To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - cykanie silnika GDI

Father - 09-07-2015, 18:43

po weekendzie podjade do jakiegos lepszego warszatu i poprosze o taki zabieg jak to mowia raz kozie smierc, wkoncu przejscie z pol syntetyku na pelen syntetyk powinno dac dobre efekty
plecho1 - 09-07-2015, 18:50

Jeśli popychacze uszkodzone to wymiana oleju oczywiście nie pomoże więc za bardzo się nie nastawiaj na pozytywne efekty.
Father - 09-07-2015, 19:00

olej i tak musze wymienic, a popychacze az tak glosno nie chodza wiec moze to zda egzamin:) cykanie slysze tylko jak otworze okno, jade kolo jakiejs sciany badz w tunelu i wylacze radio + otworze okna to wtedy slychac :) lub jak otworze maske i stoje przed autem.

moze panikuje ale ja jestem uczulony na jakiekolwiek dzwieki inne niz ryk silnika przy czerwonej kresce obrotomierza :D

plecho1 - 09-07-2015, 20:38

A ten dźwięk słychać cały czas czy popychacze czasem milkną?
JacekeR - 09-07-2015, 21:41

Klasyczny objaw braku wymiany oleju, olej dobrej klasy i cykanie zniknie.
Father - 09-07-2015, 22:15

plecho1 napisał/a:
A ten dźwięk słychać cały czas czy popychacze czasem milkną?


caly czas, a jak postoi pare godzin to takie mocne cykanie jest przez 2 sekundy i potem juz cicho caly czas cyk cyk cyk cyk xD

zico81 - 10-07-2015, 11:44

u mnie na zimnym chodzi cichutko, dopiero jak sie nagrzeje klepie jak diesel :D
plecho1 - 10-07-2015, 12:02

zico81, Ciekawe jakie jest u Ciebie ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku, może tu jest problem. A u Ciebie Father, to najprawdopodobniej większość popychaczy masz podjechanych a kilka lub nawet tylko jeden albo uszkodzony albo bardzo zabrudzony.
Father - 10-07-2015, 12:31

Myslisz ze plukanka i zmiana na pelen syntetyk z sredniej polki pomoze? Na fb pisali zeby jakies ustrojstwo ceramiczne? Wlac i tez pomoze
plecho1 - 10-07-2015, 13:52

Niektórzy na tym forum twierdzili, że Ceramizer uciszył to klepanie ale kosztuje około 60 zł więc dolewać go do każdej wymiany wychodzi trochę drogo. A czy podane tu rady pomogą czy nie zależy od konkretnego przypadku którego osobiście nie znamy. Jeśli chcesz możesz spróbować od tych najtańszych bo najdroższa jest wymiana popychaczy, jedna sztuka to około 40 zł a jest ich 16 i jeszcze dochodzi robocizna pewnie minimum 200zł.
Father - 10-07-2015, 14:21

Wiec zrobie tak ze wymienie olej na jakis markowy polsyntetyk i dodam ceramizer wyjdzie jak za pelen syntetyk a nie bede ryzykowal wyplukania uszczelki lub innych szkod;)
romek atomek - 10-07-2015, 15:23

Father napisał/a:
Wiec zrobie tak ze wymienie olej na jakis markowy polsyntetyk i dodam ceramizer wyjdzie jak za pelen syntetyk a nie bede ryzykowal wyplukania uszczelki lub innych szkod;)
mi nic nie pomógł ceramizer - lałem 2 x - zresztą popatrz .. na budowę kompensatora

