To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A 2.0D] wibracje auta od silnika - nagle sie zaczely

Owczar - 16-04-2010, 12:39

lambe, myślę, że Michalakowi możesz zaufać :) Ale raczej wykluczyłbym szarpanie wynikające ze złego ustawienia luzów zaworowych.
Andrew - 16-04-2010, 13:07

lambe napisał/a:
hmm, informację o konieczności okresowej regulacji zaworów otrzymałem od mechanika klubowego
nie chcę wprowadzać w błąd. Poczekajmy aż inni użytkownicy się wypowiedzą...
Owczar - 16-04-2010, 13:10

andrew84, jeśli zawory nie są samoregulujące to jest na pewno jakiś przebieg po którym trzeba sprawdzić ich luz.
Andrew - 16-04-2010, 13:15

Owczar w takim razie co ile trzeba zerkać na luzy?
Hugo - 16-04-2010, 13:20

Owczar napisał/a:
A z kołami jest ok wszystko? Czy tylko na nierównościach drży...?
Właśnie. Jak tam amortyzatory? U mnie przy zużytych przednich też buda wibruje na nierównosciach i wszystkie są dziwnie, pulsacyjnie odczuwalne.
lambe - 16-04-2010, 13:55

Cytat:
Właśnie. Jak tam amortyzatory? U mnie przy zużytych przednich też buda wibruje na nierównosciach i wszystkie są dziwnie, pulsacyjnie odczuwalne.

Myślałem o tym, ale amory wymieniałem w zeszłym roku, ostatnio też zawieszenie było sprawdzane i tłumienie było ok.
Tak czy inaczej sprawdzę jeszcze raz i to, dzięki :)

Owczar - 16-04-2010, 13:58

lambe, przyjedź na spot w poniedziałek to obadamy :)
lambe - 21-04-2010, 10:32

Niestety na spot nie miałem możliwości przyjechać :cry:

Na początek zamówię ten wsad do poduszki i zobaczymy czy to coś da. Przy okazji warsztat rzuci okiem - może coś wymyślą.

Tak się zastanawiam... a może szarpanie brać się ze złej pracy pompy wtryskującej?
To by było nie fajnie gdyby się pompa kończyła... :-k

Owczar - 21-04-2010, 10:36

lambe, może się brać... Ale ja bym najpierw sprawdził kondycję wtrysków, filtrów, dolotu, przepustnicy.
lambe - 20-05-2010, 10:45

W końcu wymieniłem ten wsad poduszki od Japaneze, ale efekt delikatnie ujmując rozminął się z oczekiwaniem :?
Mianowicie teraz to dopiero wibruje... i jeszcze doszedł do tego niski basowy rezonans w kabinie, najlepiej odczuwalny przy ~2k obr/min :lol:

No mówię Wam załamka... wygląda na to, że ten gumowy wsad jest po prostu zbyt sztywny
Owczar czy jak Ty wymieniłeś wsad też miałeś takie sensacje? Czy można w jakiś sposób regulować mocowanie poduszki, żeby zmniejszyć wibracje :?:

Aha, jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje: wspominaliście o pasku balansowym i jego wpływie na wibracje - gdzie właściwie znajduje się ten pasek w 4D68, bo w service manualu nigdzie nie mogę go znaleźć??

Owczar - 20-05-2010, 10:54

U mnie się poprawiło. Nie wiem czy można tam coś regulować...

Pasek balansowy znajduje się w rozrządzie. Jest to taki krótki pasek łączący wał z wałkiem balansowym.

gesty - 20-05-2010, 11:13

Nie wiem czy kolega juz sprawdzal ale u mnie byly identyczne objawy choc w wyzszym zakresie predkosci, po odpouszczaniu gazu przestawalo trzasc, glowe dlabym uciac ze to rozrzad czy balans, ewentualnei neiwywazone kola, a mechnaik uparcie twierdzil ze wahacz choc luzow praktycznie nie dalo sie wyczuc. Efekt - wymieniony wahacz i auto jak nowe. Polecam sprawdzic zawieszenie..
Anonymous - 25-05-2012, 17:39

Niestety i u mnie silnik zaczął chodzić jak w ciągniku. :/

Przy redukcji z trojki na dwojke zaczął dużo głośniej pracować, skok hałasu jakby znikła scianka grodziowa między silnikiem a kabiną. Do tego pojawiły się więkdze wibracje całego silnika, widać to nawet we wnętrzu, jak się spojrzy na wskazówke obrotów to sie delikatnie trzęsie.
Na forum jeden kolega wposminał o pasku do niwelowania wibracji silnika. Czy miał na myśli pasek balansowy? Jeśli nie to gdzie znajde ów pasek niwelujacy wibracje silnika? :)

W maualu mam opisane w rozrządzie dwa paski. Timing belt i timing belt B. Ten drugi to ten balansowy?

Pare godzin wcześniej grzebałem w miśku. Wyjmowany i czyszczony EGR, wyjmowana i odłączana podstawa filtra paliwa. Oczywiście potem pompowane pompką ręczną po podłączeniu spowrotem przewodów. Ale to chyba nie przyczyny tej głośnej pracy silnika. :/
Aha odłaczałem akumulator zeby komputer sie zresetował, nic nie pomogło.

Owczar - 25-05-2012, 18:00

Sprawdź poduszki silnika i skrzyni.
Anonymous - 25-05-2012, 18:46

To pewnie sie bez kanału albo podnośnika nie obejdzie. I tak musze jechac do mechanika bo osłony rozrządu nie idzie zdjąc. Jedna ze śrub kręci się w miejscu i to ta z najgorszym dostępem. :/

Owczar a możesz mi powiedzieć co to za pasek do niwelowania wibracji silnika? Bo w rozrządzie widze tylko dwa paski. Chodzi o ten balansowy krótki?

edit: Dobra dokształciłem się. To ten balansowy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group