To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - wypadanie zaplonu a swiece

Sadziprz77 - 13-09-2015, 20:07

Chłopie szybko wykręć te świece!!! u mnie wypadał zapłon jednak po przeanalizowaniu wykluczyłem świece gdyż przejechałem na nich dopiero 3000 km 42zł szt. Zanim zdążyłem dojść do tego co to, w jednej ze świec urwał się żarnik i wpadł do silnika :shock: 3700zł poszło się :oops:
heer75 - 13-09-2015, 20:30

Nie no:) swiece sa juz wykrecone:) I co u Ciebie bylo przyczyna wypadania zaplonu?
W@sio - 14-09-2015, 00:20

Zadam inne może prozaiczne pytanie - regulowałeś odstęp elektrod świec? Kupuje się 1,1mm ale w aso powiedzieli mi, że trzeba ustawiç 0,7 - 0.8mm
heer75 - 14-09-2015, 14:11

tym razem juz nie- bo na logike- skoro producent puszcza swiece z okreslona przerwa i taka tez jest zalecana do danego silnika to po co to zmieniac?

W denso mialem zmieniane, wlasnie z 1,1 najpierw na 0,6 (bo tak zalecil gazownik)- auto nie chodzilo za dobrze, potem na 0.8 wlasnie. I dzilo sie co sie dzialo.
W nowych- NGK przerwy nie ruszam.

Co do ASO- nie wierzylbym im zbytnio:) Myslisz, ze oni sie zaglebiaja w detale typu zmiana przerwy? Raczej nastawieni na " a wymien pan, juz nadszedl czas". Moglbym podac pare przykladow "profesjonalizmu" ASO Mitsu z Wroclawia oraz z Katowic.

[ Dodano: 14-09-2015, 15:41 ]
teoretycznie- czy za wypadajacy zaplon/cewki moga byc odpowiedzialne walniete przekazniki cewek? bo przeciez wg manuala cewki takowe posiadaja.
Powiedzial mi o tym jakis czas temu pewnien mechanik od toyot i hond z wroclawia.. twierdzil, ze miewal juz takie przypadki i wlasnie przekazniki byly uwalone a nie cewki.

elektryk - 14-09-2015, 15:52

heer75 napisał/a:
teoretycznie- czy za wypadajacy zaplon/cewki moga byc odpowiedzialne walniete przekazniki cewek? bo przeciez wg manuala cewki takowe posiadaja.
Co to są przekaźniki cewek? Chodzi o tranzystory sterujące cewkami? W przypadku outlandera takie są niejako wbudowane w cewki.
heer75 - 14-09-2015, 16:58

Wydaje mi sie, ze chodzilo mu o bezpieczniki (?)
Widze w manualu, ze sa bezpieczniki do cewek. 10A.

W@sio - 14-09-2015, 19:38

No cóż, u mnie zdaje egzamin 0.8 mm i nie ma najmniejszego problemu z wypadaniem zapłonu, no chyba, że jałowe obroty są mocno przelane gazem... cewki zmieniałem dwa razy na zamienniki i te drugie latają aż miło, nic się dzieje niepokojącego :-)
heer75 - 14-09-2015, 21:57

a jakie zamienniki kupowales? z tego co sie orientowalem najlepsze z zamiennikow to cewki marki ERA (ok 300zl sztuka).
Kiedys do Carismy kupilem Mobiletrona.. i fajka byla krotsza o jakies 5mm od oryginalu..

W@sio - 15-09-2015, 11:47

Dokładnie - ERA - Wyglądają identycznie jak oryginalne, fajki itp identyczne, do tego przewody NGK do EVO i śmiga turbiak aż miło
miron - 15-10-2015, 21:21

W@sio masz jakieś numery tych cewek, kabli.?
W@sio - 15-10-2015, 21:51

Cewki: ERA 880311A lub 880311B (na jednym pudełku było A, na drugim B)
Kable: NGK RC-EM1211 lub 44317

miron - 17-10-2015, 14:06

Dzięki W@sio. To A czy B ma znaczenie? Pamiętasz ile dawałeś za te cewki?
freelt - 28-10-2018, 12:03

