Tuning - AFR - co wpływa na poziom?
Owczar - 02-03-2015, 14:10
Instalacja zrobiona jest teraz profi, aż miło popatrzeć
Ty masz w tym silniku maf czy map sensor?
Ja bym się tej przepustnicy tak nie trzymał, bo w otwartej pętli ECU bazuje głównie na nap/maf sensorze. To jego odczyty determinują ilość wtryskiwanego paliwa. Ma oczywiście znaczenie jeszcze obciążenie, przepustnica, zapłon itd, ale to jest kluczowe. Nie wiem czy z odpiętym TPS w ogóle pojedziesz. Jedyne co, jeśli TPS jest zwalony to ECU nie potrafi przejść w stan open loopa- lub inaczej nie wie kiedy wejść w OL. Gaz masz na lince czy elektronicznie sterowany?
Ostatnio stroiłem LPG w Hyundai Coupe. Przy WOT zapętlał wtryskiwacze PB już przy 5k- a nie powinien. Kończyło się to tym, że na gazie bez włączonej opcji wtrysku ciągłego auto nie jechało. A na wtrysku ciągłym zero kontroli nad mieszanką. Błędów oczywiście brak. Okazało się, że MAF sensor oszukuje- zawyża. Po wymianie jak ręką odjął.
Nie wiem jak w Turbo, ale większość wolnossących potrafi jechać bez MAF-a w trybie awaryjnym. Podlewa silnik ile się da, ale jedzie. Warto sprawdzić ten trop- póki nie masz dostępu do narzędzia diagnostycznego.
karolgt - 02-03-2015, 14:14
i jeszcze czujnik ciśnienia atmosferycznego, tym bardziej że piszesz że jak jest wilgoć to auto inaczej jeździ.
mystek - 02-03-2015, 16:31
#Owczar - google mówią, że jest MAF sensor.
Po odpięciu TPS chciałem wyjechać z parkingu, ale jadąc powoli na pół sprzęgle i chcąc delikatnie dodać gazu czułem, że coś jest nie tak, miał jakby "laga", tj wcisnąłem gaz, a on nic, dopiero reakcja po chwili i lekkie szarpnięcie. Spróbowałem przejechać się po parkingu, ale stwierdziłem, że nie da się normalnie, płynnie jeździć, bo cały czas miał takie "lagi". Na tym próba się zakończyła.
Gaz jest na lince. Na strojeniu gazu gość właśnie przyglądał się lince, bo mówił, że samochód zachowuje się tak, jakbyśmy jechali na wciśniętym gazie w położeniu max 3/4, ale linka jest dobrze naciągnięta.
Póki co skoncentruje się na tej diagnostyce, zobaczymy co ona wykaże, bo to na razie wróżenie z kuli
Owczar - 03-03-2015, 13:05
Miał laga, bo mógł bazować tylko na MAF-ie. Nie miał odczytów z TPS-a, więc dopiero gdy turbina zaczęła pompować powietrze, a MAF zmierzył przepływ to ECU podlewało silnik. Gdy działa TPS to ECU może z wyprzedzeniem rozpocząć wtrysk paliwa.
mystek - 03-03-2015, 19:17
Czyli spróbować pojeździć bez TPS? W sensie spróbować przekroczyć magiczną barierę 150km/h i zobaczyć jak auto będzie się zachowywać wtedy?
Czekam na przesyłkę z ELM327, zobaczymy co pokaże.
Owczar - 03-03-2015, 19:25
Bez MAF-a.
mystek - 24-03-2015, 16:05
Witam. W końcu udało mi się połączyć z samochodem przez Vol-Fcr. Miałem trochę przebojów z kablami i oprogramowaniem, ale w końcu się udało. Niestety ELM327 nie obsługuje tego, jedynie Vol-Fcr i KKL VAG do tych starych roczników.
Kody błędów:
ECC-139 - Generator D+ signal missing,
ECC-222 - Air distribution position sensor, SC to battery,
ECC-212 - Temperature Motor Position sensor, SC to battery,
Key-512 - control switch, unlocking, short circuit to ground
Key-221 - central locking motor, locking, short circuit to ground
Key-411 - ultrasonic sensor module, no serial connection
Key-412 - ultrasonic sensor module, internal fault
Key-522 - ultrasonic sensor control switch, short circuit to ground
Odczyty z Live Data, które odnotowałem (to są notatki pisane na szybko, więc może być problem ze zrozumieniem , zapisałem je, bo nie wiem jakie powinny być poprawne wartości, a jakie nie, może coś dostrzeżecie co jest nie tak, koncentrowałem się na MAFie ogólnie i odczytach z niego):
mass air flow turbo ref - 334kgh but, 204kgh rozgrzany bez buta
mass air flow - 8-9kgh rozgrzany bez buta, 477kgh but
injector open time - 8,95ms max na bucie (kilka razy testowane, wynik powtarzany)
intake air temp - 29c (rosła)
turbo control valve opening - dochodzi do 99%
throttle angle - 79% max przy wciśniętym pedale do pełna (kilka razy testowane, wynik powtarzany)
Load - 90mg/s bez buta 459mg/s, 696mg/s nawet but
fuel trim part load - 0,2ms
fuel trim idle - 14,1%
evap purge valve opening - 8% bez buta, 83% max na bucie, tak to 0
MichciuGT - 24-03-2015, 17:22
Przydałoby się sprawdzić te parametry na takim samym samochodzie tylko sprawnym
zresetuj błędy i sprawdź jeszcze raz jakie zostaną
ale zdaje mi się że MAF jest sprawny
throttle angle - 79% max przy wciśniętym pedale do pełna - trzeba sprawdzić czy w innym samochodzie jest tak samo, jeżeli dochodzi do ok. 90% to znaczy że wina TPS
fuel trim idle - 14,1% - coś spore poprawki paliwowe na postoju, ale to pewnie wina gazu
mystek - 24-03-2015, 21:20
Samochód sprawdzałem generalnie tylko na PB, nie przełączałem na LPG, no bo od PB należy zacząć.
Na forum Volvo napisał mi gość, że przepływomierz uwalony i regulator paliwa powoli się kończy (małe czasy wtrysków), on ma 13-15ms.
Błędy skasowałem oczywiście i zobaczymy. Jutro spróbuję może się gdzieś przejechać, wrócę i zobaczymy co znowu wyjdzie, czy błędy będą się ponawiać.
karolgt - 25-03-2015, 01:00
TPS chyba w żadnym samochodzie nie pokazuje 100%
te 80-90% to wg.mnie dobry wynik
|
|
|