To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - Zawór EGR

dareqq - 30-01-2015, 10:01

A jak myslicie Panowie ? W mpi niby latwiejszy dostep ale kolektor dolotowy trza sciagac ? Czy czyscil ktos egr w mpi nie sciagajac solotu ?niby widze tego grzyba i jedną srubę, ale zakladam ze na jednej to nie jest przykrecony
plecho1 - 30-01-2015, 11:01

Jest przykręcony na dwie śrubki. W MPI tak się nie brudzi jak w GDI i jeśli auto ma równe wolne obroty, to raczej nie ma sensu się w to bawić.
dareqq - 30-01-2015, 11:57

Wlasnie przeskakuje czasami z 687 na 718.5 obrotu . raczej wszystko inne juz wyeliminowalem , wiec mysle ze to moze byc przyczyna . ewrntualnie zostala do zmiany lambda ktorej to blad wyswietla
plecho1 - 30-01-2015, 12:23

Napisz jaki dokładnie to błąd bo wcale lambda nie musi być uszkodzona a być może to instalacja LPG go powoduje.
Georg - 30-01-2015, 15:10

dareqq napisał/a:
Wlasnie przeskakuje czasami z 687 na 718.5 obrotu . raczej wszystko inne juz wyeliminowalem , wiec mysle ze to moze byc przyczyna (...)

Takie skoki obrotów może też powodować ustawiona na "auto", działająca niejako w tle, klimatyzacja.

dareqq - 30-01-2015, 17:35

U mnie jest manualna klimka ;)
Georg - 30-01-2015, 17:53

dareqq napisał/a:
Doprowadzam go do idealnego porządku , więc jeśli jest to po 170 tyś trza go wyczyscic jak i wszystko inne ( przepustnica, przeplywomierz). (...)
dareqq napisał/a:
Wlasnie przeskakuje czasami z 687 na 718.5 obrotu . raczej wszystko inne juz wyeliminowalem , wiec mysle ze to moze byc przyczyna . ewrntualnie zostala do zmiany lambda ktorej to blad wyswietla

Skoro jest błąd sondy Lambda, to może trza by od niej zacząć... :wink:

dareqq - 30-01-2015, 18:30

No i będę ja wymienial ;)
kuuuba777 - 06-02-2015, 12:05

dareqq napisał/a:
No i będę ja wymienial ;)

Nie ma co wymieniać sondy na ślepo! Jeżeli masz te same problemy, które opisałeś w innym wątku (błąd fuel trim bank 1 p0170) to ten sam problem może powodować błędy sondy lambda! Masz evoscana prawda? Sprawdź wartości LTFT i STFT czy oscylują w okolicy 0% czy może są dużo na plusie lub dużo na minusie. Jak zmienia się wartość po nagłym dodaniu gazu? Wykres sondy też powinien reagować. W ten sposób dojdziesz czy masz mieszankę za bogatą czy uboga i w jakich okolicznościach. Nie ma sensu wymieniać części skoro nie ma pewności, że są złe. Trochę pomyślunku i diagnoza nic nie kosztuje;) Jak masz jakieś pytania dokładniejsze to pisz.

dareqq - 08-02-2015, 15:07

A jakbym ci podeslal logi z evoscana ? Mam troche tego zapisanego
Witek vel Mysza - 20-12-2016, 07:32

Podepnę się tutaj. Pacjent Pajero Pinin 1.8 MPI. Założone LPG, ale check zaświeca się również podczas jazdy tylko na benzynie. Wyrzuca błąd P0170. Długoterminowe ok 12%, krótkoterminowe -5/+5%. Sonda lambda pracuje również na wolnych. Świece nowe, kable OK, silnik nie przerywa, nie szarpie, żadnych złych objawów. Po wykasowaniu błąd wraca po klikunastu/dziesięciu kilometrach. Jakaś standardowa usterka?
Bizi78 - 20-12-2016, 07:51

Może warto posilić się manualem i sprawdzić elementy, które mogą wpływać na ten błąd.

Witek vel Mysza - 20-12-2016, 08:42

O widzisz, bardzo fajny schemat. Wszystko wygląda na OK, przyjrzę się przepływce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group