To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer 1.6 2006

Hugo - 12-08-2015, 11:11

STax, za słaby silnik do auta, proste. 2,0 w tych warunkach spaliłby tyle samo lub mniej.
STax - 12-08-2015, 11:39

Całkiem możliwe, bo bardzo podobny wynik osiągam BMW 2,5 litra, tylko tam skrzynia długa jak w dieslu jest ;)
Zobaczymy, może po wymianie oleju i zapłonu coś się poprawi.

MManiak - 12-08-2015, 12:03

Panowie, a jak jest z wytrzymałością 4g18 i 4g92? To te same silniki (wał, blok, dolot), tylko pod inną nazwą? Słyszałem, że po niewielkim dmuchnięciu w dolot, 4g92 się poddaje. Pierwszy pęka blok, później w parze idą panewy i korbowody. Z drugiej strony widziałem gdzieś do sprzedania lancera z 92 na pokładzie i kompresorem. O mam link: http://www.adrenalinemoto...kompresor-230hp

Ogłoszenie jest stare, ale pokazuje, że było coś takiego. Tylko nie ma zdjęcia silnika. :biggrin: Wierzyć, czy nie? :wink:

krzychu - 12-08-2015, 12:10

Hugo - 4G63 po mieście wciąga 10-11 litrów lewa dziurka nawet przy mojej lekkiej nodze i trzymając się przepisów. Oczywiście wiele zależy od pory (czy sygnalizatory pracują czy migają, ilości korków itd.)

Ale za to 4G63 przy 120km/h pali 7,5l, a przy ~150km/h pali uwaga 8,5 litrów co mnie bardzo pozytywnie zaskakuje.... Bo 1,6 potrafi wtedy palić pod 10....

Ogólnie te 1.6 i 2.0 z Lancera nie są jakoś oszczędne... W porównaniu z MIVEC-ami z nowego Lancera to jest spokojnie -1l.

STax - 12-08-2015, 12:44

MManiak napisał/a:
Panowie, a jak jest z wytrzymałością 4g18 i 4g92? To te same silniki (wał, blok, dolot), tylko pod inną nazwą?

Zupełnie inne silniki, nawet pojemność inna 4g18 1584ccm, 4g92 1597ccm.
4g18: https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Orion_engine#4G18
4g92: https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine#4G92

Hornet - 12-08-2015, 16:51

STax napisał/a:
Pierwszy wynik spalania lancera nie napawa optymizmem. Wyszło 9,11l/100km. 100% miasto, z tego 70-80% czasu z klimą. Tryb jazdy zróżnicowany, na pewno nie oszczędny. Mimo wszystko w stosunku do osiągów zdecydowanie za dużo moim zdaniem, zwłaszcza, że klima go mocno zamula.


Zupełnie normalny wynik jak na moje. W wakacje udaje mi się zejść do 8,4.

krzychu napisał/a:
Ale za to 4G63 przy 120km/h pali 7,5l, a przy ~150km/h pali uwaga 8,5 litrów co mnie bardzo pozytywnie zaskakuje.... Bo 1,6 potrafi wtedy palić pod 10....

Bez przesady. Mój akurat pali mniej więcej tyle ile podałeś dla 4G63, i to z rodziną na pokładzie. Może to kwestia stylu jazdy, ale 10 litrów to spalam tylko zimą.
Natomiast rekord to mam do kaszubskich serpentynach - 5,6 :D

STax - 17-08-2015, 12:43

Dzisiaj odstawiam lancera na pełny serwis - olej, filtry, klima, zawieszenie itd no i do tego przegląd. Zobaczymy jak się będzie potem sprawował ;)
MManiak - 17-08-2015, 14:00

O! To trochę kaski włożysz w niego. Autko będzie śmigało nie do poznania. :wink:
STax - 17-08-2015, 14:26

W ciągu ostatniego roku auto zrobiło może 5 tys km, jeśli nie mniej, warto więc je odświeżyć. Potem będę myślał o jakichś zmianach pod siebie. Na początek pewnie car audio jakieś lepsze zawita...
BTW, miał ktoś jakieś doświadczenie z montowaniem tweeterów w takim lancerze?

STax - 22-08-2015, 12:53

Na ten moment wymieniony został płyn hamulcowy, płyn chłodniczy oraz uzupełniony czynnik w klimatyzacji (+wymiana filtra i odgrzybianie).
Teraz wymiana oleju i pozostałych filtrów oraz zapłonu.
Polecacie jakieś konkretne świece i przewody zapłonowe do tego silnika?

MManiak - 22-08-2015, 12:57

STax napisał/a:
Polecacie jakieś konkretne świece i przewody zapłonowe do tego silnika?


NGK stosuję od lat. https://www.google.pl/sea...5lbZ98zVlGpM%3A Kiedyś miałem jakieś platynowe Bosche, ale po wymianie na te zwykłe NGK silnik dostał kopa. Co do kabli to się nie wypowiadam, bo mam cały czas oryginalne. Może ktoś podpowie, czy wymiana ich coś potrafi zmienić, czy tylko dla wyglądu, oraz bezpieczeństwa się to robi?

STax - 22-08-2015, 13:11

MManiak napisał/a:
Może ktoś podpowie, czy wymiana ich coś potrafi zmienić, czy tylko dla wyglądu, oraz bezpieczeństwa się to robi?

Może coś zmienić jak są już stare i mają przebicia, przez co iskra "ucieka". U mnie są nie zmieniane od nowości, więc profilaktycznie chcę je wymienić razem ze świecami.

Co do samych świec, to w punto zawsze NGK wkładałem, ale nieraz jest tak, że do jakiegoś silnika ktoś poleca jakieś inne z jakichś powodów :P

MManiak - 22-08-2015, 13:29

STax napisał/a:
U mnie są nie zmieniane od nowości
U mnie też. Już 15 lat...

Ja mam silnik 4g92 i na NGK hula aż miło. :)

STax - 25-08-2015, 17:18

W lancerze na razie niewielka zmiana - zawitało radio Sony CDX-GT40U.
W porównaniu do manty, która była tymczasowo, ale i Blaupunkta London MP35, który był dołożony w salonie, jakość dźwięku jest znacznie lepsza. Nawet z fabrycznych głośników udaje się wycisnąć znacznie więcej niż do tej pory.

Hugo - 25-08-2015, 17:38

To sony to świadomy wybór?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group