To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Opony... co na cały rok?

rej - 29-10-2015, 12:10

qlka2 napisał/a:
To, że nie ważą to wiem.
Chodzi mi o odporność na uszkodzenia opon typu SUV w stosunku do osobowych.
Czy jest jakaś różnica czy po prostu marketing?
Ktoś mi tam gadał o tym że boki opony są mocniejsze czy coś.
A jakie opony macie u siebie?


Mam Continental Contiwintercontact. Jedne z lepszych opon na jakich jeździłem. Szczególnie gdy były nowe (teraz już mają 2 lata więc to nie to samo), ale gdy były nowe, to nie było na mnie mocnych :)
Duży wybór mają na Motointegrator, i polecam ich - bo dostawa do punktu odbioru jest darmowa. W warsztacie partnerskim mogą Ci je ząłożyć na felgi (usługa dodatkowo płatna). Jest to wygodne. Bo można to załatwić np po pracy.

qlka2 - 29-10-2015, 23:45

Bardziej nu zależy na opiniach letnich opon bo zimówki mam kupione w tamtym roku Nokian WR 3 SUV.
Letnie mi sie kończą i trzeba coś pomyśleć.

flash - 31-10-2015, 12:23

Jeśli chodzi o letnie oponki to zdecydowanie polecam Michelin Latitude, u mnie rozmiar 215/65/16. Trzeba wprawdzie zapłacić jakieś 580 zl za sztukę, ale warto. Po dwóch sezonach jazdy(zrobione jakieś 50 tys. kilometrów) śladowe zużycie bieżnika. Opona dobrze trzyma i jest cicha.
Uważam, że w letnie opony warto zainwestować więcej, bo jeździmy na nich większość roku. Natomiast na zimówkach, moim zdaniem, można lekko przoszczędzić. No chyba, że ktoś mieszka w górzystym regionie Polski, gdzie śnieg pada często i leży długo...
Ja po ubiegłorocznej zimie, gdzie śniegu nie było wogóle postanowiłem w tym roku czekać ze zmianą do ostatniej chwili. Może wcale nie będzie takiej potrzeby... :)

qlka2 - 01-11-2015, 21:18

Jaki konkretnie masz model opony?
Latitude Tour HP ?
Znalazłem takie w tym rozmiarze co piszesz za 404 plnz tym że o indeksie 102H a 98H za 410 pln.
215/60R16 kosztują dla porównania 480 pln i mają indeks 95H.
Mato jakieś znaczenie jak się założy oponę na większe obciążenie?
Paradoksalnie czasami są tańsze.
Może różnica w cenie to tylko kwestia tego która fabryka dany rozmiar/indeks robi?

flash - 15-11-2015, 11:31

U mnie kolego to opony Michelin Latitude Tour 95HP. Nie mam pojęcia czy można dać 98 albo 102. Tak czy tak widzę, że cena spadła, więc warto sie zainteresować.
qlka2 - 16-11-2015, 11:15

Ja się kieruję w stronę opon Nokian Line SUV. 1 miejsce w testach ADAC i korzystna cena na poziomie 310 PLN/szt. Tyle że oczywiście w rozmiarze 215/65R16.
Kochan - 16-11-2015, 13:05

ADAC nie jest żadnych wyznacznikiem jakość po tym jak sprzedał parę testów.
qlka2 - 16-11-2015, 17:13

Wiem, ale są też te oznaczenia na tych oponach dotyczące hamowania na mokrym i oszczędności paliwa i te ma bardzo dobre. Osobiście mam na zimę Nokian'y WR3 SUV i są bardzo dobre. Co innego jakby różnica między Michelinem a Nokianem była 50 PLN na sztuce ale 310 kontra 480 za sztukę to już jest różnica. A Nokian to nie jest przecież chińszczyzna. Jest jeszcze Continental ale cena zbliżona do miśków a nie wiem jak z trwałością.
Kafarnauster - 08-01-2016, 18:26

Odgrzewam temat opon, dziś spadł śnieg i mam pełną opinię o moim zakupie, NEXEN N'PRIZ 4S 215/65R16.
Oponki są tanie (zapłaciłem 1k za nowy komplet w lipcu), przejechałem na nich 10k km przez 6 miesięcy, nie widzę żadnego zużycia, ani uszkodzeń a jeżdżę głównie po mieście gdzie przy tym promieniu skrętu "wszystkie krawężniki moje". I z zalet to tyle.
Zachowanie na suchej drodze w lecie:
hamowanie - poprawne,
zachowanie w zakrętach - kiepskie ale przewidywalne,
błoto, piach - poprawne - jak to zimówka
głośność - kiepsko
Zachowanie na mokrym - ciepło i zimno (trochę śniegowej brei itp.) podobnie:
hamowanie - poprawne ale do letnich daaaleko
zachowanie w zakrętach - bardzo kiepsko - sytuacje ratuje możliwość łatwego wyczucia samochodu i dobre efekty daje operowanie gazem
Zachowanie na śniegu :
hamowanie - źle, chociaż nie tańczy...
w zakrętach - poprawnie (śliza się ale do opanowania)
ruszanie - źle - 4WD musi uciągnąć ale to nie tak powinno wyglądać, opona pomimo bieżnika źle się oczyszcza chyba.

Czekałem z opinią aż pojeżdzę po śniegu i niestety - zachowanie w trudnych warunkach wcale nie rekompensuje bylejakości na co dzień. Miałem nadzieję że odczucia zimą będą podobne jak przy taniutkich dębicach ale się zawiodłem. Gdybym teraz stał przed tym wyborem, szukałbym czegoś całorocznego na poziomie continentala pomimo przynajmniej 1,5 razy większego kosztu.

