To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI 125KM 98'] Kilka problemów z silnikiem

karolkx - 25-07-2015, 15:33

Dziś pojeździłem trochę z kompem i zrobiłem nowe logi:
Zimny - Luz: https://dysk.rdpx.eu/f/67bb8f73ad/?raw=1
Rozgrzany - Jazda #1: https://dysk.rdpx.eu/f/efb0f65559/?raw=1
Rozgrzany - Jazda #2: https://dysk.rdpx.eu/f/c98b936ed8/?raw=1
Rozgrzany - Luz: https://dysk.rdpx.eu/f/f74fd4ba18/?raw=1

Na pierwszym logu widać nierówną pracę po odpaleniu, a na ostatnim skakanie obrotów. Wydaje mi się, że problem tkwi w powietrzu albo sonda albo przepływka, mam nadzieje, że logi pomogą znaleźć problem. Odnośnie metalicznego dźwięku, była to osłona od kolektora, która dzwoniła, mam też dziurę za katalizatorem, pozostał zatem problem z motorem.

aren195612 - 25-07-2015, 21:55

karolkx,

Niewiele z tych logów da sie wyczytać. Brakuje przede wszystkim ciśnienia na pompie WC.
Ustaw evoscana w/g wskazówek jakie swego czasu zawarłem na 13 stronie tego watku:evoscan

Poniżej krótka analiza tego co jest na podstawie loga "rozgrzany_luz"

Tutaj na wykresie obroty i AFR:


Tutaj obroty i sonda przód. Tylniej nie masz.


Sondy bym się nie czepiał. Pracuje dobrze, to że przez pierwsze 240 sekund po odpaleniu nie pracuje- jest normalne dla GDI.
Poczytaj o trybach pracy na mieszance uwarstwionej i stechiometrycznej, albo tak potocznie, na normalnej i ubogiej w GDI. Będzie wszystko jasne.

Obroty na ubogiej-tam gdzie wartość sondy wynosi "0" volt
szarpią +- 200. AFR też skacze od 14.7 do ponad 32.
Tak to wyglada z tymi obrotami na osobnym zrzucie:


Zrób loga z ciśnieniem na WC będzie wszystko jasne.

Pozdrawiam

karolkx - 26-07-2015, 00:19

Ciśnienie pompy paliwa jest pod pozycja: Fuel pomp, trzeba zjechać na sam dół.
aren195612 - 26-07-2015, 05:39

Zmieniłeś formułę wprowadzając specyficzną nazwę dla parametru ciśnienia na WC, i nie tylko.
Mało kto poza tobą ten fuel_pump odczyta, pozostaje tylko excel, i do tego trzeba się jeszcze trochę pobawić.
Swego czasu wprowadziliśmy pewną standaryzację wprowadzając gotowy config /plik Data/ do evoscana właśnie po to aby takich problemów uniknąć.
Wracając do tego cisnienia, w excelu wygląda to tak /jest to niewielki odcinek loga/:



Trochę niepraktyczne, ale poanalizujmy:
jak widać ciśnienie wacha się od 4,2.. do 5.3 i więcej Mpa w czasie pracy na mieszance uwarstwionej.
W tym trybie pracy /wtedy gdy odczyt z sondy wynosi "0" volt/ obroty w GDI są niższe. W/g manuala 650 rpm. Twoja pompa WC przy tych obrotach jest niewydolna.
Przy 4,2 Mpa jest za mało paliwa, ECU robi to co ma robić, czyli usiłuje niedopuścić do zgaśnięcia silnika /obroty lecą w dół/ to je, te obroty podnosi. Silnik na moment przechodzi w tryb "open loop" co widać na wykresie z AFR-map. Ciśnienie rośnie robi się z kolei za wysokie, ECU obniża obroty i tak dalej..............

W czasie pracy na mieszance stechiometrycznej,/wtedy gdy pracuje sonda/, obroty w GDI są wyższe. W/g manuala 750 rpm . Siłą rzeczy problemy z ciśnieniem są mniejsze.

Czyli jak dla mnie na pierwszy ogień pompa WC do reanimacji, gotowej recepty nie dostaniesz. Ale co zrobić znajdziesz na forum, gotowe linki masz i w tym wątku.

Pozdrawiam

karolkx - 26-07-2015, 16:31

Sorry za tą pompę, u mnie otwiera się normalnie, na wykresie można oglądać. A czy mogą być to świece, na mieszance uwarstwionej jest dużo powietrza, a mało benzyny, jeżeli dobrze rozumiem, zatem ciężej o zapłon, czy nie tędy droga?

Check się nie zapala, błędu żadnego nie zgłasza, jak dodaje gazu to idzie dosyć dobrze, nie odczuwam, żeby była słaba, zauważył, jak było ciemniej, że przygasają lekko światła przy zmianie biegów, ale to pewnie nie ma wpływu na silnik. Problem tylko z wolnymi obrotami.

PS. Znalazłem taki filmik na YT: https://www.youtube.com/watch?v=EY18nOmasIo, u mnie wygląda to podobnie, o co chodzi z tym ala zaworkiem na pompie WC?

GrzesiekP - 26-07-2015, 21:16

Witam jak pisał "robertdg" na wstępie zająć należałoby się kolektorem ssącym tzn. wykręcić, wyczyścić. Następnie oczywiście taka sama operacja z przepustnicą .oraz wymiana dwóch małych filterków pompy WC
icet14 - 28-07-2015, 18:55

mam pytanie co do czyszczenia tego regluatora ciśnienia które zostało podane w tym temacie http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=45213.

Czy jest to bezpieczne robić to jakby to nazwać w warunkach domowych? Pewna osoba odradzała mi tego ze względu no to że podczas czyszczenia i polerowania regulatora może zawieruszyć się na nim jakiś paproszek lub coś innego lub może wpaść coś do otworu po nim i przez to mogą zostać uszkodzone np. wtryski? Co o tym sądzicie?
Pytam ponieważ na dniach będę miał filterki do pompy i chciałem przy okazji dostępu i tam zajrzeć.

Dodam że zaworkiem pokręciłem i ustawiłem na 2.8-2.9 na luzie i 3.1-.3.15 na 2000 i właściwie nic się nie zmieniło.

Mam prośbę o podanie jak jest, linka do tematu jak dostać się do filtra paliwa, który z tego co wiem znajduje się w tym roczniku 1999 pod bezpiecznikami i jakimś innym filtrem i jak można zabrać się za kolektory lub coś związane z w/w i co ewentualnie można jeszcze przeczyścić dla pewności?
__________________________________________________________________
jeżeli sądzicie że czyszczenie regulatora jest bezpieczne to jaką pastą należy go wypolerować?

GrzesiekP - 29-07-2015, 10:04

Filtr paliwa oczywiście znajduje sie pod skrzynką z bezpiecznikami, trzeba odkręcić śruby mocujące tą skrzynkę i tam jest jakiś dostęp do tego trzeba jeszcze zdjąć lewe koło tam jest otwór za kołem przez który jest również dostęp do filtra. Z kolektorem ssącym jest większy problem ponieważ do niego dostęp oczywiście jest z góry ale i z dołu wiec trzeba mieć autko na podnośniku, oczywiście przy tej czynności należałoby wyczyścić zawór egr.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group