Outlander III GEN Techniczne - wymiana kół - czujniki TPMS
sebowy - 21-01-2017, 14:43
Cytat: | Nie prościej zapewnić sobie zmianę opon w ASO na jednej feldze |
najprościej w/g mnie to zmienić sobie samemu kpl kółek na zimowy
tylko trzeba go mieć , tzn ten komplet
Jaad - 21-01-2017, 14:54
sebowy napisał/a: | Cytat: | Nie prościej zapewnić sobie zmianę opon w ASO na jednej feldze |
najprościej w/g mnie to zmienić sobie samemu kpl kółek na zimowy
tylko trzeba go mieć , tzn ten komplet |
Czyli, mam rozumieć, jeździsz na tzw. całosezonowym ? I stwarzasz niebezpieczeństwo dla takich, jak ja ?
sebowy - 21-01-2017, 15:10
Jaad napisał/a: | sebowy napisał/a: | Cytat: | Nie prościej zapewnić sobie zmianę opon w ASO na jednej feldze |
najprościej w/g mnie to zmienić sobie samemu kpl kółek na zimowy
tylko trzeba go mieć , tzn ten komplet |
Czyli, mam rozumieć, jeździsz na tzw. całosezonowym ? I stwarzasz niebezpieczeństwo dla takich, jak ja ? |
akurat nie ... jeśli chodzi o mnie to mam ten kpl. tylko bez czujników i po odpaleniu auta zawsze mi o tym antek przypomina
tomoman - 21-01-2017, 16:02
Jaad napisał/a: | sebowy napisał/a: | Cytat: | Nie prościej zapewnić sobie zmianę opon w ASO na jednej feldze |
najprościej w/g mnie to zmienić sobie samemu kpl kółek na zimowy
tylko trzeba go mieć , tzn ten komplet |
Czyli, mam rozumieć, jeździsz na tzw. całosezonowym ? I stwarzasz niebezpieczeństwo dla takich, jak ja ? |
Niestety ale czasem większe niebezpieczeństwo stwarza się jeżdżąc na słabych zimówkach, niż na dobrych całorocznych lub nawet letnich z dobrym bieznikiem i oznaczeniem MUD - szczególnie w naszym klimacie, gdzie -10 masz przez miesiąc maks. Miałem co najmniej 2 komplety zimowych, których nie zakładałem bo auto tańczyło na lodzie - były po prostu za twarde i nie trzymały się drogi. Po kilku wpadnięciach w poślizg wędrowały do garażu. Nie wiem dlaczego tak jest, powinny być jakieś normy, ale to chyba ściema te oznaczenia. Trzeba się kierować renomą marki i opiniami ludzi, którzy dużo jeżdżą w różnych warunkach.
A z Outkiem akurat trafiłem na świetne zimówki Hankook i*cept evo2 W320A - polecam, tylko przy ręcznym i wyłączonych systemach kontroli pozwalają na odrobinę szaleństwa Trzymają się równo - a zrobiłem na nich już jakieś 3 tysiące tej zimy.
Jaad - 21-01-2017, 16:54
No pewnie, że łyse zimówki są gorsze od nowych całorocznych, heh. Dobre zimówki są lepsze od każdych dobrych całorocznych w warunkach zimowych, proste jak włos Mongoła. Po co ta demagogia bezsensowna.
sebowy - 21-01-2017, 17:15
w sumie... generalnie tematem są czujniki przy wymianie kół ...
tomoman - 21-01-2017, 18:45
Jaad napisał/a: | No pewnie, że łyse zimówki są gorsze od nowych całorocznych, heh. Dobre zimówki są lepsze od każdych dobrych całorocznych w warunkach zimowych, proste jak włos Mongoła. Po co ta demagogia bezsensowna. |
Nie pisałem o łysych zimówkach, tylko o zimówkach niskiej klasy. Łyse czy nie łyse, nie ma to żadnego znaczenia, jak masz suchą nawierzchnię, chodzi o jakość gumy i jej twardość. Jeżeli opona będzie zbyt twarda, to nie przytrzyma samochodu na zakręcie, bo nie będzie miała wystarczającej przyczepności.
jacekk - 25-01-2017, 11:04
Jakieś mity dotyczące opon wielosezonowych. Jak ktoś nie mieszka w górach albo nie pokonuje 50 tys. rocznie to powinny wystarczyć wielosezonowe.
