To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Drugi... czyli EA2A SportEdition

Witek vel Mysza - 05-06-2015, 09:01

01.06.2015 - na dzień dziecka: naklejka RalliArt na tylną szybę :)
Witek vel Mysza - 23-06-2015, 23:38

18.06.2015 : 202000 - Emblemat RallyArt na mordkę

23.06.2015 : 202000 - Rozrząd Gates, Paski wielorowkowe DAYCO, rolka napinająca paska wielorowkowego Febi.

Witek vel Mysza - 06-07-2015, 12:19

06.07.2015 202133km - na przód wskoczyły oponki hankook 205/50/17

Na dzień dzisiejszy wygląda tak:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/s720x720/11698511_856791111083921_5881988517797034152_n.jpg?oh=178fab753613fef92d9f3a5f0ea4fd10&oe=5623BFBF
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/s720x720/11698511_856791117750587_1217786397558564295_n.jpg?oh=19983571be0909c714bbe954e95ae667&oe=562E1BB9
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/s720x720/11698511_856791114417254_4377221377268912155_n.jpg?oh=57e1dd75ede39d416061a74def99ac02&oe=5629CDF0
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/s720x720/11698511_856791121083920_7318670888470394113_n.jpg?oh=04e70a4ed06fa82c60e80cf9677922e8&oe=5621CF40
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/s720x720/11698511_856791124417253_1122048471119751544_n.jpg?oh=d99159141cea6fe302619e34e2b5b582&oe=56173521

Paweł84 - 06-07-2015, 13:05

fajny Sporcik :)
booohal - 06-07-2015, 21:42

Witek vel Mysza, Ładny. Ale srebrne felgi do srebrnego lakieru... :doubt:
;)

Hugo - 06-07-2015, 23:23

No piękny! Śliczne felgi wyhaczyłeś w tym rozmiarze.
Witek vel Mysza - 07-07-2015, 09:21

Hugo, za felgami długo się rozglądałem aż w końcu znalazłem. 8,5j17et30. Jeździły na Pierwszym, miałem sprzedać po sprzedaży auta, ale stwierdziłem że lepiej dokupić do nich Drugiego ;)
Hugo - 07-07-2015, 10:22

O kurcze, ale szerokie, i to ET. Nic nie trze?
Sunderland86 - 07-07-2015, 10:24

Genialne felgi :thumbleft:
booohal - 07-07-2015, 12:03

Witek vel Mysza napisał/a:
8,5j17et30

8)
Jeździłbym :)

Witek vel Mysza - 07-07-2015, 17:13

Hugo napisał/a:
O kurcze, ale szerokie, i to ET. Nic nie trze?
Kurka, chyba 30, ale 8,5 na bank. Ocierało bardzo lekko z tyłu na oponie 235/45/17 ale przetuningowane zostało po milimetrze blachy i jest gitarra :) Przód na 205/50/17 absolutnie nic, opony RF fajnie się naciągnęły, felga nie wystaje jak w golfie na BBSach ;)
Tomii - 07-07-2015, 19:24

Witek vel Mysza napisał/a:
Hugo napisał/a:
O kurcze, ale szerokie, i to ET. Nic nie trze?
Kurka, chyba 30, ale 8,5 na bank. Ocierało bardzo lekko z tyłu na oponie 235/45/17 ale przetuningowane zostało po milimetrze blachy i jest gitarra :) Przód na 205/50/17 absolutnie nic, opony RF fajnie się naciągnęły, felga nie wystaje jak w golfie na BBSach ;)


205 naciągnołeś na felge 8,5 cala :shock:

Witek vel Mysza - 07-07-2015, 22:47

Tomii napisał/a:
205 naciągnołeś na felge 8,5 cala :shock:
Nic nie naciągałem. Założyłem i napompowałem normalnie. Do opony 205/40/17 dedykowana jest m.in. felga 8". Tutaj jest opona 205/50/17 a felga tylko pół cala szersza. Na oko widać, że nie jest to sztucznie naciągnięte. Nie to co 175 naciągana dynamitem na 9" ;)
Witek vel Mysza - 09-07-2015, 10:08

