To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Wymiana akumulatora 1,8 DID

sla - 25-10-2016, 22:32

MiroG napisał/a:
A poza tym, to w aucie warto jak najwięcej LED wstawić zamiast oryginalnych żarówek.
Tak by podczas jazdy bateria dostawała jak najwyższy prąd ładowania.
:shock:
kaarpiu - 27-10-2016, 07:51

Wczoraj wyjąłem fabryczny akumulator, bo miałem nadzieję, że będzie na nim napisana pojemność i prąd rozruchowy - niestety nie ma na nim żadnych informacji. To nawet nie jest akumulator bezobsługowy :!:

Co do wymiarów oryginalnego: dł.300mm, szer.170, wys.200mm (zmieści się nawet trochę wyższy)

W instrukcji obsługi znalazłem, że SAX 1.8 DID z systemem AS&S powinien mieć pojemność 72,8 Ah, co do prądu rozruchowego nie ma danych.

Zadzwoniłem do ASO w Kielcach, tam polecili mi oryginalny za 1000zł lub EXIDA PREMIUM EA 954 (95Ah, 850A) tylko, że nie moim zdaniem ten akumulator nie nadaje się do auta z AS&S. Powiedziałem wiec panu z serwisu, że powinien to być akumulator AGM lub chociaż EFB - niestety pan powiedział, że nie orientuje się o czym mówię :oops:

Ze stron CENTRA/EXIDE (jeden koncern) wynika, że do mojego auta powinien być:
CENTRA AGM CK700 (70Ah, 760A, 278x175x190)
EXIDE AGM EK700 (70Ah, 760A, 278x175x190)

Powinny zmieścić się też:
CENTRA AGM CK 800 (80Ah, 800A, 315x175x190)
EXIDE AGM EK800 (80Ah, 800A, 315x175x190)

Czy możecie mi doradzić który wybrać :?:

plecho1 - 27-10-2016, 08:05

Osobiście brał bym 80Ah z większym prądem rozruchowym co ma znaczenie podczas odpalania w zimie przy dużym mrozie po dłuższym postoju. Wyższego prądu rozruchowego nie trzeba się bać, ważne aby nie był mniejszy niż zaleca producent auta. Najczęściej wyższy prąd rozruchowy w akumulatorach o takiej samej pojemności wynika z postępu technologicznego.
kaarpiu - 03-01-2017, 09:56

Kupiłem akumulator CENTRA AGM CK700 (70Ah, 760A, 278x175x190) według wskazań producenta dedykowany do ASXa 1.8 DID, ale niestety okazało się, że nie da się do niego podpiąć klem (za mało miejsca we wgłębieniach) – na szczęście udało się go ponownie zwrócić do sklepu :D

Pojechałem więc do ASO w Kielcach, gdzie dowiedziałem się, że oryginalny mogą mi sprzedać za 800zł, albo polecają jak wcześniej pisałem, zamiennik rekomendowany do tego modelu przez Mitsubishi - EXIDA PREMIUM EA 954 (95Ah, 850A) za 530zł z 3-ltnią gwarancją. Stwierdziłem, że system AS&S i tak dezaktywuję zaraz po rozruchu więc nie będzie to miało większego znaczenia i nie mam czasu na dalsze poszukiwania i przymiarki. Kupiłem więc w ASO tego EXIDA (zamontowali mi go gratis) - pasuje idealnie tak jak oryginalny. Użytkuję go już ok. miesiąc i wszystko jest ok. Mogę więc polecić takie rozwiązanie do ASXa 1.8 DID :D

Bizi78 - 03-01-2017, 10:37

Warto go co pewien czas doładować prostownikiem aby dłużej posłużył 8) .
MiroG - 11-01-2017, 00:32

Niecałe 5 lat i akumulator zaczyna mi szwankować.
Trudno wyczuć jak dbał o niego poprzednik, ale obecnie nawet doładowywanie nie pomaga.
Zastanawiam się nad YUASA YBX 5335 95Ah 830A za 500,00 zł z dostawą.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym aku?
Mój ASX to 1.8 DID 150KM 4WD

Krzych1 - 11-01-2017, 18:57

MiroG napisał/a:
Zastanawiam się nad YUASA YBX 5335 95Ah 830A za 500,00 zł z dostawą.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym aku?


