To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Klucze do majsterkowania przy Misiu

josie - 21-02-2007, 01:14

A ja używam w większości starych polskich nasadek :roll: Takich co już się na nich nalot rdzy pojawił - i powiem że nie ma na nie mocnych. Do tego też stary polski komplet kluczy oczkowych giętych. Z płaskich to zbieranina jakiś bezfirmówek ale radzą sobie nieźle.
Grzechtkę tylko muszę kupić jakąś lepszą bo dzisiaj popsułem kolejną za 12 czy 20zł :lol:

Bartek napisał/a:
Lux profi nie powiem złego slowa


Też się zgadzam - robią dobre rzeczy. Ja używałem akurat kompletu wierteł do stali - drogi był dosyć ale nie do zakatowania.

Bartek - 21-02-2007, 08:05

Krzyzak napisał/a:
(no chyba, ze ktos to wczesniej dorypal niewiarygodna sila)


Dokładnie do ODkręcania półosi. W Sigmie Nachbara poddałem się - dowalenie wcześniej + jeżdżenie bez kołpaków prezz kilka lat zrobiły z półosi i piasty jedną całość. Nakrętkę po złamaniu przedłużacza odkręcilem udarem, ale rozłączenie przegubu od piasty było niemożliwe.

Wracając do tematu:
Do Misia z 4g1x i 4g9x proponuję zestaw:
- Grzechotka 1/4"
- Grzechotka 1/2"
- Nasadki 1/4": 7 (jak jest gaz), 8, 10, 12
- Nasadki 1/2": 12, 12 długie, 14, 14 długie, 17, 19, 21, 32
- przedłużacze długi i krótki 1/2" i 1/4"
- klucze płaskooczkowe: 10, 12, 14, 17, 19, 22 (lub klucz do sondy lambda)

Kupując osobno porządne narzędzia wyjdzie sporo - grzechotki po ok. 80 zł, nasadki, klucze i przedłużki średnio po kilkanaście, ale nie kupisz zbędnego żelaztwa ;) i prędzej Ci się znudzą niż popsują ;)

W rozrządzie 4g9x są potrzebne:
10, 12, 14, 17, 21

Anonymous - 21-02-2007, 08:28

Bartek napisał/a:
Kupując osobno porządne narzędzia wyjdzie sporo - grzechotki po ok. 80 zł, nasadki, klucze i przedłużki średnio po kilkanaście, ale nie kupisz zbędnego żelaztwa ;) i prędzej Ci się znudzą niż popsują ;)
Moja nowo zakupiona grzechotka to półcalówka, 72-zębowa, z blokadą (kulka) nasadki. Do tego przedłużka 25 cm (dziś udaję się na polowanie celem znalezienia dłuuuuugiej przedłużki) i nasadki: 12 ,13 ,14, 17, 19, 21. Ceny jak sam podałeś. Ciekawostka - przeglądając grzechotki znalazłem też naprawdę solidnego Topexa za 60 PLN. Stanley kosztował ok. 70 PLN. :roll:
Bartek napisał/a:
W rozrządzie 4g9x są potrzebne:
10, 12, 14, 17, 21
Nie ukrywam, że to głównie z myślą o rozrządzie 4g92 dokonuję zakupów. Zresztą, jak pamiętasz, już kiedyś robiłem jedno podejście do zakupów sprzętowych, ale wyskoczył remont Żabozielonego i trzeba było na co innego przeznaczyć środki. A wracając do tematu nasadek - do czego ma służyć nasadka 32?
Bartek - 21-02-2007, 09:17

32 = Półosie. Jest na nie również insza metoda. Kupujesz najtańszą nasadkę 32 i pokrętło 1" w sklepie z częściami do tirów (z Papą tak zrobiliśmy przy problemach z jego półosiami)

Co do przedłużek - jak nie używasz udaru - daruj sobie dłuuuugą przedłużkę - kup jeszcze jedną 25 cm i jedną 12 - możesz je w zależności od potrzeb łączyć

PS. Stanley niesamowicie jedzie na marce za naprawdę coraz mniej warte narzędzia

Krzyzak - 21-02-2007, 09:26

Grzesiu - nasadka 13mm??? a do czego?
natomiast 32 - to jak Bartek napisal + jeszcze tylna piasta w Colcie - zaleznie od konstrukcji tylnej piasty (u mnie w Colcie jest na 32 mm i dowala sie jak polosie, ale w Galu juz nie pamietam - chyba 24 i tylko 20/10 Nm)

faktem jest, ze 36 mm to rzadkosc - jak pisalem tylko w skrzynce biegow takie duze potrzebne byly, ale sobie z Josie poradzilim inaczej :)

