To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Wymiana klocków

i9i - 25-02-2015, 22:45

Hubeeert napisał/a:
TANIO, SZYBKO, DOBRZE

To się zawsze sprawdza, niestety na raty. Najpierw tanio i szybko, a później raz jeszcze i dobrze.
EOT
W kwestii wymiany klocków polecam jednak zerknąć na ręce mechanika. Pal licho jak wymieni tylko klocki i skasuje trzy dychy. Większość cwaniaków kasuje stówkę za to samo i dwie stówki po max trzech takich wymianach za "naprawę" bądź wymianę zacisku plus płyn. Taka Nasza szara rzeczywistość.

rezon - 26-02-2015, 04:54

Hubeeert napisał/a:
wymiana klocków nie jest skomplikowana, ale czasochłonna bez narzędzi dostępnych w byle warsztacie
Nie wiem jak na tyle, ale przednie nie wymagają w Outku specjalnych kluczy. O ile pamiętam to chyba tylko klucz 17. Jest faktycznie banalna. Co do ceny - dobra wymiana z czyszczeniem, smarowaniem wybranych elementów faktycznie wymaga trochę czasu, więc jak ktoś robi to za 40-50zł to albo prostu wymienia klocki i nie bawi się w nic innego, albo bardzo lubi tę robotę ;)
Walcz72 - 02-03-2015, 13:04

Witam
Jestem po samodzielnej wymianie klocków ( Przód . tył ) , Faktycznie okazało się to banalnie proste . To co miał być oczyszczone zostało oczyszczone a co przesmarowane został przesmarowane . Oczywiście zrobiony test więc jak piszę na forum to znakiem chyba nie jest źle . Jeszcze raz dzięki za pomoc :mrgreen: :mrgreen:

Hubeeert - 02-03-2015, 13:07

Ile czasu poświęciłeś na komplet?
Walcz72 - 04-03-2015, 08:47

Czas jaki spędziłem przy wymianie całości ( przód , tył ) to ok 5h ale bez napinania się z wypiciem paru piwek oraz naprawdę dokładny oczyszczeniem . Bardzo ułatwił mi kanał odkręcanie bardziej uciążliwych śrub . Tak jak pisałem jestem laikiem w tych sprawach i wydaje mi się że poradziłem sobie dobrze aczkolwiek zaskoczył mnie widok na tyle tarczo- bębnów .( Tarcze do hamowania samochodu a bębny do ręcznego )
Uzorek - 09-07-2015, 20:46

Witam.
Panowie może mi ktoś powiedzieć czy prowadnica z gumką idzie od dołu czy góry zacisku? u mnie wymieniał ktoś poprzednio i na 1 kole jest od dołu a na 2 od góry. Mowa o przednich hamulcach.

Hubeeert - 23-07-2015, 17:39

Zależnie od tego którą nogą mechanik wstanie, ale MMC pokazuje na dolnej.
Uzorek - 24-07-2015, 14:36

Hubeeert napisał/a:
Zależnie od tego którą nogą mechanik wstanie, ale MMC pokazuje na dolnej.


Hmm no to mi teraz namieszałeś- Ja znalazłem w serwisówce coś takiego i jak dobrze patrzę to jest na górnej:


http://www.fotosik.pl/pok...a7c50eec73.html


Hubeeert - 24-07-2015, 15:06



http://mmc-autoelectric.o...3303AC00ENG.pdf

Wybierz sobie :)

Uzorek - 26-07-2015, 12:57

Heh, mam założone na górę i narazie tak zostawię. Wielkie dzięki Hubeeert, pozdrawiam
damianb193 - 06-08-2015, 15:13

Witam. Te dwie śruby 51986y i x to normalne śruby odkrecane w lewo? Czy akurat te są z odwrotnym gwintem. Siluje się z nimi ale za nic nie chcą puścić

Juz znalazłem ich zdjęcia w internecie i widzę że są normalne. Teraz muszę coś z nimi zrobić. Juz trochę się z nimi męczę ale ani myślą drgnac

Uzorek - 06-08-2015, 17:33

Cześć, też się siłowałem aż pojechałem do warsztatu i zluzowali mi kluczem udarowym, winowajcą był Pan i jego namiętnie stosowany smar miedziowy.
damianb193 - 06-08-2015, 21:22

Po wielu próbach udało się zluzowac po jednej przy każdym zacisku. Resztę rusze dopiero jak będę miał nowe. Trzeba je wymienić na nowe bo trochę ucierpiały ale mają też mnóstwo wzerow rdzy które z czasem dadzą o sobie bardziej znać
krzychu - 08-08-2015, 09:26

Dobry klucz, metrowa przedłużka i powinno iść jedną ręką :P
Bizi78 - 08-08-2015, 09:34

krzychu napisał/a:
Dobry klucz, metrowa przedłużka i powinno iść jedną ręką

I pewnie przy okazji pozrywa śruby :P .
Popsikać jakimś penetratorem i próbować, ewentualnie sprawdzić może szybciej pójdzie jak hamulce będą nagrzane 8) .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group