To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer CK1A - czyli mój biały ułan :)

Tomii - 28-02-2016, 14:32

Super, widać są na świecie jeszcze blacharze arytyści którzy nie boją się ciężkiej pracy.
deejay - 28-02-2016, 15:15

Tomii napisał/a:
Super, widać są na świecie jeszcze blacharze arytyści którzy nie boją się ciężkiej pracy.


Pracuje z "tym" blacharzem prawie 12 lat i to jakie cuda wyprawia i jak klepie auta to trochę mnie zdumiewa uwierzcie mi , nie znam lepszego magika w tym zawodzie :)

MManiak - 28-02-2016, 18:13

deejay, mógłbyś podać namiary na tego "magika"? :wink: Przydałby się taki znawca tematu.
darkanian - 03-12-2016, 20:23

Długo mnie nie było ale w końcu znalazłem trochę czasu na sesję zdjęciową ze spojlerem w roli głównej:





Po małej wycieczce mogłem w końcu mojego misa zaparkować w ciepłym domku :) Nie musi już marznąć na dworze :D



Następny etap: przedni zderzak
Mój już swoje przeżył i jest nieźle potargany chociaż zdjęcia tego nie pokazują. Mnóstwo odprysków, obtarć, urwane zaczepy to tylko niektóre z jego bolączek.



Byłoby świetnie dorwać taki zderzak w białym kolorze ale raczej liczę się z tym, że trzeba będzie niestety malować. Szczególnie, że mam wersję z halogenami, która nie jest aż tak popularna.
Trzymajcie kciuki i do następnego :)

Hugo - 03-12-2016, 20:29

Idealnie mu leży ten spojler.
darkanian - 25-11-2017, 19:30

Czas na małą aktualizację.

Udało mi się zakupić (po okazyjnie cenie ;) ) nowe felgi dla miśka o wzorze który kiedyś znalazłem na necie i bardzo mi się spodobał a nigdzie nie mogłem znaleźć ich o odpowiednim rozmiarze.

Producent: Artec
Rozmiar: 4x100 6Jx15 ET40, otwór centralny d=60mm

Kilka fotek poniżej:



Felgi są używane ale właściwie nie widać jakichkolwiek śladów użytkowania.

Do tego chce dobrać opony Toyo Proxes C2 w rozmiarze 195/50 R15

Aaa i jeszcze jedno. Felgi mają pierścień zmniejszający otwór centralny na średnicę 56,5
Z tego co wiem, misiek ma oryginalnie 56,1. Myślicie, że te 0,4mm różnicy na średnicy będzie miało znaczenie? Piasta koła powinna być tak idealnie spasowana z otworem?
Nakrętki oczywiście do tej felgi będą nowe, stożkowe.

Dajcie znać czy wam też się podobają ;)

Hugo - 25-11-2017, 19:50

Przykro mi, ale felgi Ci nie będą pasowały do auta. Otwór centrujacy w Mitsubishi ma 67,1 mm i felgi muszą być idealnie spasowane z piastą. Luz może powodować bicie kierownicy, drgania, wibracje itd.
Krzyzak - 25-11-2017, 21:37

Hugo napisał/a:
Luz może powodować bicie kierownicy, drgania, wibracje itd.
Luz może spowodować urwanie koła przede wszystkim... Bo to na tej wypustce z piasty jest cała siła trzymana.
darkanian - 26-11-2017, 10:07

Hugo nie strasz! Dam sobie rękę uciąć, że w colcie i lancerze z tamtych lat (CB, CK, CA, CJ) jest otwór 56,1
Z resztą wszędzie w necie zajdziesz taką informację:

Wheel-size.com

– Center Bore: 56.1 mm
– Wheel Fasteners: Lug nuts
– Thread Size: M12 x 1.5
– Trim Production: [1996 .. 2002]


sizewheeltire.com

Mitsubishi Lancer VI
1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000

Wheel specs and tire sizes (1991 — 2000)

Bolt pattern (PCD): 4 × 100, 4 × 114.3
Center Bore (CB): 56.1
Thread size (THD): 12 × 1.5
Diameter: 13 — 15
Width: 175 — 195
Aspect ratio: 50 — 70
Smallest — Largest tire size: 175/70R13 — 195/55R15

67,1 to chyba dopiero w CY lancerze jest. Zawsze mogę jeszcze sprawdzić też na starych felgach :mrgreen:

Dzięki za info Krzyżak. To będę musiał zakupić nowe pierścienie redukujące średnicę. Aha, otwór w feldze ma 64 a nie 60mm jak pisałem wyżej. Ale odpowiednie pierścienie już namierzyłem.

darkanian - 15-04-2018, 20:11

W końcu dało mi się znaleźć chwilę i porobić parę zdjęć po modernizacjach miśka.

