Outlander II Ogólne - opony lato
gifek - 09-01-2018, 11:52
zapas miejsca jest całkiem spory - myślę, że fizycznie opony by się zmieściły - ale możesz zapomnieć o przeglądzie, jeżeli trafisz na wnikliwego diagnostę.
RAFGST - 09-01-2018, 13:08
no właśnie, zrobię chyba wywiad na diagnostyce.
mazi mitsubishi - 29-01-2018, 12:24
gifek napisał/a: | Ja założyłem Uniroyal RainSport 3 w rozmiarze 235/50 R18.
Przebyte kontrole przez drogówkę, przeglądy - 0 problemów.
Na etykiecie jest informacja o 225/55 R18, ale z tego co wiem to dopuszczalna jest tolerancja chyba 2%.
Odnośnie opon jednym słowem: polecam, a dwoma słowami: bardzo polecam.
Wybór średniej półki nie szarpie mocno po kieszeni, a właściwości jezdne są bardzo przyzwoite (włącznie z mokrą nawierzchnią). |
Indeks nośności tych opon jest 97V chyba a powinna być chyba 98V można tak?
Nie powinno się zakładać opon że zmniejszona nośnością. Tak wyczytałem.
Śliniak290 - 29-01-2018, 12:42
RAFGST napisał/a: | Ciekawe czy zmieściłyby się szersze opony od 235/55 R18. Na pewno fajnie outek wyglądałby |
Siema, no ja nabyłem na oponach letnich właśnie w rozmiarze 235/55/R18 i jak na razie nie zauważyłem aby coś niepokojącego się działo, a wygląda fajnie
RAFGST - 29-01-2018, 13:52
tez planuje zakup 235/55 R18, nie wystają poza nadkola?
Śliniak290 - 29-01-2018, 15:03
RAFGST napisał/a: | tez planuje zakup 235/55 R18, nie wystają poza nadkola? |
Nie wystają
RAFGST - 29-01-2018, 15:48
nasuwa mi sie kolejne pytanie czy 245 zmieściłyby sie, policja policją, diagnostyka też ale aut z dużo szerszymi oponami jeździ masa, i nie słyszałem żeby ktoś miał problemy. Dopóki nie wystaje poza nadkola i nie obcierają.
kruhy84 - 29-01-2018, 16:11
problemów nie będzie dopóki coś się nie stanie, przez inny wymiar opon niż zalecany ubezpieczyciel może robić problemy z wypłatą ewentualnego odszkodowania/
RAFGST - 29-01-2018, 16:32
pewnie tak. mam fiata doblo, standardowo miał koła 175/60 r14, jako że na budowach pracowałem i ciagle gdzies chatrzyłem podwoziem to kupiłem opony 185/75 R14C. auto jest dużo wyzsze przez co wygląda jak by miał naped na 4 i juz nie szoruję po nierównośiach na budowie, na oponach tych jezdze juz 4 lata ( opony letnie), miałem kilka kontroli drogowych, na przegladach tez nikt uwagi nie zwracał. Myślę ze to jest do czasu tak jak piszesz. aż ktoś się czepi. no i wiadomo jak tak duzy profil to i błędne odczyty licznika,
thomi2 - 14-02-2018, 23:29
Ja ładuję teraz Bridgestone Dueler Sport zobaczymy ?
RAFGST - 15-02-2018, 07:29
thomi2 napisał/a: | Ja ładuję teraz Bridgestone Dueler Sport zobaczymy ? |
a w jakim rozmiarze?
igorek - 19-02-2018, 07:05
Opony nie powinny być dobierane drogą na rympał, tylko ich zakup powinien być poprzedzony głębszą analizą. Powinny być brane pod uwagę takie cechy jak indeks prędkości, indeks nośności, ilość generowanych szumów podczas jazdy, rodzaj i skład mieszanki.
Warto też przeanalizować ranking opon. Działa on na bardzo podobnej zasadzie jak np ranking drukarek czy telewizorów. Na zasadzie porównać kilku czy kilkunastu wybranych cech.
Alex85 - 20-02-2018, 08:49
Ostatnio na wykopie pojawił się ciekawy art. o indeksie prędkości i jego wpływie na użytkowanie, ubezpieczenie, jazdę, bezpieczeństwo itd. Warto się zapoznać moim zdaniem.
http://wulkanista.pl/indeks-predkosci-opon/
Co do składu mieszanki to producenci w chwili obecnej prześcigają się tylko czego to oni nie użyli do produkcji gumy żeby to opona miała najlepsze właściwości jezdne i była ECO. Słyszałem już o olejkach pomarańczowych, ziołach, kwiatach itd. Bardziej skupił bym się na wspomnianych: indeksach prędkości, nośności, opiniach i testach na rzetelnych stronach.
thomi2 - 20-02-2018, 21:01
Chyba w standardzie 225/55 r 18 choć zastanawiam się nad 235
madozi - 25-02-2018, 23:13
słuchajcie mogę mieć Bridgestone Turanza 225/55/18 z auta demonstracyjnego komplet za 1200zł oponki 2017r. myślicie, że warto. Czy ewentualnie dołożyć (niewiele) i kupić nowe jak tak to jakie
|
|
|