisał/a:

I nie taki GDI straszny jak się go odda do kogoś kto sie na nim zna a nie tylko o nim "słyszał że"

no to pisz na prv gdzie oddałeś .. bo od roku szukam..

MirekEm - 08-02-2015, 11:11

plecho1 napisał/a:
Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach.


piszę o mechanikach a nie o właścicielach

romek atomek - 09-02-2015, 09:39

plecho1 napisał/a:
Tu piszą niestety ludzie którzy mieli GDI a nie Ci co o nim słyszeli, wszystko zależy co i w jakim stanie się kupi więc najczęściej na forum trafia się w trakcie lub po przejściach.


wiesz - kupić można wszystko .. i powoli ogarniać .. problem z GDI jest taki, że go niewielu ogarnia, a mało mechaników się do tego przyznaje .. stąd tracę czas na zostawianie auta, odbieram po 2ch tygodniach płacąc jak za naprawę... wysłuchując co było przyczyną .. i za 3 mies dalej to samo .. to jest ta bolączka, podstawowa.. .. a przeca nie jest tak, że GDI w serwisie ma być co 3 mies .. legendy chodzą o długich przebiegach tych silników przy właściwej eksploatacji ... ponoć nie do zajechania ;) ... swoim też jeżdżę dzień w dzień .. obecnie spalanie 13,8l teraz werdykt padł na listwę wtryskową.. że jeżeli jakiś wtrysk mi leje - to właśnie stąd mam błąd Ciśnienia paliwa na biegu jałowym i falowanie lub odrazu CHECK Engine ... by na wyższych obrotach było dobrze.. ... pompa ponoć dobra skoro idzie do odcinki , na światłach jak stoję - lepiej gopodgazować na 1,1 tys obrotów - niż dać się zapalić lampce - wtedy budzi się w baku smok paliwożerca... ( i ponoć to też normalne jak elektronika się wyłącza bo błąd ciśnienia ) ..... a ogóle od 3 tys obrotów do góry to chodzi lepiej jak moja była honda VTEC ( jajko ) . a jeszcze teraz zima, w śniegu - z napędami.. lata bokami jak wściekły ;) ... auto zajefajne - tylko mechanicy popaprani.... gdyby je jeszcze tłukli - kupiłbym sobie nowego...

plecho1 - 09-02-2015, 10:22

Właśnie wszystko zależy od tego jak użytkowane było auto przez poprzedniego właściciela i ile tak na prawdę przejechało. Ja nie skreślam tego silnika jako konstrukcji tylko realnie patrzę na problem. Wiem, że nie są to młode konstrukcje i przeważnie już swoje przeszły i sam wiesz jak jest z serwisem tych aut więc stąd przeważnie moje negatywne opinie o GDI aby przestrzec przed potencjalnymi problemami. Też miałem GDI tylko w Carismie i nie miałem z nim problemów ale trafiłem na nie najgorszy egzemplarz więc i nie miałem problemów ale kupiłem auto sam za granicą a to często spora różnica niż kupowanie po okazyjnej cenie u nas w kraju.
lordgross - 01-04-2015, 00:51

No i kupilem Pinina :) czarny, 5d, MPI, 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km, kielichy nie zjedzone, od spodu calkiem ladny :)

Jak ogarne tematy początkowe, papiery, podatki, oleje, filtry etc. to z pewnoscia sie pochwale :)

romek atomek - 01-04-2015, 09:32

lordgross napisał/a:
No i kupilem Pinina :) czarny, 5d, MPI, 2003, z Niemiec, przebieg udokumentowany 66000 km, kielichy nie zjedzone, od spodu calkiem ladny :)

Jak ogarne tematy początkowe, papiery, podatki, oleje, filtry etc. to z pewnoscia sie pochwale :)


gratki - konserwacje rób szybciutko w pierwszej kolejności !.. sprawdź stan rury wlewu paliwa KONIECZNIE + możesz ją od razu konserwować x 2. no i czekamy na fotki !..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group