To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] skrzynia biegów? sprzęgło? - zle wchodzi dwójka...

Hugo - 05-06-2007, 20:24

piwkotom napisał/a:
Mechanik po wylaniu starego oleju stwierdzil, ze to jest breja a nie olej
Ja wymieniałem sam i podobnie stwierdziłem. Stary olej był dosłownie czarny i z opiłkami metalu. Nowy olej był przezroczysty i jak trochę przez nieuwagę pociekło po skrzyni to nawet nie mogłem zauważyć gdzie, taki był jasny. Byłem w lekkim szoku. Od wymiany oleju zrobiłem ok. 2000 km i skrzynia pracuje o niebo lepiej. Pamiętaj abyś przed spuszczeniem starego oleju przejechał kilka km, aby się rozgrzał.
Muchacho - 10-06-2007, 20:19

piwkotom napisał/a:
Wymieniales go czy tak jezdzisz jak go kupiles?

Oleju w skrzynie nie wymienialem, nawet nie wiem na jakim jezdze. Dzis mi sie pojawil kolejny problem. Podczas zaminy z 2 na 3 (nie zawsze) blokuje mi sie drazek zmianny biegow. Czy jak wymienie olej w skrzyni to zniweluje mi tez problem z blokujaca sie skrzynia ??

Hugo - 11-06-2007, 08:55

Muchacho napisał/a:
Podczas zaminy z 2 na 3 (nie zawsze) blokuje mi sie drazek zmianny biegow. Czy jak wymienie olej w skrzyni to zniweluje mi tez problem z blokujaca sie skrzynia ??
Tego nikt nie wie. Olej zawsze warto zmienić.
Anonymous - 23-06-2007, 09:31

normalka ze skrzynia mam to samo jedynka z oporem dwojka raz dobrze raz zle
koszta synchronizator to pikus bo ok.30 zl.
wymiana przynajmniej w lodzi to ok 300 zl.

Anonymous - 23-06-2007, 11:06

http://moto.allegro.pl/it..._gwarancja.html
co powiecie o tym :?:
fakt ze daleko z Olsztyna jechac ale ja raczej jestem juz zdecydowany :|

bender999 - 24-03-2009, 20:44

Colt 1.3 93' Na zimnym silniku dwójka wchodzi ciężko ale reszta biegów w sumie dobrze na rozgrzanym silniku (oleju) raczej dobrze ale nie jest to ideał...jak myślicie czy już powinienem się martwić synchronizatorem??
Maciejos - 27-02-2010, 14:23

Cytat:
wiem ze wiele osób ma problem z jedynką .. a u mnie cos z dwójką sie popsujło...
mianowicie jak jade wolno tzn ok 20-30 km/h dwójka wchodzi raczej bez problemu, lekko i delikatnie, czasem jakby sie zatnie ale trzeba troszke mocniej i wchodzi bez zgrzytu...
ale jak tylko ruszam troszke szybciej i chce dwójke wrzucić przy predkosci ok powiedzmy 50km/h to juz jest zgrzyt i trzeba troszke silniej ja wcisnąć...
czasem pomaga jak najpierw z jedynki zostawie skrzynie chwile na luzie i dopiero wtedy wrzucam dwójke i czasem jest ok czasem nie ...
pozatym zazwyczaj skrzynia na innych biegach nie sprawia problemów, ale zauważyłem ze jesli np stoje w korku i czesto uzywam sprzęgła ruszam, jedynka - dwujka - stop i tak powiedzmy przed odcinek ok 500m to biegi po pewnym czasie wchodza ciezko i czasem zgrzyta ...
wiem ze troche nie jasno to opisałem ale starałem sie jak najdokładniej ...
prosze o pomoc w diagnozie... mam pare pomysłów ale napewno ktoś zna sie na tym lepiej i bedzie wiedział... oto moje pomysły:

- ciegna?
- synchronizator??
- olej?
- a może jakies łozyska?



Podepnę się pod ten temat.

U mnie obecnie, podkreślam obecnie,wygląda wszystko bardzo podobnie jak u kolegi shortybmx.
Co ciekawe, jeszcze z dwa tygodnie temu moja skrzynia chodziła całkiem nieźle (troszkę problemów z synchronizacją jedynki, ale to chyba standard w 18 letnim CA0)
Obecnie oprócz problemów z dwójką pojawił się problem z piątka: Już tłumaczę:

a) dwójka - czasami wskakuje, innym razem nie wskakuje (niezależnie od szybkości z jaką się akurat poruszam). Czasami jak już wskoczy to zrobi to bezszelestnie (w zasadzie nie wiem wtedy czy wskoczyła dopóki nie przygazuję - wtedy albo jadę albo obroty rosną a samochód nie przyspiesza) , innym razem jest charakterystyczny dźwięk, dzięki któremu wiem, że dwójka zadziałała.

b) piątka - tu już zrobiło się w ogóle dziwnie. Piątka wskakuje tylko wtedy, gdy użyję naprawdę sporo siły. W innym wypadku, mimo iż gałka od zmiany biegów wydaje się na poprawnej pozycji (tzn. prawy górny róg) piąty bieg nie zaskakuje i mogę sobie cisnąć gaz, a efekt jest tylko taki, że wskazówka obrotów jest przy 8 tysiącach, a samochód nie przyspiesza)


Pytanie moje jest takie. Czy to oznacza, iż kompletnie siadła skrzynia...hmmm.... a może sprzęgło ? Biorąc pod uwagę, że właśnie (3 godz. temu) wymieniłem oleju w skrzyni (Mobil 75W-90W, API GL-4 or GL-5)...niestety różnicy na razie nie ma., a 15 tys. km temu wymieniłem komplet sprzęgła (na taki jaki tu wszyscy polecali, nie pamiętam nazwy coś na A...)

