To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] [MIVEC] chrobotanie przy lekkim dodawaniu gazu

Moody - 13-06-2017, 22:25

Nie sądzicie, że 2.2 HDi i 2.2 Mivec to jednak różne konstrukcje i powinno się je diagnozować osobno?
unicode - 13-06-2017, 22:45

Fakt, kopras75 ma HDi, mój komentarz odnosił się do MIVEC'a - jeżeli chodzi o HDi, nie znam się i nie wypowiadam się :D
wasil110 - 24-12-2017, 16:06

Kopras75,czy wyeliminowales usterkę ?,bo jeżeli masz dźwięk takiego buczenia w przedziale obrotow 1000-1300 to sprawdź jak zachowuje się pasek klinowy :D
kopras75 - 30-12-2017, 18:05

U mnie raczej w przedziale 1600/1800 ale nie zawsze i tylko przy wolnym przyspieszeniu bo na postoju tego nie ma
Kamoplay - 07-04-2019, 23:01

Jest ktoś jeszcze tutaj z takim problemem? Ja czuje ze tez mnie to czeka a wątek przygasł. Może macie jakiegoś sprawdzonego mechanika na terenie małopolski lub gdzieś w okolicach Tychów lub Katowic ?
A5tu5 - 09-04-2019, 19:10

Objawy o których piszecie to na 99% zjechane zębatki w module wałka balansującego.
Moduł w ASO kosztuje jakies 5k, do tego robocizna drugie tyle. Brak zamienników.

Niektóre ASO (nieoficjalnie) robią "patent", demontują ten moduł, piłują zębatki które tak chroboczą aby nie ocierały się i zostawiają je w silniku, bo go uszczelniają. Po takiej modyfikacji trzeba zrobić małe przeprogramowanie wtrysków, tzn. zmodyfikować kąt wyprzedzania wtrysku.

Koszt w ASO to około 5k, ale są serwisy które robią to taniej, można zamknąć się w 2-2.5k.

Kamoplay - 11-04-2019, 21:47

Robiłeś coś takiego? Jakiś namiar na to twoje nieoficjalne ASO?
MattG - 17-05-2019, 04:10

Niestety mnie również spotkała chyba największa bolączka tego silnika, dlatego z chęcią bym usłyszał opinie osób które odłączyły walki lub je całkiem usunęły z silnika. Po pierwsze czy pociągnęło to za sobą jakieś większe usterki? Po drugie i ważniejsze to może ktoś posiada wiedze na czym dokładnie polega procedura odłączenia wałków? Moj problem jest o tyle cięższy ze mieszkam na stale w Australii i znalezienie tutaj kogoś kto robił taki patent graniczy z cudem plus jest wieczny strach u mechaników przed takimi modyfikacjami ponieważ mogą być pociągnięci do odpowiedzialności w razie jakiejkolwiek awarii silnika.
unicode - 10-06-2019, 11:50

A5tu5 dobrze mówi, brzmi jak objaw zjechanych zębatek. Jeżeli pojawia się objaw to trzeba natychmiast uderzać na serwis, bo jest duża szansa że kawałki zębatki latają w misce olejowej. U mnie po zabiegu wymiany ww. zębatki na wzmocniony model po ~70000 bez problemów. Jak ktoś jest ninja i wywala całkiem wałki.. powodzenia 8)
Marcindukla - 26-09-2019, 08:13

Witam
Jakiś sprawdzony serwis na terenie Podkarpacia który by potrafił zaradzić coś z tymi wałkami balansującymi ?
Serwis w Rzeszowie nie chce podjąć tematu jak to widzicie u siebie = wyrzucać całkiem czy wymiana na nowy zestaw.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group