Jako że forum MM nie dorobiło się serwera obrazków, a wszelkie publiczne hosty się wysypują i kradną linki lub zasypują reklamami, daję linka do albumu Mitsu na mojej mordoksiążce. https://www.facebook.com/...91205060&type=3
Witek vel Mysza - 05-08-2015, 20:02

5.08.2015 - pierwsza poprawka fabryki - POMPA HAMULCOWA

Jako, że hamulce w EA2A z 98 roku są dużo poniżej średniej wozów z tamtych lat, a w dzisiejszych czasach zupełnie się nie nadają, postanowiłem coś z tym zrobić. Dziś pozbyłem się pierwszego problemu - zespołu tępego hamulca. Wg moich i nie tylko odczuć, hamulec działa zbyt twardo, tj. hamowanie wymaga przykładania bardzo dużej siły do pedału hamulca by było skuteczne. W nowszych samochodach pedał pracuje bardzo miękko i trzeba uważać żeby nie zostawić zębów na kierownicy, szczególnie po przesiadce z galanta.

Postanowiłem zmienić przełożenie układu hydraulicznego. Średnica tłoka fabrycznej pompy hamulcowej to 23,8mm (powierzchnia odpowiednio 444,66 mm kw), zaś tej którą założyłem to 13/16" czyli 20,6mm (powierzchnia 339,62 mm kw). Przy stałej średnicy zacisków hamulcowych sporo zwiększamy więc przekładnię, czyli wydłużając skok pedału powodujemy spadek siły potrzebnej do przyłożenia do pedału. Tyle z teorii.
W praktyce do przeróbki posłużyła mi pompa hamulcowa od hondy jazz z 2003 roku (Honda - Nissens, 13/16").
Pasujące rzeczy: Rozstaw śrub mocujących do serwa, głębokość zapuszczenia w serwo, gwint rurek hamulcowych. Przy czym trzeba pamiętać by usunąć koronkową podkładkę trzymającą gumkę uszczelniającą centralną serwa z otworu po pompie w serwie.
Nie pasujące rzeczy:
1. Długość trzpienia serwa galanta (trzeba wkręcić do końca regulacji długą nasadką 7mm przytrzymując trzpień zaciśniętym morsem)
2. zbiorniczek wyrównawczy - rozstaw króćców zbiorniczka, dopasowałem wężykami elastycznymi dł. ok 4 cm mocując zbiorniczek wyżej by dało się owe wężyki rozchylić do wymaganego przez pompę rozstawu)
3. końcówki przewodów hamulcowych zarobione w galancie mimo śrubunków męskich - na żeńskie, a pompa hondy ma gniazda na zakończenia wypukłe czyli męskie. Jednak dokręciło się i nic nie cieknie.
4. Mocowanie zbiorniczka - z racji podniesienia go w górę.
5. Rurka hamulcowa na końcu pompy. W galancie wychodzi w górę, a w pompie hondy w poziomie w stronę grodzi. Trzeba było delikatnie podgiąć rurkę - zerowa przeróbka.

Efekt jest taki, że... nie potrzebna już żadna siła do skutecznego hamowania, nawet ostrego. Ba, trzeba się przyzwyczaić do nowych doznań i porzucić galantowe nawyki deptania w hebel całym ciałem. Fotki w albumie MITSU na moim FB https://www.facebook.com/...91205060&type=3


NIE JEST TO INSTRUKCJA JAK POPRAWIĆ HAMULCE, TO OPIS PRZERÓBEK KTÓRYCH DOKONAŁEM W MOIM SAMOCHODZIE NA WŁASNE RYZYKO. NIE BIORĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ŻADNE PRZERÓBKI W UKŁADACH HAMULCOWYCH ANI SKUTKI TYCH PRZERÓBEK WYKONANE PO PRZECZYTANIU TEGO OPISU. UKŁAD HAMULCOWY ZMIENIASZ NA WŁASNE RYZYKO!

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/p480x480/11816359_871530286276670_8484766610796315383_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/p480x480/11850480_871530536276645_9126495923256961968_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/p480x480/11059572_871530726276626_2657478733473031051_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/t31.0-8/p480x480/11791900_871530856276613_990132043700688685_o.jpg
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/t31.0-8/p480x480/11838530_871530992943266_1960376278690258168_o.jpg



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group