Outlander III GEN Techniczne - "Myszkowanie auta"
Grimm - 14-04-2015, 10:36
Moim zdaniem żeby komentować jakiekolwiek auto musisz pokonać nim wszystkie pory roku. Wiosna lato, jesień, zima - wtedy możesz powiedzieć o aucie wszystko a co do hamulców to nie wiem jakim Outlanderem jeździłeś ale mój hamuje znakomicie czasami aż chyba nawet za brutalnie przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca ale co ja tam wiem... Komfort na 18' felgach żaden, nie hamuje kompletnie i mniejszy od superba. Podjadę dziś do dilera i go oddam
rezon - 14-04-2015, 12:22
Grimm napisał/a: | Moim zdaniem żeby komentować jakiekolwiek auto musisz pokonać nim wszystkie pory roku. Wiosna lato, jesień, zima - wtedy możesz powiedzieć o aucie wszystko | tak, a jak nie przejedziesz 500kkm tym autem to nawet nie zabieraj głosu No cóż, faktycznie moje doświadczenia z OIII nie kwalifikują się do zabierania głosu. zaledwie kilkanaście km. Ale jak ktoś ma za sobą ponad 1,5Mkm i trochę różnych samochodów to może niekoniecznie musi jeździć cały rok aby ocenić szumy czy skuteczność hamulców, bo jakąś tam bazę porównawczą ma. Grimm napisał/a: | Komfort na 18' felgach żaden, nie hamuje kompletnie i mniejszy od superba | skoro tak twierdzisz to oddaj go, ale ja pisałem, że Outek ma dobry komfort - lepszy na 16", wyczuwalnie gorszy na 18" - ale DOBRY. A myszkowanie - cóż taka jego uroda Dla mnie też było to zaskoczeniem za pierwszym razem w OII, ale nie było to powodem do uznawania Outka za dno. Outka od początku uważam za przyzwoity samochód w dobrej cenie, ale też żaden cud miód za okazyjną cenę. Jak dla mnie to dobry sUV - z naciskiem na UTILITY.
Grimm napisał/a: | Uważam, że za te pieniądze na europejskim rynku nie kupi się lepszego auta w tych wymiarach... | a co do okazyjnego zakupu wielkiego samochodu to tylko żartem wskazałem Superba - bo jest większy i tańszy. Ocenę samochodu wg wymiarów uważam za dziwną, ale jak ktoś lubi więcej za mniej to zapraszam po Superba 3 - ma być jeszcze większy i tańszy Nawet swoim mam czasami problemy ze znalezieniem miejsca do zaparkowania, a o schowaniu do garażu mogę pomarzyć, a Outka - co prawda ze złożonymi lusterkami, ale mogłem upchać bez problemów Ale jak ktoś jak ja budował garaż w latach 80-ych to wtedy poziomem odniesienia był 126p czy Polonez Komfortu Superba i Outka nawet nie porównuję bo to zupełnie inne samochody i byłoby nie fair. Do Superba nie włożę do środka taczek czy 5 osób z nartami/deskami, nie zapakuję 7 osób czy trzech rowerów - a do Outka owszem zdarzało się za to na pewno nie ma tendencji do myszkowania i nie wyrywa mi kierownicy
[ Dodano: 14-04-2015, 13:06 ]
żeby było jasne - to wzorem zawieszenia w budżetowych samochodach nie jest dla mnie ani Skoda, ani nawet Audi czy Citroen, ani tym bardziej Outlander tylko Ford Focus, Mondeo albo Kuga. Raczej nie kupię Forda z innych powodów - ale doceniam prowadzenie i pracę zawieszenia za stosunkowo niskie ceny samochodów. Prowadzenie Mondeo czy FOcusa po zakrętach to zdecydowanie przyjemniejsze zajęcie niż w Superbie czy Outlanderze.
krzychu - 14-04-2015, 15:19
rezon napisał/a: | Prowadzenie Mondeo czy FOcusa po zakrętach to zdecydowanie przyjemniejsze zajęcie niż w Superbie czy Outlanderze. |
No ale kurde bez przesady. Porównujesz segment C i D jednej marki z segmentem SUV drugiej (pomijam SuperB).... Ja jeździłem trochę Focusem i Lancer mój czy nowszy (też jeździłem) naprawdę nie wiem w czym miałby być gorszy.... Moim zdaniem mój jeździ lepiej od focusa...
rezon - 14-04-2015, 17:08
Kuga jest na płycie Focusa - nie pisałem o niej, bo nie miałem okazji jeździć po zakręconych drogach. To SUV
Grimm - 14-04-2015, 19:40
rezon Auto trzeba poznać w każdych warunkach a nie przez 15 minut jazdy testowej u dilera. Co do Twojej opinii na temat hamulców czy komfortu na felgach R18 to dla mnie abstrakcja. Auto hamuje znakomicie a komfort na felgach R18 jest na tyle dobry , że zrezygnowałem z zakupu felg R16 na zimę.
