ASX Ogólne - Generalnie o ASX. Fajny czy świetny?
Seti_bs - 17-08-2015, 08:37
vavoom napisał/a: | "Przy jeździe autostradą na 6 biegu przy prędkości 130km/h silnik wyje kręcąc się ponad 3500 razy na minutę" - Seti_bs, na pewno wrzuciłeś szósty bieg? |
Musze uderzyc sie w piers i przyznac, ze popelnilem tu blad. Przy 130 km/h faktycznie obroty sa okolo 3000/min.
Poprawie ta niescislosc jak tylko dorwe sie do bloga.
Co do oporow na kierownicy to oczywiscie nie jest to opor wielki, ale i tak kierownica chodzi ciezko. Uwazam, ze wspomaganie powinno byc progresywne (stosowane juz pewnie w wiekszosci aut od wielu lat). Tzn. przy niskich predkosciach wspomaganie mocne, prz wzroscie predkosci wspomaganie powinno slabnac.
Nie wiem tez jak jest w przypadku wspomagania elektrycznego w ASXie. Nie jezdzilem, wiec nie mam porownania ani punktu odniesiena.
Ale czytajac Wasze komentarze to wynika, ze z elektrycznym znowu przesadzili w druga strone.
vavoom - 17-08-2015, 10:21
krzychu napisał/a: | Może być czasem różne wspomaganiem elektryczne (1,6) vs jeszcze hydrauliczne (1,8 DID)... | Krzychu jesteś pewien że 1.8 DID ma wspomaganie hydrauliczne?
krzychu - 17-08-2015, 10:39
vavoom - nie jestem. Ale widziałem już takie akcje w USA z Lancerem (tam podają takie rzeczy w danych technicznych).
vavoom - 17-08-2015, 11:42
krzychu napisał/a: | vavoom - nie jestem. Ale widziałem już takie akcje w USA z Lancerem | No właśnie, z tego co widzę u siebie, to jest elektryczne, natomiast kierownica chodzi zdecydowanie ciężej niż np. w nowej Vitarze.
Wedrowiec - 17-08-2015, 14:14
Cytat: | Uwazam, ze wspomaganie powinno byc progresywne | i takie jest.
Hubeeert - 18-08-2015, 09:18
Dołożę swoje "trzy grosze"
1. Nienormalnie szybko zużywają się przednie amortyzatory - 46 000 km najmniejszy przebieg, przy którym wymienialiśmy wylane.
2. Cieknące koło pasowe to plaga a część nie jest dostępna w zamienniku i jest upiornie droga w ASO - komplet koło + uszczelniacz 2400 + 600 wymiana. Na szczęście można je taniej kupić w ASO Puga/Citroena ale wciąż jest to 1700-1800 zł.
Uwaga - ASO wymieniają czasem sam uszczelniacz (zwłaszcza na gwarancji) - pomaga na max 10 000 km. I jest bez sensu.
3. Wersja benzynowa 1.6 może mieć problem z twardym pedałem sprzęgła - pomaga zdjęcie skrzyni i jeżeli masz szczęście to smarowanie wałka sprzęgłowego w innym przypadku wymiana kompletu sprzęgła a tu tanio nie jest.
4. W 1.8 DI-D oprócz problemu z kołem pasowym potrafiły się zapiekać pierścienie, blokować zawory EGR a regulacja zaworów przy 100000km to konieczność zakupu 4 szt uszczelniaczy wtrysków po 49 zł / szt...
5. DPF wymaga oleju niskopopiołowego i "wyprostowania rury wydechowej" co jakiś tydzień - jazda na krótkich dystansach znakomicie zmniejsza jego żywotność.
To tak z punktu widzenia warsztatu (nie ASO)
mattheos2 - 18-08-2015, 18:52
1.8 DID ma wspomaganie elektryczne. Uwaga - u mnie po 4,5 roku okazało się wadliwe. Ponoć nawalił moduł sterowania. Zostałem poinformowany, że nie można wymienić samego modułu, bo przestano go produkować (rocznik 2010). Aktualny pasuje tylko z całym silnikiem wspomagania. Koszt sięgnie 8000 zł. Skandal.
jan1994 - 18-08-2015, 20:56
@mattheos2 poszukaj na znanym portalu aukcyjnym. Bardzo dużo ASX-ów idzie do kasacji po większej stłuczce (naprawa przekracza wartość) i rozbierane są na części.
Hubeeert - 19-08-2015, 07:20
mattheos2 masz oznaczenie tego modułu? Jeżeli tak to na Allegro nie takie rzeczy można znaleźć i taniej niż w ASO
mattheos2 - 19-08-2015, 10:10
@Hubeeert @jan1994 Dzięki za sugestię. Niestety nie mogę go znaleźć, tzn. moduły mogę ale nie zgadzają się oznaczenia części. Szukam modułu o numerze 8633A052 (do 1.8 DID 4WD z końca 2010 r.). Będę szperał dalej, a w międzyczasie czekam na odpowiedź centrali w sprawie "gestu handlowego".
Bizi78 - 19-08-2015, 10:28
mattheos2 napisał/a: | Szukam modułu o numerze 8633A052 |
A te:
http://allegro.pl/listing...v2-uni-1-2-0807
mattheos2 - 19-08-2015, 10:42
@Bizi78 Dzięki! Nigdy bym się nie domyślił, że mam szukać czegoś do Toyoty Ale na zdjęciu jest to, o co chodzi.
Bizi78 - 19-08-2015, 10:53
mattheos2 napisał/a: | Nigdy bym się nie domyślił, że mam szukać czegoś do Toyoty |
Bo trzeba szukać po nr. OE części .
Czasem ludzie robią dziwne opisy .
Seti_bs - 20-08-2015, 18:35
Dziękuję za Wasze uwagi.
Część opisu po Waszych sugestiach poprawiłem, część uzupełniłem.
Może teraz powiedzcie mi jakie są Waszym zdaniem zalety tego auta. Bo jak narazie wpis stał się antyreklamą ASXa
Hubeeert - 20-08-2015, 23:43
Seti_bs pociesz się - tak jest we WSZYSTKICH markach obecnie...
|
|
|