Pajero Pinin - Sonda Lambda
mstrucz - 12-02-2015, 14:30
Każdy Pinin po 2001 ma 2 katalizatory. DTC tej sondy może się wykazywać bez problemu po odpięciu aku ale uszkodzona sonda ma to do siebie że czasami działa a czasami nie. Tak było u mnie. Każda sonda z 4 przewodami zadziała tak samo, płaci się za wtyczki i dopasowaną długość kabla - tu np. obie mają różną choć są takie same. Polecam Denso bo NGK są często podrabiane.
19 - 03-03-2015, 20:28
Tak jak przewidziałeś, sonda dała dzisiaj o sobie znać ;(
[ Dodano: 18-03-2015, 11:15 ]
Ktoś próbował samemu odkręcać sondę bo wczoraj męczyłem się z godzinę i ani ruszy... Można ją potraktować wd40 czy raczej nie ?
lordgross - 09-06-2015, 23:27
Akurat jestem w temacie - można zmierzyć napięcie na sondach bez ich wykręcania - komputerem diagnostycznym.
plecho1 - 10-06-2015, 06:16
19, odkręcałeś na gorący wydechy czy na zimnym? Odkręcając na gorącym nigdy nie miałem większych problemów.
19 - 13-06-2015, 12:31
Oczywiście na gorący i nie dało rady, natomiast chyba znalazłem przyczynę zarówno dziwnego pukania jak i błędu sondy lambda... Na razie nie mam funduszy bo trochę się spłukałem ale za jakiś czas to sprawdzę...
dareqq - 13-06-2015, 16:50
Tzn ?
19 - 14-06-2015, 22:54
Podejrzewam plecionkę, ponieważ wydmuchuje mnóstwo spalin przez nią... ogólnie przez przypadek to zauważyłem, jak ojciec dodawał więcej gazu, a ja patrzyłem na wydech. Wszystko układało by się w całość, błąd sondy lambda, cuchnie spalinami, oraz puka najwięcej przy gwałtownym hamowaniu jak traci szybko obroty lub przy dodawaniu gwałtownym gazu... jakby nie radził sobie właśnie z ciśnieniem i puka w momencie przedmuchiwania przez plecionkę...
romek atomek - 16-06-2015, 12:22
ku pamięci :
sonda uniwersalna - podłączenie kabli
czarny ( zasilanie ) - niebieski
szary ( masa ) - biały
biały ( grzałka ) - czarny
biały ( grzałka ) - czarny
|
|
|