Outlander I GEN Techniczne - [O1 2.0 +LPG] Falujące obroty i "tykanie" pod mask
Ptychol - 22-04-2016, 21:54
Może zbyt krótko jeździłem na Pb i nie poznałem do końca autka. Po zamontowaniu gazu zaczęły się te cuda. Przed założeniem instalacji LPG facio błyszczał wiedzą i był do rany przyłóż a jak po montażu lpg pojechałem z problemem komputera to się wypiął, że oni nic przy tym nie robią i to nie ich wina. (tu chce mi się przekląć ale admin mi zabrania
Mi zamontował zbiornik 67l-pasi idealnie, jedynie muszę usunąć plastik uchwytu pokrywy zasłaniającej koło zapasowe, którego już tam nie ma. Co jeszcze mi tam włożył; wielozawór Tomaseto Extra(cokolwiek to znaczy, nie znam się), wtryskiwacz HANA wtryski Stag 4 QNEXT Plus, reduktor niby na 250KM AC TYP RO1 lub R01. Jak porobię fotki to wrzucę. Nie wiem jeszcze ile dokładnie mi spala gazu, bo przez te falujące obroty jeżdżę trochę na gazie trochę na benzynie.
A jeszcze kilka dni temu zobaczyłem, że mi chłodnica cieknie spod górnego zbiornika(znów chce mi się kląć!). Byłem wczoraj u mechanika starej daty. Powiedział, że jak zakładali gaz mogli nie odpowietrzyć dobrze obiegu lub za dużo dolali płynu. Polecił mi abym z zimnej chłodnicy przelał trochę płynu do zbiornika wyrównawczego. Nie wierzyłem, że to może pomóc, bo jak się leje to już koniec. Byłem w szoku gdy dziś zrobiłem 40km i chłodnica sucha. Od razu lepiej wieczorne piwo smakuje.
Pozdro
Paput - 22-04-2016, 22:05
plecho1 napisał/a: | Paput, masz LPG? | nie mam LPG
Pytanie jeszcze takie. czy jak wypnę wtyczki od przepustnicy zapali się check i czy zgasnie po po ponownym wpięciu? Nie mam żadnego interfejsu do mitsu więc nie chciał bym nic sobie naknocić przy czyszczeniu
elektryk - 22-04-2016, 22:47
Paput napisał/a: | Pytanie jeszcze takie. czy jak wypnę wtyczki od przepustnicy zapali się check i czy zgasnie po po ponownym wpięciu? Nie mam żadnego interfejsu do mitsu więc nie chciał bym nic sobie naknocić przy czyszczeniu | Przecież nie będzie odłączał na włączonym zapłonie. A nawet jeśli zrobisz to tak nieszczęśliwie że się zapali i nie zgaśnie po podłączeniu to odepniesz akumulator i wszystko zapomni.
Jaro1974 - 22-04-2016, 22:55
W razie "W" ja mam i dam radę wykasować
elektryk - 23-04-2016, 21:57
Skusiłem się na czyszczenie przepustnicy, tak jak koledzy mówili brudu od strony kolektora jest dużo więcej. Brud u mnie miał postać podobną do grafitowego pyłu i w żaden sposób nie blokował ruchu klapki przepustnicy. Musiałem zdemontować czujnik przepustnicy TPS, serwisówka podaje że przed dokręceniem przekręcić go "counterclockwise" i dokręcić, podczas gdy rysunek pokazuje żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed dokręceniem przekręciłem czujnik na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara i efekt jest taki że obroty jałowe są ok 1500. Nie sprawdzałem jeszcze przez OBDII jaki poziom otwarcia przepustnicy widzi ECU, bo zrobiło się trochę późno. Jakieś wskazówki jak zamontować TPS?
Paput - 24-04-2016, 14:50
elektryk napisał/a: | Skusiłem się na czyszczenie przepustnicy, tak jak koledzy mówili brudu od strony kolektora jest dużo więcej. Brud u mnie miał postać podobną do grafitowego pyłu i w żaden sposób nie blokował ruchu klapki przepustnicy. Musiałem zdemontować czujnik przepustnicy TPS, serwisówka podaje że przed dokręceniem przekręcić go "counterclockwise" i dokręcić, podczas gdy rysunek pokazuje żeby kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Przed dokręceniem przekręciłem czujnik na max zgodnie z ruchem wskazówek zegara i efekt jest taki że obroty jałowe są ok 1500. Nie sprawdzałem jeszcze przez OBDII jaki poziom otwarcia przepustnicy widzi ECU, bo zrobiło się trochę późno. Jakieś wskazówki jak zamontować TPS? |
Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu
[ Dodano: 24-04-2016, 14:50 ]
Jaro1974 napisał/a: | W razie "W" ja mam i dam radę wykasować |
zgłoszę się w jak coś dzięks chyba że zakupię ten interfejs http://allegro.pl/interfe...5748873470.html
da radę w O1?