Przyznaję się bez bicia, iż podczas ostatnich mrozów i śniegów strasznie skatowałem skrzynię i sprzęgło (milion razy nie mogłem wyjechać z zasp i musiałem "rozbujać" samochód, by w końcu jakoś pojechać do pracy. Wyglądało to mniej więcej tak: sprzęgło + jedynka, potem szybko sprzęgło+wsteczny...i czasami trwało to kilkanaście minut, aż czułem palące się sprzęgło)

W najbliższym czasie oddam samochód do warsztatu, ale wiem , że mechanicy nie lubią grzebać w manulanych skrzyniach i penie usłyszę, że lepiej od razu wymienić skrzynię.
Jeżeli trzeba będzie tak zrobić to kupię używaną skrzynię ...ale jaką mam pewność, że będzie lepsza od mojej ??? :-(

Proszę o wasze rady zanim oddam samochód w łąpy mechaników.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Maciej

j-rules - 27-02-2010, 15:03

Cytat:
nie pamiętam nazwy coś na A...
AISIN.
PRaktyka wyjezdzania z zaspy na bujanego za pomoca napedu jest bardzo niesluzaca podzespolom. Ja sam po kilku takich probach zawsze daje sobie spokoj i przechodze na reczne bujanie.. Co do kupna uzywanej skrzyni - loteria, pewniej jest chyba zbalezc warsztat w ktorym podejmą sie remontu obecnej skrzyni. Tak czy siak to wydatek jest solidny

Maciejos - 27-02-2010, 15:13

j-rules napisał/a:

PRaktyka wyjezdzania z zaspy na bujanego za pomoca napedu jest bardzo niesluzaca podzespolom. Ja sam po kilku takich probach zawsze daje sobie spokoj i przechodze na reczne bujanie


...a więc skłaniasz się ku tezie, iż przez to feralne "bujanie" skatowałem sobie skrzynię (i sprzęgło ?)...będę miał zatem nauczkę na przyszłość :-(

j-rules napisał/a:
Co do kupna uzywanej skrzyni - loteria, pewniej jest chyba zbalezc warsztat w ktorym podejmą sie remontu obecnej skrzyni.


Spróbuje poszukać w necie jakiegoś warsztatu, który zajmuje się remontem skrzyni manualnych...ale generalnie ogłoszenia są praktycznie tylko do automatycznych :-( ...no ale "kto szuka nie błądzi" więc może coś znajdę...

j-rules napisał/a:
Tak czy siak to wydatek jest solidny


:-(

j-rules - 27-02-2010, 15:26

Cytat:
...a więc skłaniasz się ku tezie, iż przez to feralne "bujanie" skatowałem sobie skrzynię (i sprzęgło ?)
nie wyrokuję, ale jak najbardziej moglo to miec swoje odbicie.
Jestem pewien, ze w Poznaniu znajziesz mechanika ktory bedzie potrafil sie zajac Twoja skrzynia. Duze miasto :) Wszystko ma swoja cene, ale nie ufam uzywanym skrzyniom, bo nawet jesli jest jeszze na aucie dos prawdzenia i wszystko bangla jak trzeba to moze byc zalana jakims motodoktorem czy innym naprawiaczem.

Maciejos - 02-03-2010, 13:01

Witam ponownie ;-)

Skrzynia działa już poprawnie...ba, powinienem był napisać, że sprawuję się teraz lepiej niż w momencie kupna auta ;-)
Mechanik odkręcił i zdjął filtr powietrza, pokręcił coś kluczem (w zasadzie dwoma) przy skrzyni biegów...i efekt jest taki, jakbym miał nową skrzynię ;-) Biegi wchodzą teraz niebywale precyzyjnie ;-)

Dzięki wszystkim za pomocne uwagi...na szczęści mój problem okazał się błahostką ;-)

Pozdrawiam
Maciej

mkm - 20-03-2010, 15:55

Maciej Cieśnik, czy jestes w stanie ustalic u mechanika co pokrecił?
Maciejos - 20-03-2010, 16:47

mkm napisał/a:
Maciej Cieśnik, czy jestes w stanie ustalic u mechanika co pokrecił?



Oczywiście - tak się składa , że w najbliższą środę jadę do tego samego mechanika, tym razem w sprawie rozszczelnionego układu wydechowego (trzeba wymienić złącze elastyczne) - a więc dowiem się, co dokładnie zrobił przy mojej skrzyni ;-)
Jeżeli jednak bardzo Ci zależy na czasie, to już w poniedziałek do niego przedzwonię ;-)
Daj znać.

j-rules - 20-03-2010, 17:56

Tez jestem ciekawy tego zabiegu :)
Maciejos - 20-03-2010, 18:33

j-rules napisał/a:
Tez jestem ciekawy tego zabiegu :)


Już wymieniłem (PW) informacje z 'mkm" - mój problem okazał się prozaiczny - wystarczyło (za pomocą kluczy) wyregulować cięgna skrzyni biegów.
W srodę porozmawiam jeszcze z mechanikiem i napiszę więcej konkretów ;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group