i powiedz gdzie tu ma pomóc cearamizer .. tak się zastanów . na dole ma pełno syfu - kanaliki przytkane .. pracuje pewnie w 1/3 prawidłowego ugięcia bo dalej nie daje rady bo ma tłoczek zblokowany syfem ..ceramizer może wejść między porysowane gładzie tłoczka i je tam delikatnie wygładzi - jak coś wygładzasz pojawią się większe luzy .. bo stara mądrość mówi ze łatwiej jest coś pocienkować, niźli później pogrubasić .. też tak robiłem - wiem co czujesz .. ale jak już masz luźną stówkę - włóż ją do świnki, a jak w śwince będzie już trokszę - silnik do wanny ultradźwiękowej, .. mi tak świnka nie puchnie - bo jeszcze walczę z silnikiem / wtryskami / pompą .. ale jak się to wszystko unormuję - tak zrobię .. wanny i chemię mają Ci od planowania głowic - pewnie do nich się udam po remoncik - bo jak piszą, każde otwarcie silnika wymaga lekkiego liźnięcia szlifem .. później będę wymieniał olej co 10tys km i wtedy engine flush ma sens .. też czytałem na forach w Australii o stosowaniu oleju do Diesla - bo przecież to ta karbonizacja diesli dotyczy - a GDI to taki Diesel na bęzynę .. z 2 masą . dużym ciśnieniem na wtryskach .. dużo by pisac o tym silniku.

Co jeszcze "mądrze zrobiłem" - lałem dodatki do paliwa zaraz po kupnie by oczyścić wtryski - dodatki weszły w reakcje z moją rdzą w baku + rozpuściły to co zatrzymał filtr w baku - no jak to się ruszyło na pompę wysokiego ciśnienia to ją wykończyłem już do samego końca + zabiłem wszystkie filterki na pompie regulatorze i wtryskach a z listwy wtrsykowej mechanik wylał zupę.. takie to płyny fajne - i one są na prawdę fajne i służą do pielęgnacji a nie do usuwania czy naprawiania / czyszczenia złogów .. gUpi jestem i tyle - proszę Cie więc choć TY nie bądź.. ;) bierz wszytko na logikę, i jeżeli będziesz miał w niej dziurę - drąż temat ale nie odpuszczaj .. poznaj ew skutki zanim podejmiesz ryzyko i skalkuluj czy na to ryzyko jesteś gotowy .. bo to koszty

kolega plecho1 mądrze prawi o ciśnieniu oleju - bo pompa też lubi siadać, ale znów od ciśnienia oleju wydaje mi się podkreślam wydaje .. mamy kontrolkę.. nie wiem czy się zgodzicie ..

apg2312 - 10-07-2015, 15:50

plecho1 napisał/a:
Niektórzy na tym forum twierdzili, że Ceramizer uciszył to klepanie ale kosztuje około 60 zł więc dolewać go do każdej wymiany wychodzi trochę drogo.

Ceramizer ? Wątpię. Już pomijając całkiem, że leje się go tak samo jak Cera Tec od Liqui Moly raz na 50 000 km :)
Jeśli cokolwiek w tym wypadku stosować, to podawany już raz przeze mnie wyciszacz popychaczy :
http://liquimoly.pl/produ...czy-8345-detail

Father napisał/a:
Wiec zrobie tak ze wymienie olej na jakis markowy polsyntetyk i dodam ceramizer wyjdzie jak za pelen syntetyk a nie bede ryzykowal wyplukania uszczelki lub innych szkod;)

może w końcu przyjmiesz do wiadomości, że silnik nie składa się tylko z zaworów i popychaczy ? Szkodę to zrobisz silnikowi, jak będziesz dalej lał byle szajs.
Zrób płukankę Engine Flush
http://liquimoly.pl/produ...ush-2640-detail
Wlej porządny olej
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
i zobacz, co się będzie działo. Jak będzie potrzeba, to zastosuj wyciszacz popychaczy - i nie kombinuj więcej jak koń pod górkę ;)

benton66 - 10-07-2015, 18:06

Od siebie mogę z czystym sumieniem polecić dedykowany do GDI Motorex 10W30 i utrzymywać poziom oleju pod górną kreską na bagnecie. Jeśli popychacze nie są uszkodzone, ten olej wyciszy je i poprawi kulturę pracy silnika
zico81 - 13-07-2015, 16:00

plecho1 napisał/a:
zico81, Ciekawe jakie jest u Ciebie ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku, może tu jest problem.


Myslę że jest ok z resztą jak cały silnik :) na przeglądzie gość był w szoku że tak trzyma parametry jak nowy silnik. Ja mam zalany full syntetyk. Z tym klepaniem to trochę przesadziłem, to jest takie cykanie poprostu. Ten typ takj ma hehehe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group