To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Gumy i tuleje - polecane firmy

smk - 02-12-2015, 22:27

Firma acor to chyba tylko firma handlowa :)
Hornet - 03-12-2015, 20:28

Z rozpędu źle napisałem. Powinno być AKOR. O tym mowa:
http://www.akor.pl/

Iwonka - 04-12-2015, 14:20

Janq napisał/a:
sla, poli jest też dużo trwalsze niż guma i nie zarabiałoby się na częściach zamiennych

nie bylbym tego taki pewny. Poli trzeba dobrze nasmarowac to raz inaczej moga skrzypiec a to potrafi wkurzac. Poli pracuja w pewnym sensie jak lozyska slizgowe (poliuretan nie jest zawulkanizowany z metalowymi tulejami tak jak guma!) i poliuretan sie stopniowo wyciera. Proces nastepuje szybciej jesli miedzy poli a tuleje metalowe dostanie sie np. piasek. Podobnie jesli dostanie sie woda i skoroduje metalowa tuleja ktora po skorodowaniu dziala jak pilnik. A wytarta wkladka poliuretanowa to luzy w zawieszeniu.

Poliuretan ma sens do auta sportowego gdzie pewnosc prowadzenia jest wazniejsza niz komfort i trwalosc. CZasem bywa dobra opcja gdy fabryczne tuleje sa mega drogie albo dostepne tylko razem z wahaczem a zamienniki nic nie warte. Przerabialem temat kiedys w Prelude i takie mam doswiadczenia.

pozdr
Alex

Hornet - 15-12-2015, 18:54

Iwonka napisał/a:
Poli trzeba dobrze nasmarowac to raz inaczej moga skrzypiec a to potrafi wkurzac


A czy gumę też trzeba smarować ? Od jakiegoś czasu walczę ze skrzypieniem chyba prawego przodu. Gumy od których zacząłem ten wątek wyskoczyły właśnie podczas poszukiwań "skrzypka". Gumy wymienione, skrzypek został. Po nocnym przymrozku to już w ogóle jakaś masakra. Diagności i warsztat twierdzą że wsio ok. Skrzypienie pojawia się w momencie wpadania prawego (i tylko prawego) przedniego koła do zagłębień. Wjazd/zjazd obu kół np z progu zwalniającego nie daje takiego dźwięku. Wkurza to niesamowicie a pomysłów brak...

smk - 15-12-2015, 21:20

Mam to samo ale z lewa strona ☺ Mnie sie wydaje ze to guma ktora lezy miedzy siodłem a sprezyna lub osłony,odboje na amorku. Jak namoknie to skrzypi. Jak jest sucho to nic nie slychac. To samo bylo z tylnymi tulejami wahacza poprzecznego.
Hornet - 17-12-2015, 21:25

smk, ja u siebie wczoraj posmarowałem miejsca o których mówisz smarem silikonowym do uszczelek (taki w spray-u) i jakby lepiej. Na bank nie dotarłem wszędzie. Zobaczymy co będzie jak znowu temperatura spadnie.

I jeszcze takie pytanko "techniczne": W jaki sposób odbój trzyma się amortyzatora? Na wcisk, czy są tam jakieś podcięcia?

Lancuś - 30-12-2015, 21:51

Nie polecam TED-GUM. Włozyłem je do tylnego wahacza poprzecznego przy kole. Montowane w maju wczoraj zmieniałem bo się rozlazły. Zauważyłem przy okazji wymiany oleju. Teraz znalazłem FEBI, wcześniej nic innego nie było. Zobaczymy ile te wytrzymają :lol:
maciej_edi - 07-02-2017, 08:26

Odświeżę schabowego.
Zmówiłem w Olkuszu poli na stabilizatory przód i tył i z racji ze co 10kkm wymieniam tuleję tylną wahacza przedniego panowie z produkcji zrobią mi prototypy do przetestowania. Zobaczymy jak długo wytrzymają, teraz czekam na przesyłkę. Jak zamontuję to dam znać.

Carloss - 10-02-2017, 13:33

Koniecznie, koniecznie !!
maciej_edi - 21-02-2017, 19:51

Bym wstawił zdjęcie ale nie wiem jak:(

Towar po małych problemach dotarł wkrótce montaż :)
Jestem ciekaw jak się sprawdzą?? No i przede wszystkim czy wszystko się spasuje?
Twarde czyli będzie sztywno no ale taki w końcu był zamysł ze ma być sztywno i stabilnie

No to nazie miniaturka😛

sla - 21-02-2017, 22:04

maciej_edi napisał/a:
Jestem ciekaw jak się sprawdzą
Najważniejsze, żeby zbytnie usztywnienie nie rozwaliło czegoś innego w zawieszeniu. Z jakiegoś powodu nikt tych wynalazków nie montuje fabrycznie.
se7en - 21-02-2017, 22:09

sla napisał/a:
maciej_edi napisał/a:
Jestem ciekaw jak się sprawdzą
Najważniejsze, żeby zbytnie usztywnienie nie rozwaliło czegoś innego w zawieszeniu. Z jakiegoś powodu nikt tych wynalazków nie montuje fabrycznie.


nie montuja fabrycznie bo oczekuje sie komfortu a nie twardości
ja mialem juz w aucie przez 5 lat poli kompletnie na całe zawiesznie w tym wielowahaczowe, jak i łaczniki staba , i bardzo polecam to rozwiazanie, mimo wiekszej sztywności to 6 lat gwarancji (tyle mialem) mowiło za siebie :) chociaz u mnie po 5 latach i tak wygladały jak nowe :mrgreen:

Carloss - 22-02-2017, 14:28

No i przede wszystkim z powodu kosztów ! Poli są znacznie droższe od zwykłych.. :cry:

[ Dodano: 22-02-2017, 16:41 ]
ps. ile zapłaciłeś za ten zestawik ??

se7en - 22-02-2017, 20:26

Carloss napisał/a:
No i przede wszystkim z powodu kosztów ! Poli są znacznie droższe od zwykłych.. :cry:

[ Dodano: 22-02-2017, 16:41 ]
ps. ile zapłaciłeś za ten zestawik ??


700 zł, jak na kompletne auto to nie było zle, szczegolnie ze żywotność ich to bez problemu 10 lat spokoju.

cobretti - 23-02-2017, 01:27

maciej_edi napisał/a:
Odświeżę schabowego.
Zmówiłem w Olkuszu poli na stabilizatory przód i tył i z racji ze co 10kkm wymieniam tuleję tylną wahacza przedniego panowie z produkcji zrobią mi prototypy do przetestowania. Zobaczymy jak długo wytrzymają, teraz czekam na przesyłkę. Jak zamontuję to dam znać.


Ja ponad pół roku temu to robiłem ale komplet pasował z gala tylko nie 8 a 12 tulejek kupiłem. Jak dotąd żadnych śladów zużycia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group