Bartek - 21-02-2007, 09:47

Fakt, w żabozielonym jeszcze 24 do tylnej piasty by się przydało, ale mam nadzieję, że nie prędko

Jak masz paragon/fakturę, to oddaj 13 - ie użyjesz jej w Misiu

Anonymous - 21-02-2007, 09:48

Krzyzak napisał/a:
Grzesiu - nasadka 13mm??? a do czego?
Np. mocowanie alternatora. :)
Krzyzak napisał/a:
natomiast 32 - to jak Bartek napisal + jeszcze tylna piasta w Colcie - zaleznie od konstrukcji tylnej piasty (u mnie w Colcie jest na 32 mm i dowala sie jak polosie, ale w Galu juz nie pamietam - chyba 24 i tylko 20/10 Nm)
No to już mam jasność. Byłem przekonany, że piasta w Colcie ma średnicę 36 mm. Na pewno nie jest to ani 24, ani 26 ani 27, bo takie nasadki już wcześniej miałem, a są za małe.
Bartek napisał/a:
Co do przedłużek - jak nie używasz udaru - daruj sobie dłuuuugą przedłużkę - kup jeszcze jedną 25 cm i jedną 12 - możesz je w zależności od potrzeb łączyć
Też o tym myślałem, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że jakoś nie mogłem znaleźć długich przedłużek. Myśląc o przedłużce mam przede wszystkim na myśli kręcenie silnikiem i blokowanie rozrządu. Udaru nie używam i raczej nieprędko będę. Zakupię być może jeszcze dziś klucz dynamometryczny. Przeglądałem Allegro i Leroya - za ok. 100 PLN mogę nabyć taki, który powinien wystarczyć do moich skromnych potrzeb.
Bartek napisał/a:
PS. Stanley niesamowicie jedzie na marce za naprawdę coraz mniej warte narzędzia.
Też odnoszę takie wrażenie. Kiedyś to był synonim jakości, a dziś kosztuje niewiele więcej niż topowy Topex, a jakość wykonania zdaje się być od owego Topexa gorsza. Nasadki i grzechotka Stanleya zrobiła na mnie naprawdę marne wrażenie. :roll:
Bartek - 21-02-2007, 09:51

Cytat:
Np. mocowanie alternatora. :)


fakt - zapomniałem ;) .

Ogólnie 13 spotkasz tylko dzięki mecha.....nikom grzebiącym wcześniej w aucie ;)

Anonymous - 21-02-2007, 09:53

Bartek napisał/a:
Fakt, w żabozielonym jeszcze 24 do tylnej piasty by się przydało, ale mam nadzieję, że nie prędko
Oj chyba więcej niż 24. 24 mam i jest za mała.

Bartek napisał/a:
Jak masz paragon/fakturę, to oddaj 13 - ie użyjesz jej w Misiu
Mocowanie alternatora. :) Poza tym przyda się przy innych pracach domowych, nie tylko przy Misiu. Od przybytku głowa nie boli, a koszt nieduży.
Krzyzak - 21-02-2007, 10:01

Fakt - 13,15 sa popularne przez auta zza Odry :)
ale ten fakt zalatwilem kluczem oczkowym odgietym, ktory z jednej strony ma 12 mm i swietnie nadaje sie do regulacji zaworow a z drugiej wlasnie... 13mm - w jednej cenie mam 2 klucze :)

Anonymous - 21-02-2007, 10:03

Krzyzak napisał/a:
ale ten fakt zalatwilem kluczem oczkowym odgietym, ktory z jednej strony ma 12 mm i swietnie nadaje sie do regulacji zaworow a z drugiej wlasnie... 13mm - w jednej cenie mam 2 klucze :)
Taki klucz też nabyłem. :biggrin:
Matejko - 21-02-2007, 11:21

Krzyzak napisał/a:
Fakt - 13,15 sa popularne przez auta zza Odry


klucz 15 sie przyda do odkrecenia siodla od zacisku hamulcowego z przodu, mam tak w carismie, a chyba hamulce sa takie same

Bartek - 21-02-2007, 11:31

Lancer, Galant, Sigma - 17 ;) , 15 może przez holenderskie łapki ;)
Matejko - 21-02-2007, 11:38

Bartek napisał/a:
15 może przez holenderskie łapki ;)



kto wie, pomyslalem kfilke :doubt: - to przy tarczach 4*100 i hamulcach lucasa - czyli nowszy model colta :)

Krzyzak - 21-02-2007, 12:44

C52 ma jedna srubke przy zacisku na 12 mm a jarzmo juz nie pamietam - 14 lub 17.
A ze w Cari uzyli to zaskoczka...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group