W@sio - 24-04-2016, 21:40
Powinien dać radę, mam coś podobnego, działa z aplikacją TorquePro i kasuje CE bez problemu
Jaro1974 - 24-04-2016, 23:45
Mam bardzo podobny (inna obudowa) i hula bez problemu. JA diagnozuję na OBD Car Doctor Free na Androida i mogę nawet zobaczyć jakie mam napięcie na instalacji w danej chwili więc z wykasowaniem błędu problemu nie będzie.
elektryk - 25-04-2016, 11:59
Paput napisał/a: | Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu | No właśnie widzę że tylko pogorszyłem sytuację. Wcześniej na zimny było ponad 2000, teraz jest ponad 2500. Wcześniej na ciepłym było idealnie 780 (czy jakoś tak), teraz jest 1500. Jest to spowodowane prawdopodobnie złym położeniem TPS który zdjąłem żeby wymyć całą przepustnicę. W serwisówce są dwie instrukcje, jedna karze ustawić na koniec skali a druga według napięcia na TPS.
ELM pozwala diagnozować silnik, nawet z darmowym softem ScanTool można podglądać parametry, kody błędów i kasować błedy.
Paput - 25-04-2016, 13:49
elektryk napisał/a: | Paput napisał/a: | Po uruchomieniu na zimnym 1500 obr? No widzisz a nie 2200;) Sam się zabieram do tego ale budowa absorbuje za duzo mojego czasu | No właśnie widzę że tylko pogorszyłem sytuację. Wcześniej na zimny było ponad 2000, teraz jest ponad 2500. Wcześniej na ciepłym było idealnie 780 (czy jakoś tak), teraz jest 1500. Jest to spowodowane prawdopodobnie złym położeniem TPS który zdjąłem żeby wymyć całą przepustnicę. W serwisówce są dwie instrukcje, jedna karze ustawić na koniec skali a druga według napięcia na TPS.
ELM pozwala diagnozować silnik, nawet z darmowym softem ScanTool można podglądać parametry, kody błędów i kasować błedy. |
może adaptację trzeba teraz zrobic?
Kochan - 25-04-2016, 15:12
Elektryk, ruszenie TPS'u to najgorsze co zrobiłeś Wiem bo miałem Cari i tam też była ta magiczna śrubka Jedynym słusznym ustawieniem jest opcja z pomiarem napięcia, zapewne w serwisówce jest napisane jakie jest wymagane.
Szerzej temat TPS'u i jego regulacji znajdziesz w dziale Carisma, zasada z pewnością taka sama tylko parametr napięcia może być inny.
elektryk - 26-04-2016, 14:58
Kochan napisał/a: | Elektryk, ruszenie TPS'u to najgorsze co zrobiłeś Wiem bo miałem Cari i tam też była ta magiczna śrubka Jedynym słusznym ustawieniem jest opcja z pomiarem napięcia, zapewne w serwisówce jest napisane jakie jest wymagane. | Procedura wydaje się prosta a dopuszczalny zakres tolerancji po regulacji spory, ale zbieram się do tego już drugi dzień, bo ciągle brakuje czasu.
Tak z ciekawości, skoro z powodu błędnego ustawienia TPS, ECU mysli że przepustnica jest otwarta, (a nie jest) to silnik nie powinien dusić się z powodu nadmiaru paliwa? Sprawdziłem dolot czy nie ma lewego powietrza.
plecho1 - 26-04-2016, 15:18
Jest jeszcze przepływomierz i sonda więc dusić się raczej nie będzie ale na jałowych pewnie zbyt precyzyjna dawka nie będzie.
elektryk - 26-04-2016, 16:09
plecho1 napisał/a: | Jest jeszcze przepływomierz i sonda więc dusić się raczej nie będzie ale na jałowych pewnie zbyt precyzyjna dawka nie będzie. | Ale przepływomierz i sonda nie wytworzą więcej tlenu, a skoro obroty są wyższe prawie 2x niż jałowe to znaczy że dawka paliwa jest większa niż na jałowych. Skoro więcej paliwa a tlenu nie, o znaczy że silnik albo skądś ma tlen, albo powinien redukować ilość paliwa (i np falować obrotami). No chyba że krokowiec otwiera się szerzej, ale dlaczego miałby się otwierać, skoro TPS pokazuje że przepustnica uchylona.
plecho1 - 26-04-2016, 18:03
Jeśli dolot szczelny to tylko krokowiec może za to odpowiadać który jest sterowany poprzez sterownik silnika który korzysta z sygnałów czujników między innymi z sondy i przepływomierza.
|
|
|