Prawie od dwóch miesięcy mam podobny problem - wypadanie zapłonu tylko na LPG. Silnik 2,0 bez turbo.
Po wrzuceniu drugiego biegu i wciśnięciu pedału gazu w podłogę zaczyna szarpać i strzelać, słabnie. Wyskakuje check i błędy, raz był P300, dwa razy P303. Kasowałem aplikacją Torque ze smartfona. Teraz problem pojawia się czasami nawet na pierwszym biegu, czy na trzecim biegu. Mam instalację STAG Q-Next, listwa wtryskowa i reduktor AC założone 3 lata temu. Wcześniej auto chodziło bez problemu. Z biegiem czasu pojawiał się problem z lekkim zadławieniem na ułamek sekundy po wbiciu drugiego biegu, a teraz to jest już katastrofa. Na gazie nie da się tym jeździć, a na benzynie chodzi bardzo dobrze. Nic nie przerywa, błędy nie wyskakują. Gazownik, który zakładał instalację stwierdził, że to uszkodzone cewki, sprawdzał czy nie ma pęknięć na porcelankach świec - nic takiego nie ma. Powiedział, że muszą być oryginalne cewki bo te zamienniki mogą być krótsze. Od początku auto jeździło na cewkach Diamond, na świecach NGK IGR6A11. Kupiłem nowe cewki BREMI, długość fajek taka sama jak Diamondów. Założyłem dodatkowo nowe świece NGK IGR6A11 i nowe kable NGK. Bez zmian. Próbowałem kombinować i robić przekładki ze świecami bo mam już 3 komplety i w sumie dwa komplety cewek. Zmniejszyłem szczeliny na świecach do 0.8 na jednym komplecie. Żadnej poprawy. Dalej to samo. Spalanie gazu mam w zasadzie cały czas takie samo - około 12,8 - 13 l/100. Ktoś ma jakiś pomysł?

Bzyk_R1 - 28-10-2018, 12:11

freelt, jeżeli problem wypadania zapłonu masz tylko na LPG to masz też odpowiedź. Wywal te listwę wtryskową a zamontuj pojedyńcze barracudy 130 lub hany i powinno być dobrze. Druga sprawa to stabilność reda (bo zakładam że masz Acr01) trzeba sprawdzić jak ten reduktor radzi sobie ciśnieniowo i jak tam termika. Może trafił Ci się wadliwy z początku produkcji, ja złego słowa o ACR01 nie powiem bo u mnie w pojedynkę obrabia 275KM.
W@sio - 28-10-2018, 15:16

Na początek sprawdź czy 3 gar przelewa, czy chodzi na ubogo - uważaj żebyś silnika nie usmażył, bo naprawa to drogi gips - Staszq coś o tym wie...

Jeżeli wypadanie zapłonu pojawia się sporadycznie (P0300) a częściej na 3 garze (P0303) i tylko na LPG to na 90% masz problem z wtryskiwaczem na 3 garze. Niech gazownik sprawdzi Ci wydajność tych wtrysków. Dziwi mnie, że zamontował listwę - w aucie tego typu należy maksymalnie skracać odległość między dyszą wtryskiwacza a kolektorem. Jak pisał Bzyk_R1, na początek zainwestuj w komplet pojedynczych wtrysków o wydajności co najmniej 60KM/szt. Ja mam aktualnie u siebie LPGTech Yeti Plus - i nawet dają radę. Mogą być Hany h2000 - jeśli jeszcze gdzieś je trafisz, tudzież Barracudy 130 - też będą spokojnie obrabiały. Moje co prawda przy ciśnieniu na reduktorze 1.3b pętlą powyżej 5000rpm, ale przy tych obrotach dobrze podlać Pb :-) no i u mnie turbo dmucha 1.6b ;-)

Reduktor masz raczej w porządku, ja trafiłem na Ac R01Red z początku produkcji i był niestety wadliwy. Problemy były od samego początku. Generalnie dobrze jest jeśli ciśnienie na reduktorze przy pełnym obciążeniu spada max o 0.2 bara.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group