Co udało mi się zrobić od poprzedniego wpisu w temacie? Całkiem sporo ale do rzeczy:
1. Wymieniłem i wymalowałem na nowo przedni zderzak (oryginalny był srebrny)
2. Odmalowałem także tylny, który był już trochę sfatygowany
2. Założyłem nowe 15'' felgi i opony

Po tych wszystkich zabiegach misiek prezentuje się następująco:



Lekkie zbliżenie na nowe koła:



Opony to Toyo Proxes CF2 w rozmiarze 195/50 R15
Felgi pasowały bardzo dobrze. Wymieniłem tylko pierścienie na odpowiedni rozmiar pod piastę koła.

Nowy zderzak. Idealny :)



I jeszcze parę fotek na zakończenie:



Jak Wam się podoba? Bo mi bardzo :)
Teraz biorę się za wnętrze miśka.

Do następnego!

darkanian - 15-11-2020, 14:02

Dawno mnie nie było w tym temacie ale grubsza robota była przy miśku więc wypada coś wrzucić.

ponieważ od pewnego czasu brał mi coraz więcej oleju postanowiłem z tym raz na zawsze skończyć i zrobić porządne odświeżenie silnika.
Jako, że wszystkie tego typu akcje przeprowadzam z Deejay'em, to i tym razem zwróciłem się do niego.
A teraz parę fotek i krótki opis jak to było.

1. Po rozebraniu silnika widok nie napawał optymizmem:
- termostat (najprawdopodobniej oryginał - 25lat)



- dolot


- zawory


- co ja tam będę opisywał. Ogólnie straszny syf był i wyglądało to słabo. Enjoy!


- jakby ktoś się pytał to zdjęcia poniżej to miska olejowa :lol:


- tłoki, pierścienie i panewki






Na razie to tyle. W wolnej chwili będę wrzucał fotorelację dalej. Stay tuned!

Bizi78 - 15-11-2020, 14:28

Słabo to wygląda :wink: .
Najważniejsze, že w dobrych rękach 8) .

deejay - 15-11-2020, 21:33

Bizi78 napisał/a:
Słabo to wygląda :wink: .


Nie taki diabeł straszny .... :wink:

Juiceman - 16-11-2020, 07:44

O proszę się dzieje widzę :)
Ciekawe ile koni po zabiegu dr. Deejaya wróci :wink:

darkanian - 16-11-2020, 16:45

No to lecimy dalej.
Krótki opis zastanej sytuacji. Syf, brud, smród, kiła i mogiła. Pierścienie do wymiary. Połowa kanałów na tłokach pozatykana. W dolocie prawie stalaktyty rosły. Jedna panewka lekko przytarta. Miska nadaje się do konkursu "dziwadło roku" - jak to w ogóle działało? A najśmieszniejsze jest, że nawet równo chodził i dobrze przyspieszał.
A teraz trochę dobrych rzeczy. Tłoki nienaruszone, na gładziach cylindrów widać jeszcze honowanie. Wał korbowy z leciuteńkim tylko przetarciem do usunięcia.

Zaczęło się oczywiście od czyszczenia wszystkiego. Nowa miska, pierścienie, świece i panewki.

A to parę zdjęć po czyszczeniu:



Wyczyszczony smok, nowa miska i panewki:



I czas na kolektor dolotowy:



I teraz najlepsza wiadomość. Głowica była w bardzo dobrym stanie. Planowanie zabrało tylko 0,15mm. Prowadnice zaworów w stanie idealnym. Jak to określił ją Mariusz regenerujący głowicę - stara dobra szkoła.



Przy okazji maznąłem sobie trochę blok (i nie tylko):



To tyle na ten moment. Już niedługo w relacji montaż silnika i pierwsze odpalenie. Fingers crossed! :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group