Outlander I GEN Techniczne - O1 2.0 - Wypadanie zaplonu CD
Świeży - 03-06-2016, 16:32
Ja też odświeżę, gdyż zmagam sie z bardzo podobnym problemem i zastanawiam się czy sprawa została wyjaśniona.
Sprawa jest o tyle ciekawa że to może nie jest do końca wynik jednej usterki..u mnie wypadanie zapłonu na 3ecim cylindrze występowało i na benz. i gazie, objawy takie same jak opisał kolega heer75 u siebie. Po wymianie świec, cewki i przewodów problem jakby ustąpił i auta jeździ o wiele lepiej jednak cały czas zapłon wypada, chociaż teraz tylko na gazie..dopiero rozmawiałem z gazownikiem przez telefon, polecił mi kilka zabiegów które opisałem w oddzielnym temacie (wypadanie zapłonu/zamiana cewek i przewodów) jednak wszystko wskazuje na wtrysk gazu. Czekam na wizytę ale że jest to instalacja Vialle hahaha najbliższy gazownik jest ponad 100km ode mnie więc poki co mogę tylko domniemać x)
A i czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być spowodowane zmianą butli gazowej ???? może to głupie ale butla zostala zmieniona po przyjechaniu do kraju, niby ma 50l pojemnosci jednak tankuję okolo 40l max i wydaje mi się że czym mniej gazu w butli tym gorzej sprawuje się auto, muli/ szarpie z lekka. Słyszałem że jeśli problem dotyczył by cisnienia to problem by wystąpił na wszystkich cylindrach no ale sam nie jestem mechanikiem nie wiem co o tym myslec.
W@sio - 03-06-2016, 23:09
U mnie problem wyglądał tak, że przy małej ilości gazu w butli reduktor podnosił ciśnienie i przez to przelewał co jakiś czas na jednym garze. Po zmniejszeniu ciśnienia objawy ustąpiły.
fajah - 13-08-2017, 22:37
Podczepię się do tematu.
Mam problem z wypadaniem zapłonu (błąd ogólny P0300).
Żona pod moją nieobecność zaprowadziła turbiaka do mechanika.
Wstawił cewki Janmora (tak wiem słabe) i przewody NGK. Dwa dni było dobrze. Po dwóch dniach to samo... wypadanie zapłonu... szarpie na dwójce jak cholera
Przed wymianą cewek były wymienione świece NGK IGR6A11 bez regulacji elektrod.
Bez LPG.
Chcę dać auto dla jakiegoś konkretnego mechanika. Może ktoś kogoś poleci z podlasia?
Auto potrzebne a tu takie kwiatki...
Pytanie do was jakie są fabrycznie cewki w outkach? Czy to są Diamond FL0162 i przewody Yazaki? Na przewodach 2004r to raczej oryginał.
Może ktoś z was ma oryginalne cewki na sprzedaż?
W@sio - 13-08-2017, 22:44
Raczej problemów nie szukał bym w cewkach. Powiedz mi, jakie świece masz wkręcone i czy regulował mechanior odstęp elektrod? Generalnie katalog zaleca świece NKG IGR6A11, ale należy zmniejszyć odległość elektord na 0.7 - 0,8 mm. Ewentualnie można zamontować świece dedykowane do EVO bodaj IGR7ag, dokładny kod znajdziesz w temacie auta kolegi fragu
Bzyk_R1 - 14-08-2017, 07:19
Ja bym jednak szukał przyczyny poza świecami. Ja mając oem Igr6a11 mega wypalone odstępy na elektodach około 1,2 mm i auto śmigało dobrze bez wypadania zapłonu, zarówno na Pb i LPG.
heer75 - 14-08-2017, 10:25
Świeży napisał/a: | Ja też odświeżę, gdyż zmagam sie z bardzo podobnym problemem i zastanawiam się czy sprawa została wyjaśniona.