Bezpieczeństwo tych opon na OUTku 4WD oceniam na 5/10 - głównie za przewidywalność
mam nadzieję że mój wpis się komuś przyda

flash - 10-01-2016, 22:24

To ja przy okazji odradzam wszystkim zimówki Nokian WR SuV. Skusiła mnie względnie niska cena i dobra opinia na stronie Oponeo, ale żałuję. Wszystkie kategorie opisane przez kolegę powyżej są przy tych oponach na poziomie wyjątkowo kiepskim. Niestety sprawdza się stara prawda, że zazwyczaj niestety jaka cena - taka jakość...
misjonarz. - 13-01-2016, 11:32

ja co prawda nie w outku tylko w galancie miałem letnie nexeny 215 17 ZR 17. I niestety były to moje pierwsze i ostatnie koreańskie czy chińskie wynalazki. Trochę mokry asfalt i na prostym ruszanie to mało gazu bo koła się kręciły w miejscu, a pod górkę to już całkiem przerąbane. Kupiłem matadory i pomimo że tańsza marka, ale są dobre.
qlka2 - 16-01-2016, 22:25

flash napisał/a:
To ja przy okazji odradzam wszystkim zimówki Nokian WR SuV. Skusiła mnie względnie niska cena i dobra opinia na stronie Oponeo, ale żałuję. Wszystkie kategorie opisane przez kolegę powyżej są przy tych oponach na poziomie wyjątkowo kiepskim. Niestety sprawdza się stara prawda, że zazwyczaj niestety jaka cena - taka jakość...


Możesz opisać o co konkretnie chodzi?
Sam mam WR3 SUV i nie mogę na razie złego słowa powiedzieć na nie.
Byłem teraz w górach sowich i wjeżdżałem ośnieżoną drogą pod górę tam, gdzie ludzie w zimie normalnie nie jeżdżą pod górę tylko zjeżdżają w dół i objeżdżają pół okolicy dookoła żeby znowu dostać się na tą drogę i jechać z górki.
Poza tym w wigilię miałem mały offroad po niezłym grząskim błocie i głębokich kałużach i pomimo śmierdzącego trochę sprzęgła chyba dał radę i nie utopiłem się,
Co cię tak zniechęciło do tych opon?
Jaki masz rozmiar i gdzie są wyprodukowane?

flash - 17-01-2016, 18:44

qlka2 napisał/a:
Możesz opisać o co konkretnie chodzi?
Sam mam WR3 SUV i nie mogę na razie złego słowa powiedzieć na nie.
Byłem teraz w górach sowich i wjeżdżałem ośnieżoną drogą pod górę tam, gdzie ludzie w zimie normalnie nie jeżdżą pod górę tylko zjeżdżają w dół i objeżdżają pół okolicy dookoła żeby znowu dostać się na tą drogę i jechać z górki.
Poza tym w wigilię miałem mały offroad po niezłym grząskim błocie i głębokich kałużach i pomimo śmierdzącego trochę sprzęgła chyba dał radę i nie utopiłem się,
Co cię tak zniechęciło do tych opon?
Jaki masz rozmiar i gdzie są wyprodukowane?


Moje spostrzeżenia co do tej opony:

hamowanie - lekko półśrednio,
zachowanie w zakrętach - kiepskie ale przewidywalne,
błoto pośniegowe - kiepsko
głośność - dość głośno, szczególnie na suchym
ruszanie - wypada najgorzej, na lekko zaśnieżonej drodze mieli w miejscu
rozmiar dedykowany dla O1 w alufeldze 16`
kraj produkcji - nie mam pojęcia

Oczywiście są to moje subiektywne odczucia. Możliwe, że wpływ na moją opinię ma fakt, że wcześniej nigdy nie oszczędzałem na oponach. No i mój Misiek ma napęd tylko na przód...

qlka2 - 18-01-2016, 07:24

I pewnie ostatnie zdanie skutkuje tym że opona jest przez nas różnie oceniana bo ja mam 4WD.
Mi akurat ciężko porównać bo jak go kupiliśmy to miał jakieś Hankook'i na których normalnie mu dupą rzucało na śliskim.
W drugim aucie mam jakieś Fuldy i tam to już w ogóle szału nie ma jeżeli chodzi o przyczepność.
W poprzednich autach miałem Firestone'y Evo i mimo tego że były to opony raczej z tańszych to nawet dawały radę.

[ Dodano: 02-03-2016, 09:09 ]
Macie jakieś pomysły co założyć na lato?
Jest kilka opcji:
1. Pchać się w opony typu SUV w rozmiarze 215/60R16 których jest bardzo mało a cena odstrasza
2. Opony typu SUV w rozmiarze 215/65R16 z których idzie coś wybrać i ceny są niższe niż ww
3. Opony osobowe 215/60R16 (tutaj jest duży wybór) z tym że nie wiem czy np. nie brać w wersji XL

Macie jakieś sprawdzone opony do Outka?
Wiadomo że auto jeździ 99% po drodze ale też nie chcę żeby się okazało że po wjeździe na polną drogę okaże się że kamienie zdemolują oponę czy coś podobnego albo w lekkim błocie auto się utopi.
Wszystkie sugestie mile widziane.

flash - 02-03-2016, 16:01

jak już wyżej pisałem polecam Michelin Latitude w dedykowanym rozmiarze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group