Mam go jakieś 2,5 roku. Jak dotąd działa bez zarzutu.

plecho1 - 11-01-2017, 20:17

Wiem, że to już nie te czasy :) ale i tak ciekawy temacik o akumulatorach http://zregeneruj-akumula...kumulatora.html
TommyWalker - 15-01-2017, 23:08

Ja już wymianę mam za sobą :D
Kupiłem akumulator EXIDE AGM EK700. Według producenta pasuje on do ASXa, tylko że to nie jest do końca prawda. Oryginalny akumulator jest o parę centymetrów wyższy i od góry jest płaski. Po zamontowania EXIDEa nie da się podłączyć klemy +. Klema ta jest podłączona 3 grubymi i sztywnymi kablami i przy niższym akumulatorze jest ona zbyt wysoko (poluzowałem opaski kablowe, ale to nie wiele pomogło). Dodatkowo na klemie tej zamontowany jest jeszcze bezpiecznik tak że nie wchodzi do EXIDEa, który zaciski ma we wgłębieniu górnej pokrywy. Ponieważ akumulator już ledwo dychał, a zbliżały się mrozy założyłem tego EXIDEa. Od spodu podłożyłem grubą piankę, tak żeby zaciski były na tej wysokości co w oryginalnym, a także podpiłowałem górną pokrywę akumulatora (trzeba to zrobić delikatnie żeby go nie rozszczelnić - trzeba wyciąć kawałeczek rogu w rejonie charakterystycznego otworu i nacięcia). Najważniejsze że się udało i pomimo 25 stopniowych mrozów autko odpalało bez problemu :D
Przed założeniem warto go porządnie naładować. Po podłączeniu do automatycznej ładowarki akumulator ładował się całą noc, czyli tyle ile rozładowany akumulator :oops: Zabieg ten polecam szczególnie tym którzy po wymianie nie wybierają się w dłuższą podróż. Na krótkich odcinkach akumulator nie naładuje się porządnie, a to nie jest dla niego zdrowe.

Uwex - 16-01-2017, 10:57

TommyWalker- pozbawiłeś się gwarancji - oby nie była potrzebna.
TommyWalker - 16-01-2017, 14:18

Uwex napisał/a:
pozbawiłeś się gwarancji - oby nie była potrzebna.


Próbowałeś kiedyś zareklamować akumulator? Szczególnie wtedy kiedy nie był instalowany przez sprzedawcę...

MiroG - 30-01-2017, 00:20

Mój wybór padł na BOSCH S4 95 AH 830 A.
Wszedł bez problemu.
Dziś zamontowałem go, tak więc trudno jeszcze o jakieś opinie.
Kręci ;)
Oczywiście przed zamontowaniem doładowałem go do 100% :)
Koszt to 440,00 zł

nas_escobar - 06-02-2017, 18:59

Witam wszystkich na forum:)
Mój akumulator praktycznie nie nadaje się już do niczego i przyszła pora na wymianę. W serwisie krzyczą ode mnie 950zł za oryginalny, więc muszę poszukać czegoś innego. Widzę że dużo osób instaluje aku bez systemu start stop i też o tym myślę tylko czy to na pewno dobre rozwiązanie? Generalnie chciałbym zrezygnować z as&g i kolejne pytanie czy można wyłączyć to na stałe czy tylko jest opcja wyłączenia przyciskiem po każdym uruchomieniu auta. W sklepie polecono mi akumulator topla 95ah za 430zł. Ktoś coś doradzi bo to pilna sprawa

szczypior77 - 31-10-2017, 11:41

No to i u mnie czas na wymianę aku:
z tego co widzę rekomendujecie poniższe (pasują gabarytowo i podłączeniem?):
Bosh S4 95 AH83A
Exide Premium EA954

Miał ktoś doświadczenia z innymi (np: Yuasa YBX 5335 12V 95Ah 830A)?

ADYN - 31-10-2017, 12:34

Ja np mam bardzo dobre doświadczenie z akumulatorem marki TAB
Modelu nie podam, bo miałem go na Oplu ;)

W każdym razie doświadczenie jest takie, że problemów było zero a gdy w trasie zerwało mi pasek alternatora i straciłem ładowanie to postanowiłem kontunuować jazdę ku celowi, co by ewentualnie potem było mniej do holowania i udało się 150km bez ładowania przejechać tylko na samym akumulatorze (oczywiście wyłączając wszystko co się tylko mogło prąd brać (radio, nawiew itp) i jadąc tylko na światłach pozycyjnych a nie mijania (dzień był, jakby co ;) )

A cenowo był bardzo przystępny. W żony Suzuki też ostatnio wymieniałem i też poszedł TAB, a co...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group