W USA wszystkie samochody są sprzedawane obowiązkowo na wielosezonowych a klimat jest bardzo zróżnicowany. Natomiast Europie ma miejsce swego rodzaju zmowa producentów samochodów i opon i fabrykę samochód opuszcza na oponach letnich. Jak przychodzi zima to w zasadzie kończy się zawsze kompletem opon. Kasa się kręci bo przy średnich przebiegach dwa komplety prędzej się zestarzeją niż zużyją.
Tutaj są testy topowych opon całorocznych do SUV http://www.tyrereviews.co...n-Tyre-Test.htm
Paradoks polega na tym, że premiowe wielosezonowe dogoniły premiowe zimówki ale na suchym jest różnica w drodze hamowania rzędu 10%. Odpowiada to 5% niższej prędkości. Wystarczy jeździć nieco wolniej (czyli np. nie 200 a 190 km/h ) by skompensować różnie w oponach.
mnerd - 15-02-2017, 19:26
jacekk napisał/a: | Jakieś mity dotyczące opon wielosezonowych. Jak ktoś nie mieszka w górach albo nie pokonuje 50 tys. rocznie to powinny wystarczyć wielosezonowe. |
Prawda. Jednak z outkiem jest taki problem, że jest problem z rozmiarem. Crossclimatów nie ma, w zasadzie tylko ferdki z lamelkami są do wyboru. Chyba, żeby zaryzykować z niższą nośnością, to goodyear eagle. Chciałem wielosezonowe ale w końcu stanęło na drugim kpl kół
jacekk - 16-02-2017, 21:35
W oponeo jest Vredestein Quatrac 5 w rozmiarze 225/55 R18 98 V
Pozostałych rzeczywiście nie ma dla rozmiaru R18 (natomiast w rozmiarze R16 większy wybór)
Może gdzieś indziej byłoby więcej modeli.
spunki - 14-11-2017, 22:52
Dziwna sprawa na wiosnę przy zmianie opon z felgami na letni zestaw przełączyłem sobie sam czujniki na zestaw nr1 w menu opcja Setting Menu w O3 Intense+ .... natomiast teraz przy wymianie na zestaw zimowy też tak chciałem zrobić ale nie mam opcji Setting Menu - jakby zniknęła ... instrukcje przeczytałem bo jak już napisałem wcześniej to robiłem... wnerwia mnie ten komunikat o nieprawidłowym ciśnieniu ale nie jestem w stanie odnaleźć Setting Menu ... ktoś miał podobną sytuację ??? Dzięki za pomoc.
arokub - 15-11-2017, 07:54
Może to głupie pytanie, ale masz wybierak na P i w pełni zaciągnięty ręczny?
rajan - 15-11-2017, 18:17
Menu Settings jest dostępne przy załączonym zapłonie (bez pracy silnika - zielona dioda na przycisku START/STOP).
spunki - 15-11-2017, 22:17
Przy zaciągniętym ręcznym i P nie mam... spróbuje jeszcze przy włączonym zapłonie... na wiosnę jakoś wszystko było bez problemu ... jutro spróbuję jeszcze raz po kolei... dziękuję za pomoc arokub i rajab.
jacekk - 16-11-2017, 18:42
Tak jak kolega napisał, włączony zapłon, ale silnik wyłączony, dźwignia w pozycji P i zaciągnięty ręczny.
Te wszystkie utrudnienia w dotarciu do ustawień są dla twojego dobra.
|
|
|