Pisał to użytkownik Outlandera III z przebiegiem 25 000 km
PiotrKw - 14-04-2015, 20:02
Grimm napisał/a: | a komfort na felgach R18 jest na tyle dobry , |
Podejrzewam , że się nie dogadacie , wszystko zależy od punktu odniesienia słowa "komfort".
Dla jednego wóz drabiniasty na gumach ( nie na drewnianych kołach ) dla drugiego .......
Grimm - 14-04-2015, 20:23
Ale nie pisze tego dlatego, że mam OIII na felgach 18' tylko dlatego, że tak jest... Moje byłe auto miało felgi 17 ale cienką gumę i na alfoholikach odradzałem te felgi każdemu kto ma dziecko, rodzinę i użytkuje je na codzień...
rezon - 14-04-2015, 20:44
Moje byłe auto to Outlander II z bardzo podobną charakterystyką zawieszenia do Outka III używane na 18" latem i zimą. przejechałem nim 155kkm więc coś niecoś o pracy zawiasu Outka wiem. Miałem również niejednokrotnie okazję jeździć niemal identycznym Outkiem z 16" latem i zimą. Miałem również okazję jeździć Outkiem III, po którym mam bardzo pozytywne wrażenie o silniku Mitsu 2,2 i bardzo przeciętne co do wyciszenia, zawieszenia oraz hamulców tak samo słabych jak w OII. Pisał to użytkownik Outlandera II z przebiegiem 155kkm, kierowca kat. ABC z łącznym przebiegiem przekraczającym 1,5Mkm plus ok. 200-300kkm jako pasażer więc też mam jakieś prawo do własnej oceny samochodów niekoniecznie zgodnej z Twoją. Grimm, naprawdę nie trzeba jeździć cały rok, aby stwierdzić myszkowanie czy słabe hamulce. Miałem okazję jeździć różnymi samochodami począwszy od 126p, Syreny 104 czy starego Zaporożca "z uszami" do Q7 z pneumatyką czy BMW740i - to też daje jakiś poziom odniesienia. Jak mam okazję to lubię przetestować taki czy inny samochód. Myszkowanie wychodziło w OII w określonych warunkach o których pisałem - prędkość pow. 120, nawet minimalne koleiny lub boczny wiatr. Skoro inny użytkownik OIII pisze o takim zjawisku, to widocznie nie zmyśla - zaprzeczasz tak naprawdę autorowi wątku, nie mnie. Ja tylko potwierdzam opinię innych. Niejednokrotnie wypowiadałem się, że Outek to taki "nerwowy" samochód na drodze - trzeba w nim trzymać pewnie kierownicę, bo potrafi zaskoczyć. A hamulce potrafię oszacować po pierwszych kilku hamowaniach. Outek ma słabe - za małe tarcze i za mała powierzchnia klocków do masy samochodu. W Superbie mam ok. 2 cm większą średnicę tarcz przy podobnej masie. Co skutkuje zarówno lepszym hamowaniem, jak i pierwszą wymianą klocków przednich po 92kkm przebiegu - dla porównania w Outku o podobnej masie miałem z przodu już 4 komplet klocków i trzeci tarcz, z tyłu drugi komplet klocków. No mam jakieś porównania różnych autek, bo wiem też co się w nich dzieje. Ba, nawet wiem gdzie silnik
[ Dodano: 14-04-2015, 21:04 ]
Jaad napisał/a: | Po raz trzeci piszę -- komfort jest MNIEJSZY/GORSZY, co nie znaczy, że nie ma jakiegoś tam komfortu w Outlanderze na 18-stkach |
WSEA napisał/a: | Auto lekko "myszkuje'' na autostradzie przy 150km/h. |
DATSUN napisał/a: | Prawdą jest, że po przełożeniu na 18" o wiele bardziej klei sie do drogi i trochę bardziej wyczuwalne sa nierówności, ale w granicach przyzwoitości. |
To nie są moje opinie nt. myszkowania czy zmian komfortu. Ja tylko się z nimi zgadzam
Grimm - 14-04-2015, 21:07
Może po faceliftingu pewne rzeczy się zmieniły? Dla mnie nie występuje problem z hamulcami BA! Od Ciebie się dowiedziałem, że moje auto kiepsko hamuje...
