Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Co z tym ciśnieniem? Pompa WC
romek atomek - 11-01-2016, 13:56
na świece patrzyłeś czy równo opalone ? jakiś wtrysk Ci nie leje ? .. miałbyś ten sam błąd 56 ... to ciśnienie w układzie z listwą wtryskowa włącznie ( przynajmniej u mnie w 1,8 GDI ale z osobną pompą i osobnym regulatorem ) .. ...co do płytek - jak nie miałeś wżerów / wybitych od pracy tych zaworków na środkowej płytce - to ok .. tam się lubi poosadzać brązowy osad .. jakby rdzawy .. u mnie było ewidentnie powybijane ..
fanatyku - 13-01-2016, 18:04
OK. Wczoraj rozebrałem cały regulator, wyczyściłem, wymieniłem filterek jeszcze raz, przełożyłem do pompy i były testy.
Ktoś zerknie na logi?
Przed wymiana regulatora
Po wymianie regulatora
Nie klikamy download tylko trochę niżej "Pobierz plik".
Na pierwszy rzut oka widać, że dopiero teraz ciśnienie jest trzymane w miarę sztywno w okolicach 5 MPa. Wcześniej skakało od 4.15 (wolne obroty) do 5.5 (przyśpieszanie) a teraz jest w miarę sztywno od 4.9 do 5.5 przy gazowaniu.
MichciuGT - 14-01-2016, 10:40
Teraz jest o wiele lepiej, ale widać że ECU jeszcze nie przyuczone i nie przechodzi w stan przy którym ma ok. 650rpm, octan level 60% ale rośnie, daj log po przejechaniu parunastu km, albo dobrze by było odpiąć klemę żeby zresetować ECU i zrobić adaptacje przepustnicy i pojeździć trochę, po paru km sytuacja powinna się wyklarować.
fanatyku - 14-01-2016, 11:26
Celowo nie odpinałem aku i nie robiłem nauki obrotów.
Co do tych obrotów to muszę przełożyć przepustnicę. Mam zapasową w garażu - taką która wygląda na nieruszaną. Moja była kręcona z każdej strony... Śrubka sas ma rozwaloną główkę, śrubka fixed sas była przekręcona o 2 obroty. TPS też był ruszany. Poprzedni właściciel miał problem z dolotem (był zapchany nagarem), myślał że to wina przepustnicy więc kombinował. Ja rok temu wyczyściłem dolot, EGR i wtedy się właśnie zaczęły cyrki z obrotami. Ustawiałem to "na oko", bo po nocy, potem kupiłem drugą przepustnicę ale nigdy nie mam czasu żeby się zmusić do jej wymiany
Ogólnie to ta przepustnica jest przykręcona "na przestrzał" do dolotu bo gwinty były pozrywane...
MichciuGT - 14-01-2016, 17:37
fanatyku napisał/a: | Śrubka sas ma rozwaloną główkę, śrubka fixed sas była przekręcona o 2 obroty. TPS też był ruszany. |
fanatyku napisał/a: | jest przykręcona "na przestrzał" do dolotu bo gwinty były pozrywane... |
fanatyku - 15-01-2016, 07:45
Też byłem w szoku jak pierwszy raz ściągałem przepustnice i kolektor do czyszczenia
Ale powoli, w wolnym czasie postaram się to doprowadzić do ładu.
Więc chce ktoś "poradnik" jak demontować, czyścić i składać pompę WC oraz regulator?
Bo nie mam mobilizacji do rozbierania drugiej i robienia zdjęć
MichciuGT - 15-01-2016, 09:07
fanatyku napisał/a: | Więc chce ktoś "poradnik" jak demontować, czyścić i składać pompę WC oraz regulator? |
Tak!, Tak!, Tak!
na tą chwilę nie mam żadnej pompy, ale jak będę miał to dobrze byłoby wcześniej wiedzieć co i jak jest zbudowane
PiotrekWZ - 28-06-2016, 17:57
Witam, podepnę się pod ten temat, żeby nowego nie zakładać bo mam podobny problem z moją Carismą 1.8GDI 2001r a konkretnie to wygląda tak. Gdy odpalam samochód po nocy to wszystko jest ok - samochód przyspiesza normalnie, nie szarpie i ogólnie jest ok oprócz spalania, które pokazuje komputer 11l/100km. Problemy zaczynają się dopiero gdy silnik się rozgrzeje oraz zgaszę samochód i ponownie uruchomię na ciepłym. Samochód wtedy nie przyspiesza tak jak powinien i delikatnie szarpie przy przyspieszaniu oraz max obroty to 4000. To co zrobiłem w samochodzie to wymieniłem filtr paliwa w baku, filterek w pompie WC oraz wyczyściłem przepustnicę. Świeci tez mi się kontrolka CE i po podłączeniu pod tester diagnostyczny pokazuje błąd P0190 - problem z obwodem czujnika ciśnienia paliwa. Kupiłem kabel diagnostyczny i Evoscan. Podłączyłem samochód pod komputer i wykonałem testy. Zrobiłem też taki test - podczas pracy silnika odłączyłem czujnik ciśnienia paliwa i podłączyłem go. Samochód po takim zabiegu odblokował się i obrotomierz kręcił się do końca oraz samochód miał przyspieszenie do ponownego zgaszenia i uruchomienia silnika. Samochód nie gaśnie, nie dusi się i nie ma problemu podjazdu pod wzniesienia itp. Co sądzicie o tych logach? W czym tkwi problem? Pompa WC może regulator ciśnienia a może czujnik ciśnienia paliwa?
Logi z Evoscana:
- Test na zimnym silniku
- Test na ciepłym silniku
- Test po odłączeniu czujnika ciśnienia paliwa
|
|
|