To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [3.0 V6] Service Light :/

don de leon - 25-02-2016, 18:37

Możesz zobaczyć jakie wtryskiwacze LPG są zamontowane, ewentualnie fotka i czy mnożnik ustawiany był na drodze czy tylko autoadaptacja (na postoju, wolne obroty)? Jakie korekty krótkie i długie narzuca sterownik benzyny na benzynie i na na gazie? Jak oscylują drugie sondy (od 0,1V-1V czy 0,5V-1V) bo to one diagnozują katalizator. Jeżeli katalizator jest zużyty to druga sonda oscyluje w tym samym zakresie co pierwsza - regulacyjna (czyli 0,1V do 1V).
Sir Stanczyk - 26-02-2016, 10:05

OK w niedzielę spiszę i postaram się wkleić zdjęcia.
Mnożnik z tego o wiem to był ustawiany na drodze (sam widziałem jak gazownik ze sprzętem jeździł moim autem by to dobrze ustawić)
Z tym oscylowaniem i korektami postaram się dowiedzieć w następnym tygodniu i dam znać co z tego wyszło

[ Dodano: 29-02-2016, 11:51 ]
don de leon napisał/a:
Możesz zobaczyć jakie wtryskiwacze LPG są zamontowane.


Więc u mnie z papierów wynika, że są zamontowane:
Reduktor: KME
Zawór gazowy: VAC-TEK
Zbiornik: ATRAMA
Wielozawór: TOMASETTO
Zawór tankowania: Tomasetto
Układ elektroniczny: STAG-300

Sorry za jakość zdjęć, ale próbowałem dwom aparatami i za każdym razem nie chciało mi tam ostrości złapać :/ Mam nadzieję, że takie wystarczą...








[ Dodano: 29-02-2016, 12:01 ]
No i za piątym razem wyskoczyły błędy P0421 (czerwony) i P0304 (wywalanie zapłonu w cyl.nr4)
Zaczynam się zastanawiać czy mi katalizator po prostu nie poszedł i stąd te błędy i CE...i mimo wszystko LPG działa dobrze...
No nic w środę będzie sprawdzany układ wydechowy co tamw nim się dzieje, czy to tylko sonda(y) czy co...

don de leon - 29-02-2016, 23:27

"Graty" masz tam dobre, jedyne do czego można się przyczepić to za długie i pewnie nie równe węże wtryskiwacz - kolektor ssący i brak kompensacji między listwami. Tam bez problemu wchodzą pojedynczo Hany, pionowo na krótkich (2-3cm) wężach z rozdzielaczami i kompensacją między nimi, tak zamontowałem u siebie.
Sir Stanczyk - 01-03-2016, 07:24

To może niedługo wezmę auto do kolejnego gazownika i wytłumaczę mu co zrobić i może zrobi ;)
A Ty skąd jesteś? Może Tobie bym podrzucił? :D ;)

don de leon - 01-03-2016, 08:47

Ełk, Mazury. Mogę podrzucić tobie zdjęcia jak to u mnie jest zamontowane, wtryski siedzą pod kolektorem tuż przy benzynowych.
Sir Stanczyk - 01-03-2016, 08:55

To jak możesz to podeślij zdjęcia. Na mazury na razie się nie wybieram ;)
Przydałoby mi się to lepiej zorganizować, bo odkąd mechanik (nie gazownik), który wymieniał mi stare,twarde przewody to pozmieniał pozycje wtrysków tak, że stuka mi w maskę podczas jazdy.
don de leon a mogę zamontować tą pokrywę na sinik oryginalną? Bo gazownik mówi, że lepiej żebym bez tego jeździł bo to mi dociska wtryski i rozregulowuje LPG w rezultacie. Czy on mi kit wciska?

don de leon - 01-03-2016, 21:57

Idzie zamontować to tak, że niczego nie widać i osłony na miejscu. Ale to już zależ od "skila" i zaangażowania gazownika.
Sir Stanczyk - 03-03-2016, 08:02

OK jeśli chodzi o kody błędów (przede wszystkim P0421) to u mnie wyszło, że tylne (za katalizatorem) sondy są zrypane. Jedna źle czyta, a druga tak sobie. Mam nadzieję, że wymiana ich rozwiąże problem, że nie będzie trzeba później jeszcze katalizatora(ów!) wymieniać...
W poniedziałek idzie do naprawy i się okaże.

maciek_pajero - 04-03-2016, 11:26

weź poskracaj wężyki od wtryskiwaczy, za długie wężyki powodują znaczne wydłużenie czasu wtrysku i może się pojawić błąd o wyskakiwaniu zapłonu...
Sir Stanczyk - 04-03-2016, 17:43

No to z zapłonem to rzadko się pojawia, ale na pewno się tym zajmę, żeby ktoś mi lepiej umiejscowił te wtryskiwacze, bo ostatni partacz tak to zrobił, że zaczęły mi o maskę stukać :(
maciek_pajero - 04-03-2016, 22:18

zdejmij kolektor i skróć wężyki,a wtryskiwacze pod kolektor tylko najpierw sprawdź czy się mieszczą.
don de leon - 04-03-2016, 22:27

Mieszczą się na pewno, pojedynczo, wyciągniętej z listwy z adapterami kątowymi.
maciek_pajero - 04-03-2016, 23:43

mam pytanie czym diagnozowałeś kompa? myślałem nad sprawdzeniem poprzez wprowadzenie go w tryb serwisowy ale na czym to polega?
Sir Stanczyk - 09-03-2016, 19:28

Więc tak - błędy z wypadaniem zapłonu (za każdym razem inny) i z sondami wynikały z LPG
Jazda na benzynie - zero błędów - przełączyłem na gaz, po 1km Service Engine Soon ;)

Już wydrukowałem zdjęcia od Łukasza (sorry nie wiem jaką masz ksywę tutaj na forum :) )
i w piątek do dobrego gazownika zawożę, już z nim obgadane mam co chcę żeby zrobił i wiem, że da radę mi to pochować :) Niestety nie pod kolektor, bo jak powiedział - w razie przyszłych awarii albo coś to by tylko zwiększało koszty serwisowania. Wiem, że on jest dobry i po tym jak mi powiedział jaki ma plan to to ma sens. Wkleję zdjęcia jak już zrobi ;)

Wtedy zobaczymy czy błędy wciąż będą wyskakiwać czy nie ;)

michales25 - 14-03-2016, 19:11

Ja w swoim mam magic jet fx na wężykach 2cm z dyszą 2,6 i nigdy nie podnosiłem kolektora żeby do nich zajrzeć, ale hana pojedyńcza ta z króćcami po obu stronach się nie zmieściła


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group