To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Co z tym ciśnieniem? Pompa WC

romek atomek - 11-01-2016, 13:56

na świece patrzyłeś czy równo opalone ? jakiś wtrysk Ci nie leje ? .. miałbyś ten sam błąd 56 ... to ciśnienie w układzie z listwą wtryskowa włącznie ( przynajmniej u mnie w 1,8 GDI ale z osobną pompą i osobnym regulatorem ) .. ...co do płytek - jak nie miałeś wżerów / wybitych od pracy tych zaworków na środkowej płytce - to ok .. tam się lubi poosadzać brązowy osad .. jakby rdzawy .. u mnie było ewidentnie powybijane ..
fanatyku - 13-01-2016, 18:04

OK. Wczoraj rozebrałem cały regulator, wyczyściłem, wymieniłem filterek jeszcze raz, przełożyłem do pompy i były testy.

Ktoś zerknie na logi? :)

Przed wymiana regulatora
Po wymianie regulatora

Nie klikamy download tylko trochę niżej "Pobierz plik".
Na pierwszy rzut oka widać, że dopiero teraz ciśnienie jest trzymane w miarę sztywno w okolicach 5 MPa. Wcześniej skakało od 4.15 (wolne obroty) do 5.5 (przyśpieszanie) a teraz jest w miarę sztywno od 4.9 do 5.5 przy gazowaniu.

MichciuGT - 14-01-2016, 10:40

Teraz jest o wiele lepiej, ale widać że ECU jeszcze nie przyuczone i nie przechodzi w stan przy którym ma ok. 650rpm, octan level 60% ale rośnie, daj log po przejechaniu parunastu km, albo dobrze by było odpiąć klemę żeby zresetować ECU i zrobić adaptacje przepustnicy i pojeździć trochę, po paru km sytuacja powinna się wyklarować.
fanatyku - 14-01-2016, 11:26

Celowo nie odpinałem aku i nie robiłem nauki obrotów.
Co do tych obrotów to muszę przełożyć przepustnicę. Mam zapasową w garażu - taką która wygląda na nieruszaną. Moja była kręcona z każdej strony... Śrubka sas ma rozwaloną główkę, śrubka fixed sas była przekręcona o 2 obroty. TPS też był ruszany. Poprzedni właściciel miał problem z dolotem (był zapchany nagarem), myślał że to wina przepustnicy więc kombinował. Ja rok temu wyczyściłem dolot, EGR i wtedy się właśnie zaczęły cyrki z obrotami. Ustawiałem to "na oko", bo po nocy, potem kupiłem drugą przepustnicę ale nigdy nie mam czasu żeby się zmusić do jej wymiany :P
Ogólnie to ta przepustnica jest przykręcona "na przestrzał" do dolotu bo gwinty były pozrywane...

MichciuGT - 14-01-2016, 17:37

fanatyku napisał/a:
Śrubka sas ma rozwaloną główkę, śrubka fixed sas była przekręcona o 2 obroty. TPS też był ruszany.

fanatyku napisał/a:
jest przykręcona "na przestrzał" do dolotu bo gwinty były pozrywane...

:shock: :roll: :evil:

fanatyku - 15-01-2016, 07:45

Też byłem w szoku jak pierwszy raz ściągałem przepustnice i kolektor do czyszczenia :)
Ale powoli, w wolnym czasie postaram się to doprowadzić do ładu.

Więc chce ktoś "poradnik" jak demontować, czyścić i składać pompę WC oraz regulator?
Bo nie mam mobilizacji do rozbierania drugiej i robienia zdjęć :P

MichciuGT - 15-01-2016, 09:07

fanatyku napisał/a:
Więc chce ktoś "poradnik" jak demontować, czyścić i składać pompę WC oraz regulator?

Tak!, Tak!, Tak!
na tą chwilę nie mam żadnej pompy, ale jak będę miał to dobrze byłoby wcześniej wiedzieć co i jak jest zbudowane :)

PiotrekWZ - 28-06-2016, 17:57

Witam, podepnę się pod ten temat, żeby nowego nie zakładać bo mam podobny problem z moją Carismą 1.8GDI 2001r a konkretnie to wygląda tak. Gdy odpalam samochód po nocy to wszystko jest ok - samochód przyspiesza normalnie, nie szarpie i ogólnie jest ok oprócz spalania, które pokazuje komputer 11l/100km. Problemy zaczynają się dopiero gdy silnik się rozgrzeje oraz zgaszę samochód i ponownie uruchomię na ciepłym. Samochód wtedy nie przyspiesza tak jak powinien i delikatnie szarpie przy przyspieszaniu oraz max obroty to 4000. To co zrobiłem w samochodzie to wymieniłem filtr paliwa w baku, filterek w pompie WC oraz wyczyściłem przepustnicę. Świeci tez mi się kontrolka CE i po podłączeniu pod tester diagnostyczny pokazuje błąd P0190 - problem z obwodem czujnika ciśnienia paliwa. Kupiłem kabel diagnostyczny i Evoscan. Podłączyłem samochód pod komputer i wykonałem testy. Zrobiłem też taki test - podczas pracy silnika odłączyłem czujnik ciśnienia paliwa i podłączyłem go. Samochód po takim zabiegu odblokował się i obrotomierz kręcił się do końca oraz samochód miał przyspieszenie do ponownego zgaszenia i uruchomienia silnika. Samochód nie gaśnie, nie dusi się i nie ma problemu podjazdu pod wzniesienia itp. Co sądzicie o tych logach? W czym tkwi problem? Pompa WC może regulator ciśnienia a może czujnik ciśnienia paliwa?

Logi z Evoscana:
- Test na zimnym silniku
- Test na ciepłym silniku
- Test po odłączeniu czujnika ciśnienia paliwa



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group