Komentując zajście z mojego punktu widzenia i siedzenia:
-nie mam problemu z hamulcami a auto hamuje znakomicie
-komfort jazdy na felgach R18 przy załadowanym aucie i dwoma rowerami na dachu jest poprawny
-auto ma tendencję do myszkowania przy podmuchach bocznych wiatru czyli parę razy w roku
rezon - 14-04-2015, 21:25
I fajnie - ale to nie oznacza, że każdy kto myśli inaczej nie może mieć racji. Wg Ciebie hamuje super - i OK. ja mogę mieć inny poziom oczekiwań i oceniać to samo jako bardzo słabe hamowanie. To samo dotyczy myszkowania czy komfortu. Jak jeździłeś na naleśnikach Alfą to Outek może wydawać się komfortowy, ale ja mam nieco szerszą bazę porównawczą BTW z kilku wyjazdów Alfą 156 również.
Hamulce w Mitsubishi podziwiałem tylko raz - jak próbowałem dotrzymać tempa EVO przez kilka niezbyt odległych świateł. Gdy zobaczyłem tarcze i zaciski w EVO to stwierdziłem, że takie powinny być montowane w Outkach, a nie takie pierścionki z klocuszkami jak w znacznie lżejszym cywilnym Lancerze. EVO miał hamulce godne pozazdroszczenia. Przyspieszenia zresztą też
Grimm - 14-04-2015, 21:31
Zgadza się, że tarcze w felgach 18' wyglądają śmiesznie czy zacisk z przodu w porównaniu z zaciskiem w Alfie 159 to śmiech na sali ale najważniejsze, że spełniają swoją rolę tzn.hamują bardzo dobrze
rezon - 14-04-2015, 21:57
Dla mnie Twoje hamują bardzo dobrze to mniej więcej 3+ no może -4 do bardzo dobrze to ma dobrych kilka metrów za dużo. Spróbuj wyhamować Outka ze 150 do zera i zobaczymy
Grimm - 14-04-2015, 22:03
rezon napisał/a: | Spróbuj wyhamować Outka ze 150 do zera i zobaczymy |
Myślisz, że jeszcze nie miałem okazji przez 25 000 km jechać Outlanderem 150 km/h i hamować?
krzychu - 15-04-2015, 06:57
Grimm napisał/a: | Moje byłe auto miało felgi 17 ale cienką gumę i na alfoholikach odradzałem te felgi każdemu kto ma dziecko, rodzinę i użytkuje je na codzień... |
Ale zauważ, że to nie chodzi o to czy masz felgę 16 cali (bo np. w moim aucie profil wychodzi poniżej 97mm), czy 18 cali jak w Outalnderze (123mm) bo to wszystko zależy od profilu. Moim zdaniem 123mm profilu to jest bardzo duży profil i nie ma tu mowy o niskoprofiliwości takiej opony.
[ Dodano: 15-04-2015, 07:02 ]
rezon napisał/a: | a nie takie pierścionki z klocuszkami jak w znacznie lżejszym cywilnym Lancerze. |
Ta jasne, tylko, że Lancer ma 2,5 cm mniejsze.... Outlander ma prawie 300mm, z tyłu ponad. To nie są małe tarcze. Maksymalne jakie można włożyć do 16 calowej felgi.
rezon napisał/a: |
EVO miał hamulce godne pozazdroszczenia. Przyspieszenia zresztą też
|
Już widzę te narzekania na cenę tarczy x 3. Do tego nie wiem czy wiesz, ale felga min 17 (EVO X min 18) cali z niskim ET (co mogło by wystawać poza obrys Outka).... Bardzo duża masa nieresorowana (ta tarcza jest bardzo ciężka bo nie dość, że ma 320mm, X ma 350mm to jeszcze 32mm grubości aż 8mm więcej), 4 tłoczkowe 2 stronne zaciski też są ciężkie.... Oczywiście to wszystko odbiłby się na komforcie czy wręcz przyczepności na nierównościach... Ale co tam, do tego jak się chce to i tak się wykrzywią...
rezon - 15-04-2015, 08:20
krzychu napisał/a: | Outlander ma prawie 300mm, z tyłu ponad. To nie są małe tarcze. Maksymalne jakie można włożyć do 16 calowej felgi.
| uwierz, że można włożyć większe. A po za tym średnica zewnętrzna to nie wszystko - pozostaje jeszcze średnica wewnętrzna roboczej części czyli powierzchnia robocza. Wspomniane evo miało znacznie większą, Superb mniejszą niż EVO ale też większą niż Outek - nawet zewnętrzna jest 1,6cm większa, a zimą śmigam na 16". Jakoś nie narzekam na ceny części jeśli za ceną idzie ich jakość. Nie kupuję najtańszych klocków czy tarcz tylko "szaleję" i kupuję EBC Greenstuffy czyli cena normalnych x1,5. Gdyby hamulce z EVO były 3x droższe niż normalne to spoko kupiłbym do Outka, jeśli miałby dzięki temu normalnie hamować. Tylko miałeś zapewne na myśli 3x cena ASO - to faktycznie bardzo drogo
|
|
|