Sprawa jest o tyle ciekawa że to może nie jest do końca wynik jednej usterki..u mnie wypadanie zapłonu na 3ecim cylindrze występowało i na benz. i gazie, objawy takie same jak opisał kolega heer75 u siebie. Po wymianie świec, cewki i przewodów problem jakby ustąpił i auta jeździ o wiele lepiej jednak cały czas zapłon wypada, chociaż teraz tylko na gazie..dopiero rozmawiałem z gazownikiem przez telefon, polecił mi kilka zabiegów które opisałem w oddzielnym temacie (wypadanie zapłonu/zamiana cewek i przewodów) jednak wszystko wskazuje na wtrysk gazu. Czekam na wizytę ale że jest to instalacja Vialle hahaha najbliższy gazownik jest ponad 100km ode mnie więc poki co mogę tylko domniemać x)
A i czy ktoś może mi powiedzieć czy może to być spowodowane zmianą butli gazowej ???? może to głupie ale butla zostala zmieniona po przyjechaniu do kraju, niby ma 50l pojemnosci jednak tankuję okolo 40l max i wydaje mi się że czym mniej gazu w butli tym gorzej sprawuje się auto, muli/ szarpie z lekka. Słyszałem że jeśli problem dotyczył by cisnienia to problem by wystąpił na wszystkich cylindrach no ale sam nie jestem mechanikiem nie wiem co o tym myslec. |
w butlach jest zawsze iles tam litrow "pustki" dla bezpieczenstwa, ja tez wbijam do swojej max 42litry. Masz Vialle- wspolczuje:) Tez mialem z nia problemy, na szczecie juz zalatwione (wymiana pompy). Co do wypadania- sprawdz szczelnosc silnika, to z grubszych rzeczy, z prozaiczynyc a tez mogacych byc powodem: weze gumowe odchodzace od kolektora.. moga byc popekane i zasysac lewe powietrze. Sciagnij kazdy i dobrze poogladaj wyginajac.
fajah - 05-09-2017, 20:57
Dzięki za info.
Zaprowadziłem do trzeciego mechanika i czekam na rezultaty. Jak nie uda się to zaprowadzę do serwisu Mitsubishi.
Jeden coś mówił o klinie na wałku że niby ścięty albo może czujnik położenia wałka. ehh
Jaro1974 - 06-09-2017, 12:54
fajah napisał/a: | Jeden coś mówił o klinie na wałku że niby ścięty albo może czujnik położenia wałka. ehh |
Jak by to było to byś w ogóle auta nie uruchomił.
fajah - 17-09-2017, 10:45
W końcu zaprowadziłem auto do serwisu Mitsubishi w Białymstoku.
Zrobili w szybkim tempie. Okazało się, że przepływomierz był zapchany...
Teraz tylko tam będę jeździć.
flash - 17-09-2017, 11:43
A tak z ciekawości ile skasowało Cię ASO za wyczyszczenie tej przepustnicy?
Pawel1988 - 12-11-2017, 20:02
Cześć może pytanie proste ale proszę o odpowiedź . W outlanderze turbo 4g63t jeżeli mamy wypadanie zapłonu załóżmy na pierwszym cylindrze to jest to cylinder od strony rozrządu czy skrzyni ? Dzięki
W@sio - 12-11-2017, 20:30
OBD zawsze liczy od rozrządu
Pawel1988 - 12-11-2017, 20:36
W@sio napisał/a: | OBD zawsze liczy od rozrządu |
Dzięki
pavulon666 - 10-10-2019, 20:35
witam!
Nieco odświeżę wątek
Posiadam Outlandera 1 silnik 2.0 136 KM z roku 2007 LPG Vialle
Mam niestety taki sam problem CHECK ENGINE - i wyświetla błąd wypadanie zapłonu na 1 cylindrze.
Objawy są takie - Check Engine pali się na stałe.
Na zimnym silniku praca jest bardzo nierówna , po kilku minutach jazdy silnik jakby się stabilizuje. Nadal jednak czuć, że odbiega od ideału.
Po dojechaniu do mechanika i wykasowaniu błędu -silnik już rozgrzany (około 15 km) mogę jeździć cały dzień i o ile nie dam mu ostygnąć to CHECK nie wraca.
Wraca natomiast następnego dnia rano ( ze względu na to że ciągle pada ) zaczynam kojarzyć to w jakiś sposób z wilgocią.
Check po wykasowaniu następnego dnia załącza się po około 2 sekundach od przekręcenia stacyjki, a więc instalacja LPG zdaje się niema nic tu do rzeczy ponieważ jeszcze nie załącza gazu.
Auto kupiłem tydzień temu , gdzie ikona Check paliła się przy oględzinach auta (podobno ostatnie 7 dni przed zakupem auto nie było odpalane). Właściciel był zdziwiony twierdząc że owszem kiedyś check się zapalił , ale potem zgasł ...., pewnie jakaś pierdoła.
Pojechałem więc na stację diagnostyczną, skorzystać z wiedzy specjalisty gdzie diagnosta stwierdzili że to na pewno świece lub przewody
Wyszło na to że kupiłem auto, a teraz zamiast jeździć mam problem
Do tej pory:
- wymieniłem świece
- wymieniłem przewody
- zamieniałem cewki - cały czas ten sam błąd (wypadanie zapłonu na 1 cylindrze)
Macie jakiś pomysł ? czy to coś z elektryką ?
Czy autorze wątku heer75 znalazłeś już rozwiązanie ? ( wygląda na to, że mamy identyczny problem, identyczne auta i identyczne LPG )
Bzyk_R1 - 10-10-2019, 21:12
pavulon666,
Kod błędu to P0301? Czy tylko taki?
Jakie cewki/świece/kable kupiłeś?
|
|
|