[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zmiany biegów proponowane przez komputer
RalfPi - 19-05-2015, 16:03
mjsystem napisał/a: | RalfPi napisał/a: | dlatego pytałem skąd teza, że 1800 obr/min powoduje szybsze zużycia koła dwumasowego. | Jak masz bardzo mały moment obrotowy to takie obroty są absolutnym minimum przy prędkości stałej. Do przyspieszania z wyższego biegu za niskie. Koło leci na 100%.
. |
W dieslu? mały moment przy 1800obr/min? Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment (tylko na 5'tce słabiutko się zbiera przy tych obrotach, a tak to spokojnie na każdym biegu jest.. jakieś przyspieszenie bez męczenia silnika - oczywiście mowa o w miarę płaskim terenie.
pablo diablo - 19-05-2015, 21:46
mjsystem napisał/a: | Poniżej jest fajna animacja. Pokazuje, na jakiej zasadzie działa i dlaczego się psuje koło dwumasowe. |
gdzie ta animacja ?
mjsystem - 20-05-2015, 08:27
RalfPi napisał/a: | W dieslu? | Zależy od momentu. Jak masz dwumas, to nie czujesz. Ja zacząłem jeździć starymi autami dawno temu i wiem, co to szarpanie. Pewnie mam inne doświadczenie.
RalfPi napisał/a: | Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment | A potem narzekasz na gniazda itp....
pablo diablo napisał/a: | gdzie ta animacja ? | Przepraszam, nie dodała się. Już nadrabiam
https://www.youtube.com/watch?v=YnaXB8q3uzQ
RalfPi - 20-05-2015, 09:41
mjsystem napisał/a: |
RalfPi napisał/a: | Często tak jeżdżę w mojej benzynie i nigdy nie narzekam na moment | A potem narzekasz na gniazda itp.... |
Ojczulek w Pandzie jeździ pod górkę na 5'ce z prędkością 40-50 km/h (czego wielokrotnie byłem świadkiem) - przebieg około 175kkm, bez awarii silnika... Jakieś pytania ?
Krótko mówiąc dwumas jest dobijany przy szarpnięciach i przy jeździe na naprawdę niskich obrotach rzędu np. 1000 obr/min i długotrwałej jeździe tego typu + deptanie mocne przy tych obrotach lub jazda pod górkę
mjsystem - 20-05-2015, 12:08
RalfPi napisał/a: | Jakieś pytania | Tak. Sprawdzał luzy w silniku?
RalfPi - 20-05-2015, 14:37
mjsystem napisał/a: |
RalfPi napisał/a:
Jakieś pytania
Tak. Sprawdzał luzy w silniku? |
Nie.. z czynności serwisowych, to tylko olej dolewa
krzychu - 20-05-2015, 20:27
mjsystem napisał/a: |
Przy odpowiedniej technice jazdy koło masowe nigdy nie będzie zawodzić. Dlatego komputer wskazuje optymalny zakres obrotów, z jednej strony pozwalający na ekonomiczną jazdę, z drugiej na prawidłową eksploatację silnika. |
Nigdy? E nie popadajmy w skrajności. Po pierwsze komputer pokazuje to co podpowiadają ekolodzy (niskie spalanie) i księgowi (aby przeżyło tylko do końca gwarancji).
A dwumas na pewno też się psuje przez szarpaną jazdę jak szybki i wściekły.
Ale, ale czym niższe obroty tym większa amplituda to redukowania...
mjsystem - 21-05-2015, 15:04
krzychu napisał/a: | Ale, ale czym niższe obroty tym większa amplituda to redukowania... | O tym właśnie pisałem
lobuzek - 25-05-2015, 09:05
Panowie, takie zmiany biegów to dobre dla emerytów i taksówkarzy. Silnik pewnie to wytrzyma, ale na pewno boczne siły działające na tłoki przy jeździe 50 km/h na 5 biegu i przyspieszanie powodują jego zwiększone zużycie. Tak więc ekologia nie ma za wiele wspólnego z normalną techniką i przyjemną jazdą. Ja się nie trzymam tych wskazówek, przy normalnej jeździe biegi zmieniam przy 2500-3000 rpm i jeżdżąc w trasie nie mam najmniejszych problemów by osiągnąć zużycie paliwa poniżej 6 litrów. Ważna jest płynność i przewidywanie tego co dzieje się na drodze, a nie ufanie na ślepo jakiejś strzałce wsadzonej przez księgowego i ekologa, który nie ma pojęcia o jeździe autem.
RalfPi - 25-05-2015, 19:30
lobuzek napisał/a: | Tak więc ekologia nie ma za wiele wspólnego z normalną techniką i przyjemną jazdą. |
Trochę ma: lobuzek napisał/a: | Ważna jest płynność i przewidywanie tego co dzieje się na drodze, |
lobuzek napisał/a: | a nie ufanie na ślepo jakiejś strzałce wsadzonej przez księgowego i ekologa, który nie ma pojęcia o jeździe autem. |
Ale w skrzyniach automatycznych, ktoś też te strzałki zaimplementował - jakoś te skrzynie z silnikami robię po 200-400kkm i jakoś dają radę.
Myślę, że te strzałki, to jest pewna podpowiedź przy jeździe ze stałym (niedużym) obciążeniem, a przy przyspieszaniu powinno stosować się redukcję.
Arczi89 - 25-05-2015, 20:52
Jak dla mnie przyrównywanie silników V do montowanych w naszych autach mija się z celem. Te silniki są stworzone by nie przekraczać 3000 obr. Skrzynia też jest zaprojektowana i wyliczona na dużo większe moce.
RalfPi - 25-05-2015, 21:15
Arczi89 napisał/a: | Jak dla mnie przyrównywanie silników V do montowanych w naszych autach mija się z celem.. | Nie rozumiem - w podanym przez mnie BMW 328i jest rzędowa czwórka.
Myślę, że w wielu nowoczesnych benzynach i dieslach automaty utrzymuję te 1500-1900 rpm'ów.
lobuzek - 26-05-2015, 12:37
Myślę, że te strzałki, to jest pewna podpowiedź przy jeździe ze stałym (niedużym) obciążeniem, a przy przyspieszaniu powinno stosować się redukcję.[/quote]
No właśnie racja. Jazda ze stałym obciążeniem jeszcze ujdzie, ale piłowanie na 5 biegu z prędkością 50 km/h pod górkę, bo tak każe strzałka to prosta droga do umordowania silnika.
inzmbl - 28-05-2015, 22:19
Tak jak pisałem - po prostej 1500-1800 z jazdą "docelową" np na trasie. Do wyprzedzania tutaj nie redukuję bo od 2k turbina daje kopa i wystarczy lekko dodać gazu żeby 300 niutków pociągnęło
Co innego nawet pod delikatną górę - zawsze zrzucam bieg i wpada na 2k lub wyżej.
Fajna debata się rozwinęła hehe
A jeśli chodzi o dwumas i szarpanie - najmniejsze jest przy 2500 obr bo zmiana trwa ok sekundy i w tym czasie spadają one prawie idealnie w niższy zakres kolejnego biegu.
Przy zmianach na zimnym, czyli 2000, trzeba sobie delikatnie pomóc gazem aby uniknąć szarpnięć.
sedpatrick - 05-07-2015, 10:29 Temat postu: Czy można tę funkcję/opcję włączyć? Czy da się włączyć opcję sugerowania zmiany biegów poprzez aktualizację softu w Miśku?
Mam wersję z Listopada 2009 i nie mam niestety proponowania zmiany biegów przez komputer
Orientuje się ktoś może?
Z góry dzięki!
|
|
|