To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - MZ ETZ 150

Andrew - 25-10-2015, 14:20

Kurde dopiero ten temat zauważyłem. Grzesiu cóż za piękny motor :)
brylekVFR - 25-10-2015, 19:04

Za tydzień będę u rodziców to pogrzebie co tam jeszcze zostało. Co do owiewki to ona nie bardzo pasuje do MZ, Jawa ma większą lampę z przodu niż MZ i jest duża szpara między lampa a owiewka. Jak jeszcze jest, to Ci ją dam.
grzesiopol - 21-02-2016, 13:42

Hmmm MZ zarzuciło palenia, diagnoza - brak iskry, do przejrzenia cały układ zapłonowy, prawdopodobnie tzw impulsator padł. Mam nadzieję, że uda się naprawić bo kupić nie za bardzo można.
milo - 22-02-2016, 14:47

grzesiopol napisał/a:
prawdopodobnie tzw impulsator padł

Łatwo sprawdzić ,przy kręceniu wałem powinno być napięcie z impulsatora

grzesiopol - 23-02-2016, 00:47

Napięcie jest tylko nie w tym momencie co trzeba, jak kopie to nic - brak iskry a jak wyłączam zapłon stacyjką to wtedy wskakuje iskra. Wyczytałem na forum mz że winny jest impulsator. Ale jeszcze nie sprawdzałem bo inna robota się trafia.
MichciuGT - 23-02-2016, 08:27

sprawdź też czy iskra nie przeskakuje na świecy pomiędzy elektrodą, a środkiem izolatora, u wujka w etz 251 świece często padały w taki sposób i niebyła widoczna iskra, dopiero po przyjrzeniu się było widać że iskra nie idzie tą drogą ;) , ale może być oczywiście wina czegoś innego, sam jestem ciekawy co tam się w zapłonie stało.
Hugo - 23-02-2016, 11:46

Dokładnie, kiedyś miałem MZ-tkę 250 tą starszą z 1975 r. (silnik z 1979 r.), tą z takim owalnym bakiem paliwa i świece padały jak muchy. Najgorsze były niby oryginalne świece niemieckiej firmy "izolator" i właśnie iskra była, ale strasznie kiepska i nie tam gdzie trzeba.
brylekVFR - 23-02-2016, 13:29

Czyli TS 250 tzw. babcie, trochę inny zapłon bo na platynkach,
milo - 23-02-2016, 15:43

grzesiopol napisał/a:
jak kopie to nic - brak iskry a jak wyłączam zapłon stacyjką to wtedy wskakuje iskra

Stacyjka Ci nie łaczy tzn styki ,podłacz na krótko i zobacz
Jedynie co moze sie zepsuć to moduł lub impulsator to najwazniejsze elementy zapłonu ,świece zawsze mozna wymienic ,teraz sa kiepskiej jakości świece , jak cos to tylko ngk lub denso

grzesiopol - 23-02-2016, 16:02

MichciuGT Świeca jest nowa i to NGK, przejechała zaledwie 150 km, iskra jest w momencie gdy wyłączam zapłon ale nie przyglądałem sie w którym miejscu.

milo prąd na pozostałych elementach jest ale posprawdzam, mówisz o podłączeniu cewki do akumulatora z pominięciem stacyjki pod wtyk 15. :?: Sprawdzę najpierw czy idzie sygnał z zapłonu a potem czy jest impuls na wtyku 1 na cewce.

Tylko chwilowo mało czasu w tym tygodniu. Dam znać co było.

milo - 23-02-2016, 16:11

Masz schemat bedzie prosciej http://obrazki.elektroda...._1341063993.png
brylekVFR - 23-02-2016, 16:27

Co do świec to ja ze swojego kilkuletniego doświadczenia z MyZyzy mogę napisać że nie lubi żadnych wymyślnych świec, mi najlepiej i bezproblemowo chodziła na zwykłej Polskiej Iskrze. Próbowałem Denso i NGK, zaraz padały, a Iskra działała i działała. Z tego co pamiętam to NGK była wrażliwa na zalanie, zaraz się paliła. Iskrę wystarczyło osuszyć i ogień.

Dodam jeszcze żebyś zajrzał do stacyjki, z tego co pamiętam to ona jest rozbieralna. Przeczyść styki bo może tam się dostał jakiś chochlik.

grzesiopol - 23-02-2016, 21:00

Schematy mam, jak kupowałem to pościągałem troche i kupiłem sobie tą książeczkę do części a tam jest schemat.

Najzabawniejsze, że cały motor był rozebrany do gołego i był złożony od podstaw. Wszystko przejrzałem, opsikałem kontaktem, wszystko wyglądało na sprawne. Mam chyba jeszcze starą świecę to sprawdzę.
Plan do działania to: sprawdzić czy dochodzi impuls do cewki, sprawdzić czy dochodzi napięcie do cewki a dalej postępowanie zgodnie z tym co bedzie. Po prostu zabawa w elektryka z miernikiem lub żarówką. Dobrze, że wszytko na wierzchu.

grzesiopol - 01-03-2016, 23:13

Niestety ale chyba poszedł czujnik halla, co w połączeniu z typem B mojego układu zapłonowego oznacza brak możliwości zakupu takiego czujnika w oryginale, jako używka czasami bywa ale cena mocno zaporowa. Znalazłem sam układ/czujnik za 2,38 zł i spróbuje najpierw wydłubać uszkodzony z obudowy, ale nie będzie to łatwe bo ten układ zalany jest w plastiku. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A jak się nie uda to trzeba będzie zamontować poczciwe platynki :wink:

Andrew - 02-03-2016, 07:35

grzesiopol napisał/a:
Znalazłem sam układ/czujnik za 2,38 zł i spróbuje najpierw wydłubać uszkodzony z obudowy, ale nie będzie to łatwe bo ten układ zalany jest w plastiku. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grzesiu trzymam kciuki dasz radę :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group